TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית 26/07/2007

נגיד בנק ישראל,סטנלי פישר, תפס את כולם עם המכנסיים למטה, כאשר העלה השבוע את הריבית במשק ב 0.25% לרמה של 3.75% וריבית הפרייים עלתה ל- 5.25%., בשוק ריחף קונצנזוס בין בתי השקעות ובנקים, כי לאור התחזקות הדולר, וליבת האינפלציה בנטרול הדולר והדלק, עליה בריבית הינה הכרחית אך לא מידית. הייצור התעשייתי במשק עלה בשיעור של 7.9% בחישוב שנתי
מערכת טלנירי | 26/7/07, 00:00

סיכום שבועי  (עקב אילוצים מסויימים, הסקירה השבוע הוכנה ביום רביעי בלילה)

 

נגיד בנק ישראל,סטנלי פישר, תפס את כולם עם המכנסיים למטה, כאשר העלה השבוע את הריבית במשק ב 0.25% לרמה של 3.75% וריבית הפרייים עלתה ל- 5.25%.,

בשוק ריחף קונצנזוס  בין בתי השקעות ובנקים, כי לאור התחזקות הדולר, וליבת האינפלציה בנטרול הדולר והדלק, עליה בריבית הינה הכרחית  אך לא מידית.

הייצור התעשייתי במשק עלה בשיעור של 7.9% בחישוב שנתי 

המדד המשולב של בנק ישראל עלה בשיעור חד של 0.7% בחודש יוני.

המדד בודק את מצב המשק והוא מכיל את מדד הייצור התעשייתי אשר עלה במאי ב- 2.3% בניכוי עונתיות. מדד הפדיון בענפי המסחר והשירותים עלה ב 1.2% .

ייצוא הסחורות ירד ביוני ב- 8% , מדד ייבוא הסחורות ירד ב- 1%  ומדד ייצוא השירותים ירד ב 0.9%. בנק ישראל מדווח על המשך צמיחה גבוהה והתרחבות מהירה בפעילות הכלכלית במשק כבר שנה רביעית ברציפות. בשיעור ממוצע של 5% החל משנת 2003 כאשר ציפיות צמיחה לשנת 2008 עומדות סביב 4.2%.

 

בעיית ה SUB PRIME (ריבית בסיכון גבוה) ממשיכה לרחף באוויר, ומדליקה נורות אדומות לפעילים בשוק.  ביל גרוס מנהל קרן בין הגדולות בארה"ב מציין כי עלית התשואות ב 1.5% בחודשיים האחרונים הינם ככלי שלילי מאוד בשוק, והצפי לעליות ריבית כתוצאה מאינפלציה לא מרוסנת (מעל 4%) הינם איתות שלילי לאפיק המנייתי.

ביל גרוס מציין כי השוק צריך לתקן בין 5%-10% בכדי שהשקעה במניות ת חזור להיות אטרקטיבית.

עליית תשואות באג"ח הינה ירידה במחירי האג"ח. כתוצאה מכך התשואה לפדיון עולה.

אצלנו עלית הריבית ביום שני כנראה ומאותת על המשך מדיניות מוניטרית מרסנת בישראל וגורמת גם כן לעלית תשואות בשחרים (אג"ח).

 

 

דוחות כספיים:

 

דו"ח סרגון - הכנסות החברה ברבעון השני עלו ב-58% ל-37.3 מיליון דולר, לעומת 23.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.הרבעון הקודם ההכנסות היו 33.9 מיליון דולר . רווח נקי (Non-GAAP) בגובה 3.3 מיליון דולר, שהם 12 סנט למניה, וזאת לעומת רווח נקי של 1.1 מיליון דולר (4 סנט למניה) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הוא בנטרול הוצאות חד פעמיות בגין אופציות לעובדים בגובה של 432,000 דולר.

 

דו"ח סיליקום - החברה מדווחת על מכירות בגובה של 6.6 מיליון דולר המהווה גידול של 82% לעומת רבעון קודם אשר רשם שיא גם כן עם מכירות בגובה של 3.6 מיליון דולר. הרווח התפעולי רשם אף הוא שיא, כשהסתכם ב-1.4 מיליון דולר,המהווה עלייה של 346% בהשוואה לרבעון המקביל, והיווה יותר מ-20% מההכנסות

 

דו"ח רדוויז'ן -  הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השני על 24.7 מיליון דולר, המהווה עלי השל 12% לעומת רבעון מקביל אשתקד וגידול של 1.8% מרבעון הקודם.

ציפיות השוק היו גבוהות יותר הכנסות של 25 מיליון דולר והכנסות רבעון הבא צפויות להיות 26.6 מיליון דולר והחברה מדווחת על 25 מיליון דולר. כשלון בצפיות בארה"ב שווה ירידה לא קטנה בטווח הקרוב.

הרווח התפעולי של החברה הסתכם על 1.7 מיליון דולר  עם רווח נקי של 3.6 מיליון דולר שהינו רווח של 16 סנט למניה בנטרול הוצאות בגין אופציות לעובדים הרווח פרופורמה היה 5 מיליון דולר או 22 סנט למניה והוא מקביל לצפי של החברה לרבעון.קיטון  במזומנים של החברה אשר כתוצאה מרכישה חוזרת של מניוחה בשיעור של 16.7 מיליון דולר ובנוסף החברה מדווחת על תזרים שלילי מפעילות בגובה של 7 מיליון דולר.

 

 

 

 

 

 

 

 

                            ת"א 26 – מעו"ף

 

 

גם השבוע ראינו פריצת רמת שיא וסגירה מעל סביב רמות 1166 נקודות.

שבוע פקיעה הינו שבוע תנודתי בדרך כלל, אך השבוע המסחר בתל אביב החליף את התנודתיות באופטימיות ורצון עז למדד גבוה סביב רמות השיא.

מחוזרי המסחר כפי שניתן לראות בחודש האחרון מעט מצטמצמים, ייתכן ויש רגיעה קלה בתקופה הקרובה, ולרוב ירידה במחוזרים מאותת על חולשה צפויה בטווח הקצר.

בניתוח מדדים בחו"ל ובעיקר מדדים בארה"ב

 

 

 

 

  

                           דולר \ שקל

 

 

מהלך התחזקות הדולר מול השקל, נראה שתם.

אמנם מהלך ההתחזקות מהווה כתיקון טכני בלבד למהלך התחזקות השקל בתחילת 2006 ועד מאי 2007. פריצה של 4.3 שקל לדולר ייחשב איתות שלילי לשקל והמשך התחזקות הדולר לאזור 4.41 שקל לדולר.

שבירת רמת 4.2 דולר יוביל להמשך החלשות הדולר.

השבוע ביום שני העלה סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, את הריבית במשק וכך צמצם את הפער בין ארה"ב לישראל מ 1.75% ל 1.5% והוביל את השקל להתחזקות .

                                               

 

                                                            נפט

 

 

השבוע מחיר הנפט ירד מעט לאחר שהגיע לשיא מאז חודש ספטמבר , ואף רמת התנגדות ותמיכה כמה חודשים קודם , ניתן לראות זאת בעזרת הקו האדום המסמל רמת התנגדות.

מגמת ההתחזקות עדין לא הגיעה לסיומה, והתיקון השבוע הינו בגדר תיקון טכני למהלך העליות האחרון שהחל בתחילת יוני 2007. הסיבה להתחזקות הנפט היום וכנראה גם לשבוע הקרוב, נובע מנתון המלאים אשר הראה על ירידה שבוע שלישי ברציפות בארה"ב.

מהלך התחזקות הנפט נובע כפי שצוין בסקירות האחרונות, הן מהמתיחות בניגריה  ובמזרח התיכון ובעיקר כתוצאה מכך שמדינות אופ"ק לא מגבירות את תפוקתן לעומת גידול משמעותי בצריכה ובכך "גולדמן זאקס" מציינים כי 95 דולר לחבית צפוי עוד השנה.

ואילו הגרף הטכני מציין כי פריצת רמת 75 דולר והתבססות מעל תוביל לבדקיה של רמת 80 דולר לחבית, ולאחר מכן "השמיים הם הגבול".

 

 

 

                                                זהב

 

הזהב הגיע לרמת התנגודת כפי שצוין בסקירה השבועית הקודמת.

הגעה לאותה רמת התנגדות סביב 690 דולר, מראה לנו על עצירה במהלך העליות , ואף ניתן לשער כי הזהב בדדך לחולשה כנראה שוב לרמת תמיכה של 640 דולר.

חולשת הזהב יכולה לאותת גם על התחזקות הדולר מול האירו.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il