TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית - 18/05/2007

הקסאמים כבר הפכו לשגרה אך נראה כי השבוע זה "הקש ששבר את גב הגמל". הצבא נכנס לפעולה ממוקדת, נכון לרגע זה, אך נראה שפעילות רחבה לא נשללת. הבורסה נראתה כמתעלמת מהמתרחש , אך ביום חמישי לבסוף "נשברה" והראתה קצת אנושיות עם ירידה של 1% במהלך המסחר והתמתנות קלה לקראת הסוף.
אוראל סרור | 18/5/07, 00:00

                                                סיכום שבועי

 

הקסאמים כבר הפכו לשגרה אך נראה כי  השבוע זה "הקש ששבר את גב הגמל".

הצבא  נכנס לפעולה ממוקדת, נכון לרגע זה,  אך נראה שפעילות רחבה לא נשללת.

הבורסה נראתה כמתעלמת מהמתרחש , אך ביום חמישי לבסוף "נשברה" והראתה קצת אנושיות עם ירידה של 1% במהלך המסחר והתמתנות קלה לקראת הסוף.

וכך את השבוע סגר  מדד תל- אביב 25 בעליה קלה של 0.67% בלבד.

יש כאלה שיאשימו את "משחקי הפקיעה" אשר מתרחשים כמה ימים לפני פקיעת הנגזרים (אופציות) על מדד המעו"ף (ת"א 25) אך "למה קרה?" פחות חשוב מאשר ה- "מה קרה?".

ומה שקרה זה שהבורסה נסחרת ברמות שיא ללא שום תיקון קל בדרך. הרבה זמן לא ראינו את הירידה לצורך עליה ורמת הסיכון עולה ככל שהמימוש לא מגיע..

 

אחת ההודעות החיוביות שהתפרסמו השבוע (ביום רביעי), הינה הזמנה להצטרפות מדינת ישראל לרשימת המדינות המתועשות: ה- OECD .

כניסת ישראל תוזיל בטווח הבינוני עד כמיליארד דולר בשנה מעלויות המדינה לאור ירידת פרמיית הסיכון של המשק הן בלקיחת הלוואת בעולם, והן בכניסת משקיעים זרים נוספים להשקעות בארץ. זהו אירוע חיובי אשר יכול לגרום להמשך עליות בבורסה בטווח הקצר. 

 

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש אפריל ב 0.5% כמו שצפו האנליסטים והאינפלציה השנתית עומדת על 0.6%, דבר שהינו מתחת לרמת היעד התחתון שהציבה הממשלה- 1%.

השפעת תיסוף השקל  אל מול הדולר בשבועות האחרונים תבוא לידי ביטוי במדד המחירים בחודשים הקרובים ויעד האינפלציה עדין לא צפוי להיכנס לטווח הרצועות שבו מעוניין בנק ישראל. כך קיימים חששות כבדים כי תהיה שנה נוספת של החמצת יעד האינפלציה.

לאור מדד המחירים שפורסם ישנן הערכות רבות כי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, יפעל ביתר זהירות בכדי להחזיר את יעד האינפלציה לרצועה  שבין 1%-3%.

 קיימת אפשרות הגיונית להורדה נוספת של 0.25%,  אכן אפשרית אך לא יותר.

 

 

                        דוחות כספיים לרבעון הראשון של שנת 2007

 

דלק רכב – הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו על 1.175 מיליארד שקל כאשר הגורם המרכזי לרווחיות הם זמינות גבוהה של כלי רכב אשר תרמה לעלייה של 19% במכירות כלי הרכב.  החלשות היין (מטבע יפן) תרם גם כן לרווחים ברבעון הראשון.

הרווח הגולמי עלה ב 39% ל 170 מיליון שקל כאשר הגידול ברווח התפעולי בשיעור של 45% ל 154 מיליון שקל נבע מיציבות יחסית בהוצאות התפעוליות .

הרווח הנקי הסתכם בכ- 100.2 מיליון שקל לעומת 65 מיליון ברבעון הקודם ו 66.6 מיליון ברבעון מקביל אשתקד.

 

דלתא – הכנסות החברה ירדו ברבעון הראשון ב 7.4% והסתכמו על 662.2 מיליון שקל.

הירידה במכירות בארה"ב ואירופה נובעת מהמשך שחיקת מחירי והחרפת התחרות.

נתח השוק של דלתא בישראל הינו כ 10% מכלל המכירות שלה לעומת 7.6% ברבעון מקביל אשתקד. החברה מדווחת על הפסד תפעולי של 35.5 מיליון שקל כתוצאה מתוכנית רה-ארגון. השיפור היחיד בדוחות דלתא הוא בתזרים המזומנים של החברה שהסתכם על כ- 360 מיליון שקל .החברה מדווחת על הפסד נקי של 54.78 מיליון שקל .

 

 

 

 

 

 

מכתשים אגן – בדוחות החברה ניתן לראות גידול חזק מאוד בהכנסות החברה ברבעון הראשון ל 2.36 מיליארד דולר לעומת 1.78 מיליארד דולר ברבעון הקודם.

חברת מכתשים אגן מושפעת מהשוק החקלאי אירופי ועל כן היא נהנתה מהשינוי לטובה במזג האוויר, שערי המטבעות, רכישת חברות חדשות  וכן עליה במחירי הסחורות החקלאיות, בעיקר תירס וסויה.

הרווח הגולמי הסתכם על 836.8 מיליון דולר לעומת 557 מיליון ברבעון הקודם ו 420 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. החברה רשמה עליה חדה ביתרת הלקוחות שהביאה לתזרים שלילי של כ-8  מיליון דולר והגדילה בשיעור ניכר את ימי הלקוחות (חילוף לקוחות ).

הרווח הנקי של החברה הסתכם על 281 מיליון דולר לעומת הפסד של 180.2 מיליון ברבעון הקודם ו רווח של 270 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 

שופרסל – בדוחות החברה ניתן לראות צמיחה יפה בהכנסות ל 2.46 מיליארד שקל לעומת

23.8 מיליארד שקל ברבעון הקודם ו 1.95 מיליארד שקל ברבעון מקביל אשתקד.

הגידול נבע כתוצאה מהכללה מלאה של תוצאות רשת קלאב-מרקט שנרכשה במחצית הרבעון הראשון שנה שעברה. הרווח הגולמי הסתכם על 646 מיליון שקל לעומת 624.9 מיליון שקל ברבעון קודם ו 503 מיליון ברבעון מקביל אשתקד.

הוצאות המימון קטנו ברבעון הראשון ל 4 מיליון שקל לעומת 21 מיליון ברבעון הקודם ו 9 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד וכך הרווח הנקי הסתכם על 67 מיליון שקל לעומת 42 מיליון שקל ברבעון הקודם ו 16 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.

 

גילת – הכנסות החברה הסתכמו ב 68 מיליון דולר המהווה גידול של 16.1% לעומת רבעון מקביל אשתקד ושל 4% לעומת הרבעון הקודם.

הרווח הגולמי הסתכם על 24.8 מיליון דולר לעומת 24.13 מיליון דולר ברבעון הקודם ו 21.7 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם על 4.9 מיליון דולר לעומת 4.48 מיליון דולר ברבעון הקודם ו 1.22 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד.

תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם על 7.9 מיליון דולר בנוף לרווח בקופת החברה של 157 מיליון דולר, חלק מהכסף הושקע באג"ח ZERO COUPON.

 

                        מדד ת"א 25

 

לצפייה בגרף ת"א 25 לחץ כאן

הגרף הנ"ל הינו גרף תוך יומי כאשר כל נר יפני מציין מסחר של חצי שעה.

ישנה תבנית תכנית הנקראת יתד. היתד יכולה להיות דובית או שורית.

בגרף התוך יומי מסתמנת לנו תבנית יתד דובית, כך שביום חמישי נשברה רמת התמיכה העולה (מסומן בחץ ירוק) ובעצם מהמלך העליות בחודש וקצת האחרונים הגיע לסיומו וכנראה שצפוי מימוש או תיקון טכני אם תרצו לקרא לו.

בנוסף במהלך יום חמישי כאשר רמת התמיכה נשברה ניתן לראות כי אמנם המגמה העולה התוך יומית הסתיימה אך השוק לא ממהר לנזול מטה ונתמך על ממוצע נע 100 ימים (קו שחור דק מסומן בחץ ירוק). לטווח הבינוני שבירה של הממוצע הנע יאותת על המשך חולשה במדד המעו"ף (ת"א 25) וכך ניתן להעריך כי ניכנס לתיקון או שהשוק ידשדש.

 

 

 לצפייה בגרף ת"א 25 נוסף לחץ כאן

הגרף הנ"ל הינו גרף תוך יומי ארוך יותר כאשר את גל העליות שהחל מסוף חודש פברואר, למי שזוכר את המימושים בשווקים באסיה שגררו את שאר העולם בנוסף להצהרת אלן גרינספאן על ההאטה בכלכלת ארה"ב וכן גם את "אפקט פישר" לאחר השביתה במשק וכן חשש מהתפטרותו.

את גל העליות הזה ננתח ונראה כי רמת התנגדות ורמת תמיכה נסגרים  תוך כדי עליה של המדד, גם זאת תבנית יתד דובית אך היא מראה כי השוק כרגע נתמך על רמת תמיכה עולה ואלו בגרף הקודם ראינו שהשוק נתמך על ממוצע נע 100 ימים (חץ ירוק) ולכן נראה שיש לנו כאן רמת מחיר או יותר נכון נקודות , שהשוק נתמך עליה וזה 1113 נקודות -+2 נקודות.

שבירה שלהם יוביל לתיקון טכני לכיוון 1006 נקודות ואחר כך ל 1082 -+2 נקודות

 

                                    דולר \שקל

 

לצפייה בגרף דולר שקל לחץ כאן

מגמת החלשות הדולר עדין לא הגיעה לסיומה, והדולר נסחר מתחת ל 4 שקלים כאשר השפל אליו הגיע מזה 9 שנים סביב 3.93 שקלים.

התעשיינים ממשיכים בזעקות עזרה מהממשלה שתתערב בשערי החליפין ותדאג לשמור על הדולר ברמות גבוהות יותר.

איומים על סגירת מפעלים והעברתם למדינות אחרות, הפסדים רבים מאוד כתוצאה מהחלשות הדולר והשפעה שלילית על דוחות , כולם עתידים לבוא לחברות היצוא.

בגרף ניתן לראות כי הקו המקווקו הינו רמתה 4 שקלים לדולר והמהווה רמת התנגדות.

ביום שישי בבוקר ניסה הדולר לפרוץ שוב את רמת ה- 4 שקלים יש כאלה שטוענים שהתחזקותו נובעת כתוצאה מהמתיחות ברצועת עזה, דעתי האישית שכל נושא עזה כבר מגולם בשוק, ונתוני המאקרו שיצאו בארה"ב והתחזקותו בעולם הם אחד הגורמים להתחזקותו מול השקל.

 

 

 

 

 

                                                נפט

 

לצפייה בגרף הנפט לחץ כאן

עליית מחירי הבנזין בשבועות האחרונים ממשיכה ועונת הקיץ שבה צפויה להיות צריכה רבה יותר של בנזין כאשר בתי הזיקוק כבר עובדים בתפוקה כמעט מלאה דיווחים וסקירות אנליסטים מראים כי קיים חשש מאוד לגבי פגיעה באספקה של בנזין .חששות אלו  מעלים את מחיר החוזים על הנפט הגולמי (crude oil) לרמות 64.8 דולר וכן את מחירי הבנזין.

אצלנו ליטר בנזין עולה סביב 6 שקלים לליטר ונראה כי לא צפוי לרדת.

 

בגרף המצורף ניתן לראות את המסחר בחוזי הנפט לחודש יוני כאשר רמת התנגדות אופקית הנה 68 דולר ומסומנת בקו אדום מקווקו אותה רמה שלא נפרצה הן בחודש אוקטובר 2007 והן בחודש אפריל 2007. מאז אותה רמה אנו רואים דשדוש תוך כדי ירידה ובעצם נראה כי מתפתית לנו תבנית המשך בשם דגל. שבירת רמת התמיכה היורדת (קו ירוק) יאותת על החלשות הנפט, אך פריצה של רמת התנגדות יורדת (קו שחור) יאותת על התחזקות והגעה לרמת ה 68 דולר לחבית.

                                                            זהב

 

לצפייה בגרף הזהב לחץ כאן

הזהב ממשיך להיחלש כבר מספר שבועות תוך כדי התחזקות הדולר לאור נתוני מאקרו חיובים ואף ניתן לראות בגרף כי רמת התמיכה (קו ירוק) העולה נשברה מטה אך הזהב נתמך על ממוצע מחירים של 100 ימים המהווה רמת תמיכה חשובה.

אמנם התחזקות הדולר מובילה לירידה בביקוש לזהב, ביומים האחרונים הזהב מתקן מעט וזה לאור ביקושים רבים מצד התכשיטנים בעולם המהווים כשני שליש ממחזור הצריכה של הזהב בעולם. המגמה העתידית שלה זהב כפופה לא מעט בהמשך התנהגות הדולר בעולם.

 

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il