TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירת ארה"ב - 13/4

null
ליאב גרייבס | 13/4/08, 14:01

סקירה שבועית 13 לאפריל 2008

שבוע המסחר הסתיים באווירה שלילית כאשר, בהמשך למגמה השבועית, לא הצליחו המדדים לשבור את ההתנגדות הכפולה וביום חמישי הדוחות הרעים של GE והורדת התחזיות להמשך שלחה את המדדים לצלילה נוספת של 1.5-2%.

סיכום שבועי –

במהלך השבוע ניסו המדדים להתמודד מול "התקרה הכפולה" (הוזכרה גם בסקירה הקודמת) שיצרו המדדים בתחילת וסוף פברואר. אך דיווחים שליליים מהחברות שלחו את המדדים לירידות והם נכשלו בפריצה. השבוע דיווחו מספר חברות ענק בתחומן על צמצום תחזיות והשפעות שליליות להאטה בעולם ולעלייה במחירי הנפט:
• קונגלומרט GE (החברה השלישית בגודלה בעולם) פספסה את תחזיות הרווח והודיעה על הורדת התחזיות להמשך השנה.
• חברת השבבים השנייה בגודלה בעולם -AMD - הודיעה על צמצום תחזיות גם כן ופיטורים של 10% מכוח העבודה.
• UPS, חברת השליחויות הגדולה בעולם, צמצמה תחזית רווחים (ב-10%) בעקבות האטה ועליית מחירי הדלק.
• ענקית האלומיניום – AA – דיווחה על רווחים נמוכים מהתחזיות, למרות שההכנסות היו גבוהות מהתחזיות.
• הנפט סגר על 110$ ועלה שבועית 3.7%.

בשבוע הקרוב ממשיכים עם הדוחות, וחברות רבות נוספות מדווחות את תוצאותיהן (ראו טבלה בסוף). כפי שניתן לראות הנפט והאטה בכלכלה פוגעים בתוצאות מרבית החברות והשוק מתחיל להבין כי עליו לתמחר פספוסי תחזיות. בשבוע הקרוב צפויה להיות בעיה נוספת גם מכיוון הפיננסיות שבעיות הנזילות שלהן עלולה להתחיל להשפיע על חברות נוספות (כמו IBM, לדוגמה, אשר מספקת למגזר הפיננסים שירותים רבים).

בסיכום שבועי הנסדק ירד 3.4%, הדאו 2.3% וה-S&P ירד 2.7%.

צפי לשבוע הבא –

א.סחורות – הזהב השחור ממשיך לשייט ברמות שיא ולשבור את השיאים שיצר רק בתקופה האחרונה. הזהב גם חזר לעליות אך עדיין רחוק מהשיא שעשה בסוף מרץ. מחירי הסחורות הגבוהים פוגע בתוצאות החברות והכלכלה ולכן כנראה לא יישאר כך תקופה ארוכה נוספת. אך כל עוד ברננקי עלול להמשיך להוריד ריבית ולהחליש את הדולר איני רואה קריסה מהירה של המחירים. כלומר – מחירי הסחורות יצללו. אך כנראה לא השבוע. :)



ב.אג"ח – בסיכום שבועי עלו מחירי האג"ח הממשלתי של ארה"ב במקביל לירידה בשווקי המניות – מה שמחזק את תאוריית ה-Fly for safety. עדיין איני רואה הזדמנויות באג"ח בדירוג גבוהה בארה"ב. התשואה הנמוכה (שלילית בחלק מהאג"חים) אינם מפצים על היעדר הנזילות לעניות דעתי.

ג.מניות – מבול דוחות מגיע בשבוע הקרוב. הדוחות הינן מחברות ידועות ומובילות בתחומן ובכל המגזרים. הדוחות כנראה יכתיבו את הטון למסחר. מבחינה טכנית המדדים נמצאים במרכז התחום (אשר צויין גם בסקירות הקודמות) והדוחות יכולים להובילם לכל אחד מהקצוות. להלן טבלה של חברות נבחרות אשר מדווחות השבוע ולאחר מכן גרף של הדאו:












כותב שורות אלו אינו מוסמך כיועץ השקעות/מנהל תיקים , אין לראות בנאמר משום המלצה לרכישה או למכירה של ני"ע או תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם. כל הנכתב בסקירה הנ"ל הינה הערכת הכותב בלבד

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il