TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית 29/3/08


שבוע המסחר האחרון היה אחד השבועות הלא נעימים למסחר שידענו בתקופה האחרונה, יום א נפתח בסערה עם עליות שערים חריגות ומהירות, הסוחרים והמשקיעים שפשפו את עיניהם לנוכח העליות החדות במדדים...
d22 | 29/3/08, 14:25

סקירה שבועית

 

בסיכום שבועי: מדד המעו"ף  3%  מדד הבנקים 2%  מדד הנדל"ן 11%

מדד יתר 120 8.8%  מדד התל טק 10.7%.

 

שבוע המסחר האחרון היה אחד השבועות הלא נעימים למסחר שידענו בתקופה האחרונה, יום א נפתח בסערה עם עליות שערים חריגות ומהירות, הסוחרים והמשקיעים שפשפו את עיניהם לנוכח העליות החדות במדדים. מדד הנדל"ן עלה ביום א בלבד בשיעור חד של 12.76%, מאז השקת המדד בשנת 2005 לא נרשמה עליה יומית חדה שכזו ויעד שהיה אמור להיות מושג בשבוע ימים הושג ביום בודד בלבד. מדד המעו"ף ומדד הבנקים לא נשארו מאחור ורשמו גם הם עליה יומית חריגה של 3.44% ו- 5.57% בהתאמה.  

אם נתבונן בשבוע המסחר ללא יום א נגלה שבוע מסחר שגרתי עם נטייה לדשדוש במדדים המובילים ללא איתותי קניה וללא כיוון ברור. כל הסוחרים והמשקיעים שהרגישו החמצה בפספוס יום א חייבים לזכור כי על מנת להרוויח מהעליות החדות של יום א ה 23/3/08 נדרש מהם לאסוף סחורה ביום ה הקודם תוך לקיחת סיכון גדול וחוסר וודאות לגבי התוצאה, לשם דוגמא בשבועיים הקודמים מהלך של איסוף סחורה ביום ה היה גורר הפסד גדול מאוד בפתיחת שבוע המסחר וזאת משום שמדד המעו"ף ירד 1.94% ביום א ה 16/3/08 ו 2.5% ביום א ה 9/3/08.

 

ציטוט מהסקירה הקודמת: השווקים בארץ ובחו"ל מייחלים לתיקון טכני עולה אך עם זאת אין להעריך כי תיקון טכני עולה יבשר את סוף המשבר, כל עוד לא בוצעה פריצה טכנית משמעותית במדד (בד"כ מלווה בתבנית טכנית) יש להיצמד לכללי הזהירות המקובלים ולהיות חשדנים. באופן טבעי השיא שיקבע התיקון הטכני הנוכחי אמור להיות נמוך מהשיא שנקבע ב 1130 (לא ריאלי בשלב זה) אך קודם לשאיפות הגרנדיוזיות נבחן את התמודדותו ברמת 1024 וברמת 1030 הריאליות יותר לתיקון טכני במגמה הנוכחית.

 

טכנית: המדדים העיקריים בבורסה המקומית נסחרים במגמת ירידה ארוכת טווח, בכל גל ירידות בתוך המגמה נקבעים מחזורי מסחר גבוהים ובכל גל תיקון נקבעים מחזורי מסחר נמוכים, על בסיס השימוש במחזורי המסחר ניתן להעריך כי גל הירידות האחרון שהביא את הבורסה ל 964 אינו הגל האחרון ואנחנו צפויים להמשיך את התנועה בתוך המגמה היורדת.

רמת 1080 מהווה התנגדות משמעותית לכל תיקון טכני שיאיים על שיברת המגמה היורדת ורמת 964 תאלץ להבחן פעם נוספת על מנת לקבוע האם מדובר בתמיכה (רצפה) אחרונה לפני דשדוש/עליות או כנקודה אחת למטה.

 

 

 

 משבר האשראי לא פסח על מפתנו של איש, מהסוחרים היומיים ועד לאחרון משקי הבית שעבורם בורסה היא מילת גנאי כולם בלי יוצא מן הכלל נפגעו מהמשבר אם בהשקעה ישירה במניות ועד הפסד תשואה ברכיבים הפנסיונים כגון קופות גמל וקרנות פנסיה.

ללא צל של ספק משבר האשראי הוא משבר חמור מאוד ומסובך לפתרון ואין להתייחס אליו כסערה חולפת, רק בהסתכלות לאחור נוכל לדעת בוודאות כיצד תפקד תיק ההשקעות שלנו ומערכת קבלת ההחלטות שלנו באחד המשברים הגדולים של הדור הנוכחי. להערכתנו מדד המעו"ף לא יצליח לחמוק מהמשבר הנוכחי תוך שהוא מתעלם מההשפעות הכלכליות השליליות ולא יצליח לבצע סיבוב פרסה מהיר בדרך לשיאים חדשים חרף העובדה  שהעיתונים הכלכליים דוחקים בו לעשות כן ומנסים לשכנע כי שיא המשבר חלף וכעת וניתן לראות את האור בקצה המנהרה אם כי הוא עמום ורחוק. אין לאיש מושג כמה זמן ימשך המשבר ובאיזה עוצמה יכה בנו במורד הדרך אין גורו אחד לרפואה שמוכן לסכן את שמו ולומר באמת ובאופן חד משמעי את דעתו על השווקים הכלכליים בעולם, אין עיתון כלכלי אחד שמביא לנו פרשנות מנומקת שניתן להפיק ממנה תועלת כל שהיא ונדמה שככל שאנחנו מוקפים ביותר מידע רלוונטי מהיר ועדכני כושר השיפוט שלנו נפגע ואנחנו הופכים להיות כחומר בידי היוצר, האם קיימת יד נעלמה המכוונת פעולות לתועלתה ? האם בתוך כל הכאוס הזה קיים תכנון של גוף או בעל אינטרס המבקש את טובתו האישית ? לצערי לא ניתן לענות על השאלה הזו ולא ניתן להביא סימוכין ועדויות לחיזוק טענה כזו או אחרת בעד או נגד, כל שנותר לעשות יעשה אם ניתן לדמיון שלנו להשתחרר ונתבונן מהצד בעניים התמימות ביותר בבואנו לבחון ולדרוש בשאלות הפשוטות ביותר.

אם נרצה לראות את חצי הכוס המלאה הרי שבמשבר הנוכחי הצלחנו ללמוד הרבה יותר שיעורים כלכליים מאשר בכל מגמת עליות ארוכה אשר תהיה, ללימוד הזה יש משמעות אדירה  ויש בכוחו  לעצב אותנו ולבנות אותנו להצלחה אדירה בסיבוב העליות הבא.

ההיסטוריה רצופה במשברים כלכליים אשר לכל אחד מאפיינים שונים ולכולם כלל אחד קבוע, כלל שמצליח לסכם את כל השיעורים הכלכליים לציון עובר או נכשל להצלחה או לכישלון לרווח או להפסד. "לא לצאת מהמשחק" זהו הכלל החשוב ביותר ומשמעותו היא לא לאבד את כל הכסף, לא לקחת סיכונים מיותרים, לא לנסות לנחש, לא להמר ולא לקבוע מטרות ויעדים שלא ניתנים להשגה וזאת משום  שהפרוטה שתמצא בכיסכם ביום ההיפוך מקריסה לצמיחה תהיה שווה הון עתק, הפרוטה שתמצא בכיסכם בתום המשבר תשאיר אתכם במשחק.

 

 

מדד המעו"ף

 

המדד ביצע תיקון טכני והגיע להתנגדות של מניפת פיבונאצ'י 38.2% ברמת 1035 , פריצת רמה זו תהווה איתות להמשך המגמה החיובית במדד עם יעד ב-1060 שם נמצא גאפ פתוח.

 

 

מדד הבנקים

 

המדד ביצע תיקון טכני והגיע להתנגדות של קו המגמה היורד ברמת 1225 , פריצת רמה זו תהווה איתות להמשך המגמה החיובית במדד עם יעד ב-1283 שם נמצא גאפ פתוח.

 

 

 

מדד הנדל"ן

 

המדד ביצע תיקון טכני והגיע להתנגדות של קו המגמה היורד ברמת 480 , פריצת רמה זו תהווה איתות להמשך המגמה החיובית במדד עם יעד ב-520 שם נמצא גאפ פתוח.

 

 

 

מדד יתר 120


המדד ביצע תיקון טכני והגיע להתנגדות של קו המגמה היורד ברמת 750 , פריצת רמה זו תהווה איתות להמשך המגמה החיובית במדד עם יעד ב-786 שם נמצא גאפ פתוח.

 

 

 

מדד תל טק 15

 

המדד ביצע תיקון טכני והגיע להתנגדות של קו המגמה היורד ברמת 250 , פריצת רמה זו תהווה איתות להמשך המגמה החיובית במדד עם יעד ב-267 שם נמצא גאפ פתוח.

 

 

 

 

 

 

 

בברכה

צוות D22ONLINE

 

סקירה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. משקיע הקורא את הסקירה אינו יכול להניח כי הסתמכות על הדעות וההמלצות המובאות בה, תיצור עבורו רווחים. צוות האתר עשוי לסחור להחזיק למכור את המניות המובאות בסקירה או חלק מהן.סקירה זו הינה אינפורמטיבית בלבד, ולא נועדה לשמש הצעה או שידול לקנות או למכור מניות כלשהן. אין הסקירה מתיימרת להיות ניתוח מלא של כל העובדות הנזכרות בה. דעות המובאות בסקירה עשויות להשתנות ללא שום הודעה נוספת.כמו כן אין בסקירה על מנת להטיל חבות כל שהיא על D22ONLINE  או באים מטעמה. הכותב/ים אינו יעוץ השקעות.ט.ל.ח.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il