TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

ארה"ב - ליאב - 23/3

בשבוע שעבר דיברתי על הריבית בארה"ב. שבוע שעבר ראינו את החלטת ברננקי בנוגע לריבית (הורדה של 0.75%) ואת השפעות ההורדה על השוק.
ליאב ג | 23/3/08, 00:00

סקירה שבועית 23 למרץ 2008

 

בגלל שאיני מרגיש טוב אני נאלץ להגיש סקירה מקוצרת. עמכם הסליחה.

בשבוע שעבר דיברתי על הריבית בארה"ב. שבוע שעבר ראינו את החלטת ברננקי בנוגע לריבית (הורדה של 0.75%) ואת השפעות ההורדה על השוק.

 

סיכום שבועי –

 

ביום שלישי הוריד בן ברננקי את הריבית בארה"ב ל-2.25% (פחות מהצפי) ובכך קיצץ את הריבית ב-3% בחצי שנה. בהורדת הריבית רמז ברננקי כי הוא יכול ומוכן להוריד את הריבית עוד, במידה ויידרש לכך. פעולה זו הינה רק אחת מהפעולות (שהסברתי עליה גם בשבוע שעבר < http://www.talniri.co.il/article.asp?id=152>) אשר בו הבנק המרכזי מתערב ישירות בתחום האשראי.

השבוע גם פעל ברננקי למכירת בר סטרנס (BSC) לבנק JP MORGAN CHASE (JPM), וסיפק הלוואה של 30 מיליארד דולר לסטרנס שנקלע למשבר נזילות. פעולות אלו של ברננקי (אשר כנראה לא יהיו האחרונות) זכו לביקורות חיוביות בקרב האנליסטים וגם השוק קיבל אותם בחיוב. אומנם הדאו עלה השבוע ב-3.4% אך בנק JPM אשר זינק ביותר מ-25% אחראי ל-0.6% מהעלייה.

הסחורות אשר היוו מפלט נגד האינפלציה וכר פורה לספקולנטים צנחו בצורה חדה כאשר משקיעים רבים ברחו ומחפשים הזדמנויות השקעה חדשות במניות או בסחורות, מובן שגם מרבית המניות שמעורבות בסחורות סבלו מנפילות.

ויזה (V), חברת כרטיסי האשראי הגדולה בעולם, החלה להיסחר בבורסות לאחר שהנפיקה השבוע והייתה להנפקה האמריקאית הגדולה ביותר איי פעם. המניות הונפקו ב-44$ למניה אך נסחרו רק בטווח 67-64$ במהלך המסחר.

חברת דירוג האשראי S&P הודיעה כי היא מורידה את תחזית דירוג האשראי של גולדמן סאקס (GS) ושל ליהמן ברדרס (LEH) לשלילי. דבר זה אומר כי החברה חוזה כי היא תאלץ להוריד את דירוג האשראי שלהם בקרוב. כרגע הדירוג של גולדמן הינו AA ושל ליהמן A+.

 

צפי לשבוע הבא –

 

א.      סחורות – מחירי הסחורות צנחו השבוע בצורה חדה. כמו כן הדולר עלה מול המטבעות העיקריים וכרגע נסחר סביב 100 יין לדולר. הנפט ירד במהלך המסחר מתחת ל-100$ אך ננעל בשער של 101.84$ לחבית. הזהב גם הוא נפל ל-919$. במידה והדולר ימשיך להתחזק אנחנו נראה המשך של ירידה במחירי הסחורות, אך כרגע אני חושב שאפשר להגדיר את הירידה תיקון טכני.

ב.      אג"ח – גם השבוע עלה מחירי איגרות החוב לאורך כל עק' התשואה והתשואה ירדה אף יותר. שימו לב שהמשקיעים עדיין קונים תשואה ריאלית שלילית, ניתן להעריך כי חלק נכבד מהקונים מצפים לרווחים מהירים בגלל המשך הורדת הריבית. כאשר השוק יעריך כי הסיכון עולה על הסיכוי נראה תיקון חד במחירי האג"ח. לכל מי שרוצה לקנות אג"ח אמריקאי בגלל הביטחון והדולר הנמוך הייתי מציע לחכות בקניית אג"ח ולהחזיק את המזומן נזיל (אפילו בדולרים אם אתם מאמינים בפיחות השקל) ולהמתין למועד טוב יותר (נתחיל עם תשואה ריאלית חיובית כסימן חיובי J)

מניות – השווקים אימצו גישה של "מרוויחים כסף יום כן – יום לא". והתנודתיות נשארה גבוהה מאוד. אומנם אין הרבה דוחות קריטיים השבוע אך אני בטוח כי הודעות "מתפרצות" ימשיכו להבהיל את השוק, לשני הכיוונים. כרגע הדאו "נלחם" בממוצע 50 יום ובפעם הקודמת זה הוביל לגל ירידות חזק. שימו לב לרמות 12800 ו-11700 אשר מהוות התנגדות ותמיכה בהתאמה

 

                                     לחצו על הגרף לתמונה מלאה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il