TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית והתחזית של חזי


חזי קלפקה
היומיים הראשונים צפויים להיות שליליים בתל אביב אולם לאחר מכן הכל תלוי בבטחון בישראל, ובמה שקורה בארה"ב ובאירופה.
חזי קלפקה | 5/9/11, 10:10
סקירה שבועית 3.9.2011 ותחזית לספטמבר

דברים שהתרחשו השבוע בשוקי ההון

בישראל שבוע חיובי שסימל את סוף אוגוסט שזכה לכינוי " אוגוסט האדום".שבו ירד מדד המעוף ב- 7.5 אחוז.

מדד המעוף עלה השבוע ב- 3.98 אחוז , מדד 75 עלה ב- 5.41 אחוז,מדד הבנקים טיפס ב- 5.04 אחוז, ואילו מדד הנדל"ן זינק מעלה ב- 7.35 אחוז.

מחזורי המסחר היו נמוכים ביותר, ובממוצע היו ברמה של פחות ממיליארד שקל ליום שזהו מספר נמוך, המבטא אולי סיום חופש, אבל בעיקר המתנה למשהו חריג שיקרה בשוק, וכן מבטא חוסר ענין מצד המשקיעים לגבי אפשרות השקעה בבורסה בתל אביב.

סטית התקן של האופציות בכסף הינה ברמה של כ- 20 אחוז, אשר הביאה לידי ביטוי את הרגיעה ששררה בשוק בימים האחרונים.

סוף אוגוסט היה גם סוף עונת הדוחות בישראל, כאשר הבנקים הם האחרונים שדיווחו .

רק 10 חברות מתוך ה- 25 הצביעו על גידול ברווחים לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בסיכום כללי ירדו רווחי החברות בכ- 21 אחוז לעומת הרבעון המקביל, והחשש הוא כי תוצאות הרבעון השלישי תהיינה גרועות בהרבה מתוצאות הרבעון השני.

שיעור האבטלה במשק ירד ל- 5.5 אחוז, נתון שמדינות המערב מקנאות בו. הנתון הזה קצת " משקר" כי רבים מהעובדים הינם במשרות חלקיות, משתכרים פחות משכר המינמום, וכך גדל הקיטוב במשק.

לאחר שבנק ישראל הוריד את תחזית הצמיחה למשק ל-2011 ל- 4.8 אחוז, יו בי אס הוריד את תחזית הצמיחה לשנת 2012 מ- 4 אחוז ל- 3.5 אחוז. הורדות אלה מסמלות כנראה את החשש משינוי כלכלי לרעה בישראל, ולירידה בשיעור הצמיחה, רווחיות החברות, ושיעור האבטלה.

בוול סטריט היו שלושה ימי מסחר טובים, ואז הגיעו יומיים רעים , שבמהלכם פורסם שבמשק האמריקאי לא נוספו משרות באוגוסט. לאחר יומיים של ירידות שקיזזו את העליות מתחילת השבוע, מדד הדאו עלה ב- 0.4 השבוע, הנאסדק נותר ללא שינוי, והאס אנד פי 500 עלה ב- 0.2 אחוז בסיכום שבועי.מדד ראסל 2000 ירד ב- 1.2 אחוז.

באירופה , אין חדש. משבר החובות ממשיך לאיים על הכלכלה האירופית. ישועה לא נראית באופק, והמשבר החוב היווני שוב בכותרות , כאשר התשואה על האג"ח היווני עלתה לכדי 46 אחוז.

תחזית לחודש ספטמבר

חודש ספטמבר ידוע כחודש קשה לבורסות בדרך כלל, ודי אם נזכיר את תחילת האינתיפאדה הראשונה, את הרס מגדלי התאומים, ואת קריסת ליהמן ברדרס, שכולם התרחשו בספטמבר בכדי שנגע ונעריך מה עלול לקרות בספטמבר בשווקים.

השנה המצב , לצערי, לא נראה טוב לקראת חודש ספטמבר וזאת מהסיבות הבאות:

החשש בארה"ב מפני חזרה למיתון הולך וגדל. מדד אמון הצרכנים ירד לרמה של ספטמבר 2008 והינו ברמה של 44.5 . מקומות עבודה חדשים לא נוצרים. אז יש כמה הסברים לאפס של אוגוסט בתחום התעסוקה, אולם החשש הינו מנתון שלילי של ירידה במשרות בחודש הבא, ואז יהיה אישור לתהליך של נסיגה למיתון.

רמת השורטים במניות האס אנד פי 500 עלו לשיא חדש ומלמדים על הלך הרוח בקרב המשקיעים, וכך גם בשורטים על מניות המעוף בישראל.

באירופה הכל נראה לא טוב, ורק שאלה של זמן מתי תגיע הקריסה הבאה, ומי המדינה באיחוד האירופי, שתדאג לכך. הירידות בשוקי אירופה אתמול ביותר מ- 3 אחוז בגרמניה ובצרפת, מצביעות על אפשרות של בעיות במדינות האלה, שהן ארזי הכלכלות באירופה, והיה ותהיינה שם בעיות , ואולי יירד הדירוג , אזי הקריסה תהיה בצניחה חופשית.

בישראל בהיותה מדינה מייצאת הרקע העגום שתואר בעולם, ישפיע גם אצלנו על כיוון שלילי.

אבל אם לא די ברע מהעולם, הרי שיש לנו שוב את הנושא הגיאופוליטי של לוב, סוריה, בחירות ואולי מהומות במצרים, ומעל לכל ההכרזה הפלסטינית החודש בדבר הקמת מדינה פלסטינית, שעימה יבואו הפגנות ומהומות בישראל, וכידוע במהומות כאלה מתחילים בקטן ומסיימים בעימות גדול.

גם צעדי המחאה החברתית מתחילים להשפיע על המשק הישראלי , כאשר רווחי החברות מצטמצמים, העלאות מיסים, ובעיקר על השקעות בבורסה בדרך, ופריצת התקציב נראית עכשיו קרובה מתמיד.כך שגם אצלנו החודש נראה בעייתי מאוד עם סיכוי לירידה חדה.

הניתוח הטכני מדבר על המשך מגמת הירידה בשווקים. הניתוח הפונדמנטליסטי מצביע על קריסה אפשרית, אולם כידוע שכולם חושבים על ירידות הבורסה עושה הפוך על הפוך, והשווקים עשויים גם לצאת לראלי מטורף.

הסיבות לראלי יחלו כבר השבוע בנאום אובמה לתיקון נושא התעסוקה בארה"ב, וכמו כן ייתכן ויטפל בנושא הדיור שנמצא בשפל. ב- 20-21 לחודש יודיע ברנניקי מה החליט לעשות כדי לתמרץ את השווקים, ולכן פעולות אלה שנעשות כדי לשפר את הכלכלה האמריקאית , ואת סיכויי אובמה להבחר, יילכו ויתרחבו ובאם השוק יאמין בצעדים אלה , הרי שהשווקים יטוסו.

בישראל , מעבר שקט של ההכרזה הפלסטינית, עליות בארה"ב, ולכן גם באירופה, ורצון בתי ההשקעות להראות שנה טובה בתיקים, ולא הפסדים של 20 אחוז ויותר, יכולים להיות סיבה מספקת לראלי של אחוזים בשיעור של 15 עד 25 אחוז במדד המעוף, עד לסוף השנה.

זה קרה גם בשנים קודמות וזה יכול לקרות גם הפעם.

לכן לדעתי חודש ספטמבר עומד להיות חודש של תנועות חדות, בעל תנודתיות גבוהה, והתוצאה הסופית של סוף החודש תקבע במהלך החודש בהתאם להתפתחויות הגיאופוליטיות והבטחוניות באיזורנו, ועיכול צעדי הסיוע של הממשל האמריקאי.

אפשר יהיה בקלות לראות 1200 במדד המעוף החודש וגם 1000 בקלות. לכן יש לעקוב בזהירות אחרי ההתפתחויות בחודש הזה.

לשבוע הקרוב

ביום שני אין מסחר בארה"ב.

היומיים הראשונים צפויים להיות שליליים בתל אביב אולם לאחר מכן הכל תלוי בבטחון בישראל, ובמה שקורה בארה"ב ובאירופה.

לשים לב למחזורים. אם הם נשארים ברמה של מיליארד שקל ליום, אין לדבר עדיין על גל עולה.

תמיכה ראשונה במעוף הינה 1115, לאחר מכן 1100 , ובאם תשבר רמת ה- 1060-1080 הרי שרמת ה- 1000 תגיע מהר. בעליות רמת התנגדות הינה 1150-1160 ואחריה 1190
ביום שני יפורסם בישראל נתון השקעות תושבי חוץ לשנת 2010 , וגם סקר משקי הבית.
.
אין הרבה מקרו בארה"ב השבוע.ספר הבייז ביום רביעי, ברנניקי מדבר ביום חמישי,דורשי אבטלה ביום חמישי,וראשי 7 המדינות הגדולות נפגשים ביום שישי, אולם החשוב ביותר הינו נאומו של אובמה.

לפעילי המעוף

פעלו בזהירות לטווחי זמן קצרים.

מסוכן לכתוב אם מצפים לתנועה חדה, עדיף לקנות שקתות בכדי לנסות להרויח מתנועה חדה , ומהעליה של סטיות התקן ,בעיקר במידה והתנועה החדה תהיה למטה.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.
 
לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים   טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il