TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית ותחזית של חזי


חזי קלפקה
כך יתחיל השבוע, בעליות שיכולות להגיע עד עליה מצטברת של 4 אחוזים ויותר ביומיים הקרובים, כלומר: הגעת מדד המעוף לרמה של 1100-1110, ולאחר מכן הכל תלוי כיצד יתפתח המסחר בארה"ב ובאירופה.
חזי קלפקה | 15/8/11, 08:33
סקירה שבועית 13.8.2011

מהמתרחש השבוע בשווקים:

שבוע תנודתי מאוד עבר על השווקים בעולם וגם בישראל.

בתל אביב , בשבוע מסחר מקוצר בין 4 ימים ( עקב צום תשעה באב), במחזור יומי ממוצע של 2.4 מיליארד שקל, ובסטית תקן של 30-34 אחוז, שבסוף השבוע נסגרה ב- 31.27, הרי שמדד המעוף ירד ב- 7.47 אחוז לרמה של 1068.63 , מדד 75 צלל ב- 12.3 אחוז, מדד הבנקים איבד 9.83 אחוז, ואילו מדד הנדל"ן התאדה ב- 11.41 אחוז.

מאז תחילת אוגוסט נמחקו מערך המניות בתל אביב כ- 70 מיליארד שקל, והפדיונות בקרנות הגיעו לרמה של כ- 3 מיליארד.

חודש אוגוסט עד כה, הינו השבועיים הקשים ביותר שהיו לבורסה בתל אביב מאז קריסת ליהמן ברדרס, כאשר מדד המעוף איבד מתחילת אוגוסט 12.7 אחוז, מדד 75 איבד 15.98 אחוז, מדד הבנקים צלל מתחילת אוגוסט ב- 15.69 , ואילו מדד הנדל"ן צנח ב- 16.25 אחוז. וכל זאת בשבועיים, ולכן לשבועיים האלה מתחילת אוגוסט אפשר לקרוא בפה מלא ימי בין המיצרים לבורסה בתל אביב, שהביאו לקריסה בשערים.

רק חשוב לציין שכנראה אי קיום מסחר בבורסה בתל אביב ביום תשעה באב השבוע, מנעה כנראה מפולת גדולה יותר.

ואל זה נאמר: " מי שמאמין לא מפחד, ולנו יש את מלך העולם ששומר עלינו מכולם".

הירידות בבורסה , המשך גל המחאה החברתיית , שכנראה יביא לשינוי תקציבי , והמלחמה החברתית בעושר הטייקונים, מעלים חששות כבדים לאי יכולת החזר החובות של הטייקונים שלוו באגרות החוב, דבר שיביא לפגיעה קשה בפנסיות ובגמל של הקרובים לגיל פרישה, ויביא כנראה לטלטלה רצינית בבורסה הן בשערים והן ברגולציה.

בוול סטריט בכלל היה זה שבוע של רכבת הרים, כיאה לחופש הגדול, שבו הילדים נוהרים לפארקי השעשועים.שלושה ימים השתוללו המדדים בוול סטריט ברמות שבין מינוס 5 אחוז לפלוס חמישה אחוז, ורק במסחר סוף השבוע ביום חמישי ושישי הם חזרו לשפיות , וביום שישי ראינו כבר עליות רגילות של חצי עד אחוז, דבר ידוע ומוכר בבורסה.

הויקס האמריקאי הגיע לרמה של 48, התמתן לקראת סוף השבוע ל- 36.14 אחוז, אולם עדיין מהווה הוכחה ליכולת שיבה מהירה לשימוש חוזר ברכבת ההרים.

בסיכום שבועי ירד מדד הדאו ב- 1.53 אחוז, מדד הנאסדק איבד 0.96 אחוז, מדד האס אנד פי 500 ירד ב- 1.72 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 נחת ב- 2.4 אחוז.

חלקה של אירופה , גם הוא היה אדום ותנודתי השבוע, ונבע מהמומות בלונדון, מחשש להורדת הדירוג בצרפת, וגם ממשבר החובות של איטליה וספרד.

בסיכום שבועי ירד הדקס ב- 3.5 אחוז, לונדון צללה ב- 8 אחוז, ואילו הקאק הצרפתי שמר על פאסון וירד רק 1.76 אחוז.

מה צפוי לשבוע הקרוב:

אין ספק שאנו בפני שבוע תנודתי נוסף, אשר הפעם בעיקר בתל אביב הוא צפוי, לפחות בפתיחת השבוע, להיות שבוע מתקן לשבועיים הרעים באוגוסט, שאולי ימתיק קצת את גלולת הירידות.

באופן כללי , כל זמן שהחשש מפני חזרה למיתון עולמי גלובלי, חשש שמתחזק עקב שיעורי הצמיחה הנמוכים בארה"ב, והאפסיים באנגליה ובצרפת, שכבר מסמנים מיתון, הרי שיהיה קשה לטפס בחזרה.

כל זמן שנתוני המקרו בארה"ב לא יראו שיפור משמעותי, ואפילו יצנחו, כשם שעשה מדד אמון הצרכנים ביום שישי , יהיה קשה לעלות בחזרה.

כל זמן שמשבר החובות באירופה מאיים להטביע את כל היבשת, יהיה קשה לתקן למעלה.

ואצ לנו כל זמן שהמחאה החברתית נמשכת, הכלכלה מתקררת, החשש מאי החזר אגרות חוב הולכת וגדלה, ויש סיכוי להאטה כלכלית עקב מיתון עולמי, יהיה קשה מאוד לראות את המדדים משיבים את ה- 20 אחוז , שזהו שיעור הירידה בהם מאז תחילת השנה.

בתי ההשקעות אומנם רוצים שיפור, יעשו הכל לשם יצירת שיפור, כי אוי ואבוי לפרנסתם באם הירידה תמשך ושנת 2011 תסתיים , רחמנא ליצלן, בשחיקת המדדים בשיעור של 30 אחוז ויותר.

הממשלות החלו להתערב, סרקוזי קטע את חופשתו,התקבלה החלטה שאין בינתיים מכירות שורטים על מניות במרבית הבורסות באירופה, ובארה"ב ברנניקי מכין איזהשהן הקלות בכדי לעודד את הבורסה.

התקווה הגדולה היא שמנהיגי העולם הכלכלי יעשו ככל שביכולתם בכדי למנוע חזרה למיתון.

הבעיה שכרגע לא נראה שנשארו להם כלים לשם כך, כי כולם נוצלו ממשבר 2008 , וכל זאת ללא תועלת ארוכת טווח של יותר מ-3 שנים.

השוק הישראלי יושפע מאוד מהנעשה בעולם, ובאם נראה שם התמתנות ותיקון, ישכחו בארץ , למשך זמן קצר, את המחאה, ואת הממשלה, ואת הטייקונים, וגם את הפלסטינים והשערים יעלו.

כך יתחיל השבוע, בעליות שיכולות להגיע עד עליה מצטברת של 4 אחוזים ויותר ביומיים הקרובים, כלומר: הגעת מדד המעוף לרמה של 1100-1110, ולאחר מכן הכל תלוי כיצד יתפתח המסחר בארה"ב ובאירופה.

כל זמן שמדד המעוף יתקשה לפרוץ את רמת ה- 1110 יש לראות בכך סימן של חולשה, וירידה , מסיבות שלא חסרות באויר הגלובלי, אל מתחת ל- 1050 , תהווה איתות שלילי ביותר.רמת ה- 1050 הוכחה שוב כרמת תמיכה חשובה , שהופיעו בה קונים, ושבירתה מטה תבשר על שבירה מטה קרובה של רמת ה- 1000 הפסכילוגית.

זכרו: מאז הפקיעה האחרונה לפני שבועיים ירדנו ב- 160 נקודות. זה הרבה , ויש מקום רב לתיקון למעלה.זה גם מזכיר, אפילו במספרים את 2008, ולכן יכולה הירידה להמשך עד לירידה של 14 אחוז מפקיעה לפקיעה כשם שקרה ב- 2008 דהיינו פקיעה ב- 1061 .

לסיכום: שבוע שיפתח חיובי, בתנודתיות גבוהה , כאשר 1110 הינה רמת התנגדות חשובה, ו- 1050 הינה קו מז"ינו של הבורסה בתל אביב.

על מה להסתכל השבוע:

גובה מחזורי המסחר האם גם בעליות נראה מחזורים מעל 2.25 מיליארד שקל. היה ולא הרי שכל עליה הינה לצורך ירידה חוזרת.

מדד המחירים לצרכן שיפורסם ביום שני השבוע.

סטית התקן באופציות המעוף . האם תרד חזרה לרמה של 22-24 בשלב הראשון, או תשאר ברמה של 30 אחוז ומעלה.

ידיעות על מצטרפים נוספים להסדרי חוב באגרות חוב.

ביום שלישי נתוני הלמ"ס על החשבונות הלאומיים של ישראל.

ביום רביעי מדד הייצור התעשיתי בישראל.

בארה"ב ביום שני- סקר הייצור של מדינת ניו יורק, ומדד מחירי הבתים.

ביום שלישי-התחלות בניה,מחירי יבוא ויצוא,מדד פריון הייצור ודוחות של: וול מארט, סקס, והום דיפו.

ביום רביעי-מדד המחירים ליצרן,ודוח של חברת טארגט.

ביום חמישי- דרישות אבטלה,מדד מחירים לצרכן, מכירות בתים קיימים, סקר הייצור של פילדלפיה,מדד האינדקטורים, ודוחות של : סירס, גאפ, ויולי פאקראד.

בדרך כלל, השבועיים האחרונים של אוגוסט, ידועים כשבועיים של חופשה ושלווה בשווקים, הפעם זה נראה אחרת לחלוטין.

נקווה שהפירוש אחרת יהיה עליות חדות ולא המשך הקריסה.

שבוע טוב.


הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.
 
 
לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים   טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il