TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית והתחזית של חזי


חזי קלפקה
שבוע תנודתי לפנינו , עם כיוון שיקבע על ידי נתוני המקרו והדוחות בארה"ב, ומעל לכל תוצאות ניסיונו של אובמה, להעלות את תקרת החוב.
חזי קלפקה | 17/7/11, 10:20
סקירה שבועית 16.7.2011 ותחזית לשבוע הבא

מאירועי השבוע בשווקים

שבוע של ירידות עבר על השווקים.בעולם הבעיות של איטליה החזירו את הכותרות השליליות לאירופה, בארה"ב הושפעו מאירופה, והחששות בדבר אי הארכת תקרת החוב עד שני לאוגוסט ,תופסת תאוצה כשם שהתאריך הולך ומתקרב.

נתוני המקרו היו מעורבים השבוע בארה"ב, ודווקא פתיחת עונת הדוחות סייעה לשיפור מצב הרוח של המשקיעים, כאשר הדוחות של אלקואה, גוגל, גיי פי מורגן וסיטי בנק היו טובים מהצפוי.

בתחום המקרו הנתון החשוב היה ירידה חדה בסנטימנט הצרכנים או מה שמכנים אמון הצרכנים לשפל שלא נראה כבר זמן רב.

ההשפעה של נתון מקרו זה היתה עמומה , וול סטריט סיימה ביום שישי בירוק, אולם יש כנראה ליחס זאת למסחר הדליל שהיה ביום שישי בוול סטריט, ולפקיעת האופציות שגררה מסחר מכוון לפקיעה, כך שאת השפעת ירידת אמון הצרכנים ייתכן ונראה בשבוע הקרוב.

בסיכום שבועי ירד מדד הדאו ב- 1.4 אחוז, הנאסדק ב- 2.45 אחוז, האס אנד פי 500 ב- 2.06 אחוז, ומדד ראסל 2000 צלל ב- 2.79 אחוז.

באירופה הדקס והפוטסי ירדו השבוע בכ- 2.5 אחוז, ואילו הקאק הצרפתי צנח ביותר מ- 4.5 אחוזים השבוע.

במבחני הלחץ של הבנקים באירופה, 2 בנקים יווניים, 5 בנקים ספרדים, ובנק אוסטרי אחד, לא עמדו במבחנים, וזאת כאשר במבחנים לא העריכו אפשרות של חדלות פרעון אג"ח ביוון.נתון זה וודאי ישפיע על המסחר בבורסות אירופה השבוע.

אצלנו , המשיך גם השבוע המסחר התנודתי, אשר הסתיים בירידה בסיכום שבועי, כאשר מדד המעוף ירד עד 1230 ומאידך עלה גם עד 1270 . בסופו של שבוע סיים מדד המעוף בירידה שבועית של 0.7 אחוז,ברמה של 1251.4 .מחזורי המסחר היו נמוכים ובממוצע יומי היו ברמה של 1.15 מיליון דולר ליום, וסטית התקן באופציות המעוף נסגרה ביום שישי בשיעור של 14.9 אחוז,ומבטאת הערכה להמשך הדשדוש.

מדד 75 ירד השבוע ב- 2.08 אחוז, מדד הבנקים זלג מטה ב- 1.99 אחוז, ואילו מדד הנדל"ן ירד ב- 2.33 אחוז השבוע.

מדד המחירים לצרכן שפורסם ביום שישי היה בהתאם לציפיות בשיעור עליה של 0.4 אחוז, שיעור המעלה את האינפלציה השנתית לרמה של 4.2 אחוז, ולכן יש סיכוי רב שפישר יעלה את הריבית בעוד עשרה ימים.

בסוף השבוע החליטה הליגה הערבית לפנות לאו"ם בכדי להצביע על הכרה במדינה פלשתינית. האם יש לראות בכך איתות לירידה מהעץ, כי הליגה לא החליטה מתי לפנות, ובכך נתנה סולם לאבו מאזן, או שמא תתקיים הצבעה בספטמבר בנושא זה בעצרת האו"ם . השפעת גורם זה על המסחר בתל אביב תהיה רבה מאוד בשבועות הקרובים.

תחזית לשבוע הקרוב.

המסחר בשבוע הקרוב ימשיך לסבול מתנודתיות גבוהה , אם כי נראה לי כי בסיומו של השבוע , יסיימו השווקים בעולם בירידה , כאשר אצלנו מדד המעוף יכול להפתיע או בכיוון או בעוצמה בעקבות התקרבות פקיעת יולי בעוד שבועיים.

דשדוש במדד המעוף פירוש הדבר ירידות עד 1230 , או עליות עד 1270. רק פריצה או שבירה לאחד הכיוונים תאותת על כיוון כלשהוא.הנתונים היום מצביעים על כך שהסיכוי לשבירה מטה גדול מהפריצה מעלה, אולם הכל נזיל , הפכפך , בטווחים קצרים ובעוצמה רבה.

הנעשה בוול סטריט ובאירופה ישפיעו חזק על השוק בארץ, וכן כל התפתחות בנושא הפלסטיני. גם נושא משבר פריסת תשלומי אגרות החוב בישראל מתחיל לצבור תאוצה, והוא עלול להביא לאי אמון של המשקיעים במערכת הבורסאית עובדה שתביא לירידות חדות. השפעת מדד המחירים שפורסם ביום שישי תהיה השבוע לדעתי מזערית.

בארה"ב מדד האס אנד פי ייחשב כמדשדש באם ינוע בין 1300 ל- 1344 . הוא סגר ביום שישי מתחת ל- 1317, וזהו סימן לא טוב, ובאם יירד אל מתחת ל- 1300, אזי 1250 תגיע במהירות .מלחמת אובמה בסנאט בדבר אישור הגדלת תקרת החוב תאפיל על כל נתוני המקרו ופרסום דוחות החברות. היה ויגיעו להסדר מתקבל על הדעת יעלו השווקים, היה ולא החשש מהורדת הדירוג יגבר, עצבנות המשקיעים תגדל, והרבה מהם יעדיפן לברוח בינתיים מהשוק לחופשת הקייץ, ולכן השווקים יירדו.

באירופה, במידה ולא תהיינה הודעות חדשות על הורדת דירוגים יירגעו קצת השווקים , ואולי יביאו קצת שלווה ודשדוש לקראת חופשת אוגוסט.

במזרח העליה בצמיחה בסין תוביל קדימה, אולם אירופה וארה"ב יקבעו את הכיוון.

לסיכום: שבוע תנודתי לפנינו , עם כיוון שיקבע על ידי נתוני המקרו והדוחות בארה"ב, ונעל לכל תוצאות ניסיונו של אובמה להעלות את תקרת החוב.

מוקדי מעקב לשבוע הקרוב:

מחזורי המסחר בישראל, האם הם עולים בממוצע יומי לעבר ה- 1.5 מיליארד.

מדד המעוף האם יורד מ- 1230 או עולה מעל 1270 .

הנושא של הכרזת מדינה פלסטינית מה קורה בו.

בארה"ב מעקב אחרי אובמה מול הקונגרס והסנאט בנושא תקרת החוב.

האם האס אנד פי 500 יורד מ- 1300, או עולה חזרה מעל 1344 .

יום שני- נתוני שוק הבניה בארה"ב, ודוחות של אי בי אם.

יום שלשי –התחלות בניה בארה"ב, דוחות של בנק אוף אמריקה, קוקה קולה,גולדמן זקס,וולס פרגו , אפל, יאהו.

יום רביעי-מכירות בתים קיימים בארה"ב, דוחות של: בלקרוק,מעבדות אבוט,יונייטד טכנולוגיס,אמריקן אקספרס,אינטל,קוואלקום ואי ביי.

יום חמישי-דרישות אבטלה בארה"ב, דוחות של : איי טי אנד טי,מורגן סטנלי,נוקיה,פפסיקו,מיקרוסופט,סאנדיסק וחברת איי אם די.

יום שישי- אין נתוני מקרו. דוחות של: קטרפילר,גנרל אלקטריק,מקדונלדס,ווירזן,והאניוול מחשבים.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא ב.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ו
אופציות מעוף.שוק ההוןשוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר ב

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il