TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית והתחזית של חזי


חזי קלפקה
המחזורים הקטנים מבטיחים תנודתיות גבוהה, והיפוכי כיוון בלתי צפויים, כי כל עסקה בסכום של כמה מיליוני שקלים יכולה להניע את המדדים למעלה או למטה.
חזי קלפקה | 10/7/11, 10:46
סקירה שבועית 9.7.2011 ותחזית לשבוע הבא

סיכום השבוע החולף

שבוע של עליות בתל אביב כאשר מדד המעוף עולה ב- 2.96 אחוז, לרמה של 1260.16 ,

מדד 75 עולה ב- 3.61 אחוז, מדד הבנקים עולה ב- 3.44 אחוז, ומדד הנדל"ן עולה ב- 3.38 אחוז.

פתיחה מטאורית למעלה לחודש יולי , אם כי המחזורים מצומקים במידה מפחידה ברמה של כמיליארד שקל ממוצע ליום, ואולי קצת יותר.

העליות הושגו למעשה בשני ימי עליות של כ- 2 אחוז , ביום ראשון וביום חמישי, כאשר בשאר שלושת ימי המסחר היינו עדים לדשדוש עם נטיה לירידות קלות.

סטית התקן באופציות הינה ברמה של 13.3 אחוז , ומצביעה על יציבות, אולי אדישות של קייץ, ובכל מקרה לא מצביעה על חשש מירידות.

בוול סטריט שבוע שני של עליות, בהשפעה חיובית של נתוני המכירות הקמנועאיות והשיפור בייצור, אולם באכזבה רבתי משיעור האבטלה שעלה ל- 9.2 אחוז, ולמספר המשרות החדשות שנוספו בחודש האחרון ברמה של 18 אלף בלבד.

בסיכום שבוע עלה מדד הדאו ב- 0.59 אחוז, מדד הנאסדק טיפס ב- 1.55 אחוז, מדד האס אנד פי 500 עלה ב- 0.31 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 קיפץ מעלה ב- 1.49 אחוז.

גם בארה"ב המחזורים דלים יחסית, עקב חופשות הקייץ אולי, ורמת הויקס נשארה ב- 15.95 , ומצביעה גם היא על יציבות , נטיה לעליה וחוסר חשש מירידות.

באירופה, שכה חששו מפני הורדת הדירוג של פורטוגל, והמשך הסאגה היוונית, אומנם היה שבוע של ירידות כאשר הדקס יורד קלות ב0.2 אחוז, הפוטסי נשאר באיזור האפס, והקאק יורד ביותר משני אחוז.

הריבית בגוש היורו הועלתה ל- 1.5 אחוז, וטרישה נאם והבטיח שאירופה תדע להתמודד עם בעיותיה הכלכליות- נקווה שהוא צודק.הוא גם הביע נכונות של מדינות השוק לתמוך בפורטוגל.

בסוף השבוע קרן המטבע הבינלאומי אישרה ליוון אשראי בסך של 3.2 מיליארד יורו, כך שיש לצפות לשבוע חיובי באירופה, לפחות בתחילתו.

באסיה היינו עדים לשבוע שלישי של עליות ולעלית ריבית נוספת בסין.

ניתוח מצב השווקים ותחזית לשבוע הבא

השווקים בסך הכל המשיכו בקו עליה.

בארה"ב אובמה מסביר לאומה כי דברים טובים קורים בכלכלה האמריקאית והשיפור אם כי הוא איטי מהצפוי שריר וקיים. הוא גם מבטיח פתרון בעית נטל החוב, שיש לסיימו עד תחילת אוגוסט , אחרת יירד הדירוג לארה"ב , ואזי תהיה טלטלה רצינית בשווקים.

נתוני התעסוקה היו מאכזבים, אולם נתוני הייצור והצריכה היו מעודדים. כעת העיניים נשואות לפתיחת עונת הדוחות ביום שני אחרי המסחר כאשר תדווח ענקית האלומיניות אלקואה. ציפיות האנליסטים הינן לעליה של כ- 14 אחוז ברווחים בממוצע, ואם זה יקרה , וסביר שגם נתוני התעסוקה וייצור המשרות ישתפרו מהשפל של 18 אלף שפורסם השבוע, הרי שיש סיכוי לראות המשך עליות בוול סטריט שישפיעו על העולם כולו.

אצלנו , ישנם כבר דיבורים על כך שאולי לא נעמוד ביעדי הצמיחה של 2011, ואם פישר מציין זאת- כדאי להקשיב. זה נתון לא טוב לבורסה, ואלי מבשר על האטה מהמשך הגידול המטורף בכלכלה הישראלית.

בכל זאת , החשש מפני המשט והמטס הסתיים בלא כלום, וכעת רק נשאר לדאוג ממהומות ספטמבר הקרוב שכה מפחידים את המשקיעים.

המשקיעים ברובם בעמדת המתנה לראות כיצד מתפתח העימות או המו"מ עם הפלסטינים לפני שיקבלו החלטה מהותית בקשר להשקעתם.

הכיוון בתל אביב מושפע מהקורה בארה"ב , אולם המחזורים הקטנים במסחר בארץ מצביעים על כך כי אין הרבה קונים שמוכנים לשלם את המחירים ששוררים היום בשוק, אולם מאידך אין הרבה מוכרים שמוכנים למכור יותר בזול.

כך שנוצר מצב בתל אביב של קפאון בין קונים למוכרים, שנוח לכולם להגיד שהמחזור הנמוך הינו בגלל חופשות הקיץ, אולם אם למשל יודיע אבו מאזן שהפלסטינים לא פונים לאום, הרי שפתאום המחזור יקפוץ פי שניים והעליות תתחזקנה ביתר שאת.

בעידן האינטרנט והאייפון, אין כזה דבר של חופשה. כל משקיע רציני נמצא עם מכשיר זה או אחר שמאפשר לו תוך דקות לשלוח הודעה לבורסה גם תוך כדי חופשתו , ולכן הקפאון הינו יותר טקטי מאשר עונתי כלומר: המתנה דרוכה לקראת הקרב ובא.

ההרגשה הינה שתבוא תנועה חדה מעלה או מטה, וזה מתאים גם ללוח השנה, כי חודש יולי ידוע בתנועותיו החדות, ואלה האופטימיים קונים סחורה במנות קטנות וגורמים לעליה, בעוד אלה הפסימיים, שרובם על הגדר, מצפים לירידה דרסטית לרמות של מתחת ל- 1180 בכדי להכנס חזרה לשוק.

בינתיים רמת השפלים עולה , מדד המעוף מטפס בהשראת וול סטריט, ואם האופטימיות תנצח אותם יושבי הגדר ישובו לשוק ב- 1320-1340 , שיכול להגיע מהר יותר מאשר הם מצפים.

אין כמובן סיבה לשלול את הדעה שהשוק יגיע במהירות בלתי צפויה , עוד הקייץ, אל מתחת ל- 1180 .

בינתיים השבוע צפי להמשך דשדוש ועליות בארה"ב , בהשראת פתיחת עונת הדוחות, וכך גם בישראל, בתוספת לירידת חשש המטס שעבר בשלום בסוף השבוע.

המחזורים הקטנים מבטיחים תנודתיות גבוהה, והיפוכי כיוון בלתי צפויים, כי כל עסקה בסכום של כמה מיליוני שקלים יכולה להניע את המדדים למעלה או למטה.

לסיכום: צפי לשבוע חיובי נוסף , אם כי דשדוש מעצבן ומורט עצבים יימשך, והעליה תגיע ביום מסחר אחד או שניים טובים, כשם שקרה השבוע.

על מה להסתכל בשבוע הקרוב

מדד המעוף נקודות התנגדות: 1280 ומעליה 1300 . נקודות תמיכה לירידות : 1243 ו- 1232, ירידה משם וחזרנו לאפשרות לראות 1200 ולמטה מכך.

אס אנד פי 500 בארה"ב. התנגדויות ב- 1355 ומעליה 1370 , פריצה מעלה של 1370 תביא גם לעליות חדות בארץ אל מעבר ל- 1300 .בירידות 1330 ו- 1317 תהוונה תמיכות.

יום שני לאחר המסחר- הדוח של אלקואה שפותח את עונת דוחות הרבעון השני בארה"ב.גם חברת שברון תדווח ביום שני.

יום שלישי –נתוני המאזן המסחרי של ארה"ב

יום רביעי-ברנניקי מדבר, מחירי יבוא ויצוא .

יום חמישי-מדד המחירים ליצרן, מכירות קמונעאיות,מלאים עסקיים, דרישות אבטלה, והדוחות של גוגל, וגיי פי מורגן.

יום חמישי בישראל – פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש יוני.שיאותת על כיוון הריבית בישראל.

יום שישי- מדד המחירים לצרכן בארה"ב, דוח הייצור של אמפייר סטייט, פריון הייצור,מדד אמון הצרכנים והדוח של סיטי בנק.

שבוע טוב

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא ב.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ו
אופציות מעוף.שוק ההוןשוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר ב

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il