TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית והתחזית של חזי


חזי קלפקה
בישראל, המסחר יושפע מהתנודות העולמיות, וגם מאירועים מקומיים כגון: משבר סוריה – טורקיה והמשט שמתקרב, ספטמבר שמתקרב, ולפניו 15 ביולי המועד האחרון לבקשת דיון באו"ם מצד הפלסטינים.
חזי קלפקה | 26/6/11, 12:47
סקירה שבועית 25.6.2011 ותחזית לשבוע הבא

מי אמר שההיסטוריה לא חוזרת?

בתחילת ההיסטוריה היו לנו את היוונים שהובילו מהפכה באירופה. לאחר מכן באו הרומאים ( האיטלקים) והם שהובילו מהפכה באירופה.

כך זה גם היום. עוד לא סיימה קרן המטבע ומוסדות השוק המשותף את השלמת הסיוע ליוון, ורומא כבר תפסה את המושכות, והחלה במשבר משלה שמאיים הפעם ישירות על בנקים מרכזיים באיטליה.

אז כמו בעבר הרחוק גם כיום: מפפנדראו, לברלוסקוני, ומשם לספרד, צרפת, אנגליה ובסוף גרמניה.

זה היה הסדר בהיסטוריה, ונראה שסדר הצרות הכלכליות בשוק המשותף עומד לקרות באותו הסדר.

השוויצרים תמיד נייטראלים, אולם נראה לי שהפעם עם כל המהלך עד גרמניה יתממש, הרי שגם הם יפגעו לא מעט, עקב פגיעה במערכת הבנקאות באירופה.

הקורה באירופה מאפיל על כל הקורה בשאר העולם , ובארה"ב בפרט, אם כי ההשפעה קיימת והולכת וגוברת מיום ליום.

מאירועי השבוע בשוקי ההון

בישראל הכלכלה ממשיכה להיות יוצאת דופן, ואפשר לומר, בין הטובות ביותר בעולם המערבי. השבוע התבשרנו כי בנושא האבטלה אנו במצב של תעסוקה מלאה , דהיינו: אבטלה של 5.8 אחוז, שהינה אבטלה מבנית של המשק הישראלי, שכדי להוריד אותה יש לשנות את מבנה המשק והחברה בישראל, ולהוציא לעבודה יותר חרדים ויותר ערבים.

כל זה נכון, אולם אל הבורסה בתל אביב , ידיעות אלה כנראה שלא מגיעות.( אולי התקלקל להם האינטרנט ?), והשוק בשלו ממשיך בדשדוש בנטיה לירידות. אולי זה בעקבות הירידות בעולם, ואולי זה בעקבות החשש מההכרזה הפלסטינית , והחשש הגיאו פוליטי מהנעשה בסביבה.

בסיכום שבועי מדד המעוף עלה ב- 0.46, וייתכן ויש לייחס לכך את הפקיעה של יום חמישי ברמה של 1225.71 , שכנראה משכה השבוע את השוק למעלה. מדד 75 ירד ב- 2.29 אחוז, מדד הנדל"ן ירד ב- 1.68 אחוז, ואילו מדד הבנקים עלה ב- 1.03 אחוז.

הסיבה היחידה לאופטימיות בתל אביב הינה, כי בסביבה כלכלית כה טובה כפי שצוין, וכאשר אירופה תירגע, ולו זמנית, וארה"ב תחזור לעלות , ועם הירידה בחשש הגיאו פוליטי נשוב לעליות חדות עד לסוף השנה , בכדי לסיים את 2011 בצבע הירוק.

בארה"ב , ברנניקי לא רק שלא הרגיע את השווקים, אלא הביע את חששו שהצמיחה אין בטחון שתעלה, שהתאוששות אין בטחון שתמשך, ואילו האבטלה תמשיך להיות באיזור ה- 9 אחוז. הוא צופה שהמצב ישתפר בחצי השני של השנה , אולם מי ששם לב להופעתו מבין טוב, שהוא בלחץ , בחשש רציני, ובעצם אומר לאמריקאיים: " חברה, המצב די בזבל".

בסיכום שבועי הדאו ירד ב- 0.58 אחוז, האס אנד פי 500 ירד ב- 0.23 אחוז, ואילו הנאסדק דווקא טיפס השבוע, לאחר שבעה שבועות רצופים של ירידה ב- 1.43 אחוז.

מדד הויקס ( הפחד) בארה"ב עלה אתמול ב- 9.38 אחוז לרמה של 21.10 , ומבטא יותר מכל את החשש בוול סטריט מתנודות חדות במדדים ובעיקר למטה.

בסיכום שמונת השבועות האחרונים, הרי ששלושת מדדי ארה"ב ( דאו, נאסדק, ואס אנד פי 500) ירדו במשך שבעה שבועות מתוך שמונה רצופים, וזה אומר שאנו בפני קייץ די חם לגבי המשך הקורה בוול סטריט בשנה זו.

הדאו (+3.08 אחוז) והאס אנד פי (+0.86 אחוז), עדיין בירוק מתחילת השנה, אולם הנאסדק כבר באפס, ואם עוד רבעון כמו השני ( ירידות של כ- 4 אחוז) יחול על וול סטריט הרי שהאדום מתקרב לשליטה שם.

תחזית לשבוע הבא

התחזית להשבוע הינה המשך תנודתיות , עם המשך הנטיה לירידה.

אישור הסיוע ליוון , יכול לסייע. בעיות באיטליה יכולות להוריד דירוגים ולהשפיע עוד יותר רע מאשר יוון.

בוול סטריט השאלה מה קורה מבחינת המקרו והמיקרו. עונת הדוחות בפתח, ומקווים לעונה טובה. שיעור התחזית לצמיחה ירד ל- 2.3 אחוז, אולם ה- 1.9 ברבעון הראשון יכול לשוב ברבעון השני. יום השני באוגוסט מתקרב , ואיתו החשש מחדלות פרעון של ארה"ב, עקב העליה בגרעון מעבר למותר.

בישראל , המסחר יושפע מהתנודות העולמיות, וגם מאירועים מקומיים כגון: משבר סוריה – טורקיה , לאן הוא יוביל את האיזור. משט שמתקרב , וספטמבר שמתקרב , ולפניו 15 ביולי המועד האחרון לבקשת דיון באו"ם מצד הפלסטינים.

ברקע לכל זאת הפדיונות הכבדים בקרנות הנאמנות , אשר מובילים את השוק לירידות.

סיכוי סביר לראות שוב את רמת ה- 1180 , ואם היא תשבר , הרי שבמסגרת מגמת הירידה , הרי סביר שנראה תחתית נוספת ברמת ה-1160 .

מאידך במסגרת התנודתיות הגבוהה הרי שאפשר לראות שוב את רמת ה- 1220 במדד המעוף.

על מה להסתכל בשבוע הקרוב

האם האס אנד פי 500 שומר על רמת ה- 1263 , או שובר אותה כלפי מטה. שבירתה מטה הינה איתות שלילי מהותי.

האם מדד המעוף יורד אל מתחת ל- 1180 , שזהו איתות מקומי , לחולשה רצינית והמשך מגמת הירידה.

רק פריצה מעלה של רמת ה- 1132 , במחזור גבוה , תאפשר לחשוב על שינוי מגמה בתל אביב.

ביום שני הכנסה והוצאה פרטית בארה"ב.

ביום שלישי מדד קייס שילר למחירי הבתים.

ביום רביעי מכירות בתים בתהליך.

ביום חמישי דרישות אבטלה.

ביום שישי מדד סנטימנט הצרכנים, ונתון ההוצאה על תשתיות.

באירופה.

ביום שלישי- מדד המחירים ליצרן בגרמניה, וכן מדד אמון הצרכנים בגרמניה, וגם שיעור הצמיחה הסופי לבריטניה ברבעון הראשון.

ביום חמישי- מכירות קמונעאיות בגרמניה, ושינוי במספר המובטלים בגרמניה.

וביום שישי- שיעור האבטלה בגוש האירופי שמוערך ב- 9.9 אחוז, אולם כדאי יהיה לשים לב לשיעור האבטלה באיטליה שיפורסם באותו היום.

לסיכום: שבוע תנודתי, עם נטיה להמשך הירידות. 1160 אפשרות להגיע למטה, למעלה 1232 שיא שכנראה לא נגיע, ובטח לא ישבר השבוע.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך וב שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא ב.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ו
שוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.שוק ההוןאופציות

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il