TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית ותחזית של חזי


חזי קלפקה
צפי לשבוע שלילי נוסף, באירופה, בוול סטריט ובתל אביב, שיתבדה רק עם העולם יהיה ירוק בוהק, ומדד המעוף יפרוץ מעל רמת ה- 1300, במחזור של 1.8-2.0 מיליארד שקל.
חזי קלפקה | 22/5/11, 10:35
סקירה שבועית 21.5.2011 ותחזית לשבוע הפקיעה
מאירועי השבוע שחלף בשוקי ההון
ביום ראשון הפתיע מדד המחירים לצרכן, שעלה באפריל רק ב- 0.6 , והעלה את רף הציפיות בקרב המשקיעים, כי פישר או שימתין עם העלאת הריבית, או שיעלה רק ברבע אחוז.
יום הנכבה ביום ראשון שחלף,כולל האירוע בצפון הגולן, דרדר את מדד המעוף עד ל- 1265 , והוכיח לכולנו כמה המצב נזיל, ובעיקר עקב הבעיות הבטחוניות והגיאופוליטיות באיזור.
עם שוך הסערה בגולן חזר מדד המעוף להתנהג בדשדוש הרגיל שלו לשבועות האחרונים, וסיים גם השבוע בעליה של 0.19 אחוז, ברמה של 1293, דהיינו בטווח הדשדוש שבין 1280 ל- 1300 .
שאר המדדים בבורסה בתל אביב, סיימו השבוע את המסחר בירידות , בסיכום שבועי, כאשר מדד 75 יורד ב- 1.53 אחוז, מדד הבנקים יורד ב- 1.66 אחוז, מדד הנדל"ן יורד ב- 0.22 אחוז, ומדד הבלוטק יורד ב- 0.7 אחוז.
ייתכן והסיבה לדשדוש במדד 25 נעוצה בכך ,ששבוע הבא הינו שבוע הפקיעה, ורמת ה- 1290-1300 נשמרת בקפדנות, כשם שבחודש שעבר נשמרה רמת ה- 1330-1340 ,ולאחר הפקיעה החלו הירידות.
מחזורי המסחר ממשיכים להצטמק בתל אביב, ומצביעים על חוסר אטרקטיביות של השוק, כאשר הכסף הפנוי מחפש אפיקים אחרים, והמחזור הנמוך מצביע על כך שזה גם אצל הזרים וגם אצל המשקיעים המקומיים.
אינטרנט זהב בעליה של 6.8 אחוז, אפריקה בעליה של 5 אחוז, ודלק נדל"ן בעליה של 5 אאחוזים היו המניות הבולטות לטובה השבוע.
לעומתן רציו שירדה 6.6 אחוז, כור שצללה 10 אחוזים,ודלק אנרגיה שירדה ב- 7.1 אחוז, היו המניות הרעות השבוע.
סטיות התקן באופציות של מאי הינן ברמה של 13 אחוז, ואילו לאופציות של יוני הסטיות הינן באיזור ה- 14 אחוז , באיזור הכסף.עובדה זו מצביעה עדיין על יציבות בשוק בתל אביב, ללא קשר לעולם, ועל כך שעדיין קיימת אופטימיות לזינוק חזרה ל- 1340 .
בוול סטריט, שבוע שלישי של מאי שהפך להיות השבוע השלישי ברציפות שבו המדדים סוגרים בירידה. מדד הדאו ירד ב- 0.66 אחוז, גם הנאסדק ירד ב- 0.89 , האס אנד פי 500 ירד ב- 0.34 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 ירד ב- 0.79 אחוז. מדד הויקס האמריקאי עלה השבוע ב- 2.11 אחוז, לרמה של 17.13 אחוז, אולם עדיין גם הוא מצביע על יציבות וחוסר פאניקה.
החשש הגובר והולך ממשבר חובות חדש וקשה יותר באירופה, והחשש כי ההתאוששות בארה"ב מאבדת את המומנטום האיטי שלה , העלו את רף המכירות בקרב המשקיעים בוול סטריט, מה עוד שהפעם כדאי מתמיד למכור במאי, כי ביוני הפד מפסיק לתמוך בסיוע של קנית אגרות חוב.
באירופה שבוע של המשך ירידות, כאשר הדקס הגרמני יורד ב- 1.8 אחוז בסיכום שבועי, הקאק הצרפתי ב- 0.7 אחוז, ורק הפוטסי האנגלי עולה ב- 0.3 .
כל זאת לפני הורדת הדירוג של יוון , ושל איטליה מיציב לשלילי בסוף השבוע שכנראה ותהיה לכך השפעה רבה במסחר בשבוע הקרוב באירופה , ארה"ב ,ובישראל.
ואסור כמובן לשכוח את נאום אובמה ומפגשו עם נתניהו ביום שישי, אשר כנראה כתוצאה מכך ישראל החלה איזהשהוא עימות פוליטי, מוצדק או לא, רציני או לא, כל זה לא חשוב , מה שחשוב שזה בטח לא יוסיף רצון למשקיעים להרחיב השקעותיהם בישראל אלא להיפך.
תחזית לשבוע הקרוב
אם עד עכשיו חששו בשוק מבריחת זרים ומשקיעים מקומיים עקב המצב הגיאופוליטי באיזור, וספטמבר המתקרב,ועוד משט טורקי בסוף החודש, הרי שעכשיו נוספה בעיה נוספת והיא העימות בין ישראל לארה"ב בנושא עקרונות המו"מ לפתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני.
זה לא חשוב שאולי ביבי צודק ואובמה לא חכם.את המשקיעים זה ירתיע מלהרחיב השקעות בישראל, כל עוד לא ייושב המשבר, וכל עוד לא הצליח אובמה לשכנע את האירופים והפלסטינים לרדת מהעץ של הכרזת מדינה בספטמבר באופן חד צדדי.
זוהי הסיבה הראשונית שתמשיך להשפיע על השוק התל אביבי, שסובל גם כך מתהליך של העלאת ריבית, שמתחילה להוות אלטרנטיבה להשקעות בבורסה, מעלית שער הדולר, שפתאום גם הוא מתחיל לענין את המשקיעים,ומושפע לרעה גם מהנעשה בעולם.
באירופה נפל דבר, ואיטליה בדרך למשבר חובות ואולי חילוץ, ספרד כבר שם, ומי נשאר עוד? רק אנגליה וצרפת לפני גרמניה. החשש הינו גדול ביותר וישפיע לרעה על היורו לעומת הדולר, ועל הבורסות באירופה ובארה"ב כלפי מטה.
בוול סטריט, במאי כמו במאי, יורד החל מהיום הראשון למסחר במאי ,זה שבוע שלישי ברציפות.ביוני חוששים מירידות גדולות יותר כי הבנק המרכזי מסיים את קנית האג"ח ( סיום QE2), וגם תקרת האשראי של ארה"ב נפרצה, ויש חשש , אם כי לדעתי לא מציאותי שהדירוג של ארה"ב יירד גם הוא.
המשך עלית מחירי הדלק בתחנות הדלק בארה"ב, בעיות שוק הדיור,והאבטלה ממשיכים להעיב על שיפור כלכלי וודאי בארה"ב, והמשקיעים לכן לא בטוח שלא ימשיכו את המימוש גם בחודש יוני.
בסוף השבוע חברות הביגוד גאפ ואן טיילור דיווחו על ירידה ברווחיות , וחשש מפני השנה הקרובה, וכבר 9 אחוז מכלל מניות האס אנד פי 500 ירדו בחודש מאי ביותר מ- 10 אחוז.במצב זה אנליסטים רבים חוזים שהחל מ- 31 במאי ( כך הם החליטו) ייכנס האס אנד פי 500 לירידה נוספת של 10 עד 15 אחוז.
אני דווקא אופטימי בטווח של חודש חודשיים הקרובים לגבי השוק בארה"ב, וכך גם לגבי ישראל.
עליות בארה"ב ביוני, עונת דוחות טובה של החברות בישראל, ופתרון סיפור ספטמבר הפלסיטיני על ידי אובמה, יביא לרגיעה גם אצלנו , לחזרת כסף לשוק , ולעליה שוב לרמת ה- 1340 ויותר.אם כל מחשבתי זו תתבדה , הרי הכרזת העצמאות של הפלסטינים, הינה מתכון בטוח לעימות אלים קרוב ועקוב מדם, שיביא לבריחת משקיעים ולצניחת הבורסה.
כל זאת לטווח של יוני ואולי גם לקייץ, אבל בינתיים המגמה הינה שלילית הן בתל אביב , והן בוול סטריט ובאירופה.
המגמה השלילית תמשך גם השבוע, כאשר אירופה תצנח על רקע הורדות הדירוג, וארה"ב בעבותיה עקב החששות מאירופה ומהבעיות בבית.
אצלנו השוק יורד, רק שמדד המעוף נשמר בטווח דשדוש שבין 1280-1300 .
אנו בשבוע הפקיעה ובמחזורים כה נמוכים של בין 1 ל- 1.3 מיליארד שקל ליום, אין בעיה לפעילי המעוף לכוון את מדד המעוף לאן שירצו.
לכן ייתכן מצב של חוסר קורלציה השבוע , בין הנעשה בעולם, ובין הקורה במעוף,ואפילו חוסר קורלציה בין מדד המעוף לשאר המדדים בתל אביב.
הכיוון הינו שבירה מטה של רמת ה- 1280, וזה יקרה או לפני הפקיעה ביום חמישי הקרוב , או אחרי הפקיעה במסחר של יומיים שלושה, כשם שקרה בחודש שעבר שירדנו בטיל מ- 1340 אל 1280 .
לא נראה לי שהפקיעה תהיה מעל 1300, כך שיש לצפות לשבוע שלילי , כולל פקיעה נמוכה מסגירת יום חמישי האחרון, אולם שוב, זכרו: המסחר השבוע אינו מצביע על כיוון מדד המעוף, אלא על רצון פעילי המעוף לפקיעה בלבד.לכן כל דבר אפשרי.
לסיכום: צפי לשבוע שלילי נוסף, באירופה , בוול סטריט ובתל אביב, שיתבדה רק עם העולם יהיה ירוק בוהק, ומדד המעוף יפרוץ מעלה את רמת ה- 1300 במחזור של 1.8-2.0 מיליארד שקל.
נקודות ציון לשבוע הקרוב.
יום שני בערב בישראל- פישר מודיע על הריבית ליוני.
יום ראשון- נאום אובמה בפני חברי אייפק בארה"ב.
נאום נתניהו בפני אייפק, ובפני הקונגרס האמריקאי.
יום שלישי בארה"ב- מכירות בתים חדשים.
יום רביעי בארה"ב-הזמנות מוצרים ברי קיימא
יום חמישי בארה"ב –דרישות אבטלה,קריאת צמיחה שניה, ודוחות של חברת סוני.
יום שישי בארה"ב- הכנסה והוצאה פרטית,מכירת בתים בתהליך, והסנטימנט של אונברסיטת מישיגן.
התנהגות הבורסות באירופה כתוצאה מהורדת הדירוג של איטליה.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא ב.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ו
אופציות מעוף.שוק ההוןשוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר ב

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il