TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית ותחזית של חזי


חזי קלפקה
רמת האי וודאות הגבוהה בעולם תמשיך להשפיע גם על המסחר בישראל, כאשר פקיעת האופציות מוסיפה שמן למדורת האי וודאות.
חזי קלפקה | 20/3/11, 09:18
מה התרחש ב בשבוע החולף?

שוקי העולם וגם השוק בישראל הטלטלו מתקווה לייאוש בגין הבעיה שהתעוררה ביפן לאחר הצונאמי והרעידת אדמה, בדמות כורים גרעינים שקרינה רדיואקטיבית נושרת מהם לעולם כולו.

הכאוס בלוב נמשך . קדאפי בפאתי בנגזי, ומטוסי בנות הברית וצרפת בראשם פותחים בפעולה צבאית . לאן זה יוביל את מחירי הנפט ?

מדינות ה- G-7 החליטו במקביל על סיוע לשמירת היין היפני מפני התחזקות מופרזת, ומפני פעילויות של ספקולטנים, וכל זאת כחלק מתוכנית כלל עולמית לסייע למשק היפני.

מהומות בסוריה, תימן , ובמצרים הפגנות כתוצאה מההצבעה לשינוי החוקה.

באירופה הורדת דירוג לפורטוגל , וחשש חוזר כי המשבר האירופי יעלה לכותרות שוב, ובינתיים מחליטות מדינות אירופה על מבחני לחץ חוזרים לבנקים אירופיים.

בארה"ב נתוני שוק הדיור ברמה נמוכה מאוד, וחשש מפני פריצה אינפלציונית. בהוספה של ירידת מדד אמון הצרכנים , הרי שנושא הסטגלפציה שכה חוששים ממנו בארה"ב עולה שוב לכותרות.

בישראל מדד מחירים עולה מעל התחזיות, סיכוי להעלאת ריבית , והחזית הדרומית בגבול עזה מתחממת.

דוחות החברות בישראל טובים, ומשכורות המנהלים בחברות הציבוריות בישראל עולה כאילו אין קשר בין הנעשה בעולם לבין מה שקורה למשכורות מנהלים אלה.

איתות חיובי בארה"ב המעיד על המשך תהליך ההתאוששות- ההרשאה לבנקים לחזור ולחלק דבידנדים לאחר שלוש שנות איסור.

מדד ה
מעוף הגיע בשבוע מסחר תנודתי לרמה תוך יומית של 1222 וסגר בנמוך ברמה של 1243 . יש רבים הרואים בכך נקודת תחתית שממנה אפשר אולי לרמוז על סיום התיקון ושיבה לעליות- האומנם כך?

בסיכום שבועי אכן עלה חזרה מדד המעוף ב- 0.4 אחוז וסגר ברמה של 1267.54 .מדד הבנקים הוסיף השבוע 2.21 אחוז לערכו, מדד 75 ירד ב- 0.82, מדד הנדל"ן הוסיף 0.73, ומדד התל טק ירד ב- 0.95 אחוז.

סטית התקן הגלומה הגיעה כבר לרמה של 21 אחוזים, וסיימה את השבוע ברמה של 17.5-18 אחוז,ולמעשה הביעה רגיעה לקראת סוף השבוע, עם צפי להתמתנות בתנודתיות.

השורטים על מניות המעוף הינם ברמה של מעל מיליארד שקל, מספר המהווה סימן לחששות המשקיעים מהמשך הירידות.

בארה"ב השבוע עמד בסימן ירידות , כאשר מסחר סוף השבוע בימי חמישי ושישי קצת הציל את המצב , ובסופו של שבוע ירד מדד הדאו ב- 1.5 אחוז, מדד הנאסדק ירד ב- 2.6 אחוז, מדד האס אנד פי 500 ירד ב- 1.9 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 צנח ב- 1 אחוז.מדד הויקס עלה בחדות במהלך השבוע הגיע לשיעור של 28 אחוז אולם סיים ברמה של 24.44 אחוז.

הנחמה היחידה של המשקיעים האמריקאיים, כפי שבאה לידי ביטוי , בסקירות בארה"ב הינה: שאם ברמה כה גרועה של נתוני מקרו, ובאוסף של נתוני אסונות טבע, ונתונים גיאופוליטיים שליליים, זוהי רמת הירידה הרי שיש עוד סיכוי לעליה גדולה.

המדדים העיקריים באירופה צנחו גם הם השבוע, כאשר מדד הדקס יורד ביותר מ- 4 אחוז, הקאק הצרפתי ביותר מ- 3 אחוז, והפוטסי הבריטי ביותר מ-2 אחוז.

תחזית לשבוע הקרוב.

שבוע מסחר מקוצר , עקב חופשת חג הפורים ביום ראשון, שבשיאו ביום חמישי בבוקר פקיעת אופציות המעוף לחודש מרץ.

השווקים ממשיכים להתנהג ברמת אי וודאות גבוהה ובתנודתיות גבוהה.

התנודתיות מתבטאת בערכי עליה וירידה גבוהים מהרגיל, כאשר הסטיה בין שיעורי העליה והירידה היומיים גבוהה , וכך גם לגבי ההתנהלות התוך יומית.

רמת האי וודאות ניזונה ממה שקורה, ממה שיודעים וממה שלא יודעים ביפן. נכון לעכשיו גילו רמת קרינה גבוהה במי שתיה, חלב , ותרד. המשך יבוא והשאלה עד לאן?

קשה לאמוד את ההשפעה הכלכלית ממה שקורה ביפן , ובאין ידיעות מספיקות למתרחש הרי שכל שמועה בדבר התקררות הכור או ההיפך מכך , וכל שמועה וההערכה על קרינה ברחבי העולם, מקפיצה את הבורסות למעלה ולמטה.

גם לוב תמשיך להיות בפוקוס העולמי , כאשר צבאות נאטו וכנראה גם ארה"ב יכנסו לפעולה צבאית, וחשוב לזכור כי גם במצרים , בסוריה ובתימן לא נאמרה המילה האחרונה.

רמת האי וודאות הגבוהה בעולם תמשיך להשפיע גם על המסחר בישראל, כאשר השבוע תעמוד למבחן ההנחה האם התחתית במדד המעוף נרשמה ברמה תוך יומית של 1222 או שמא יש סיכוי שנראה תחתית נמוכה יותר.

העליה בסוף השבוע בישראל ובעולם מנפיקה תקווה מחודשת לעליות, אולם כל זמן שמדד המעוף אינו מתבסס מעל 1280 , ובמחזורים גבוהים יותר מאלה שראינו ביום רביעי וחמישי, הרי שהסיכוי לירידה חזרה לרמת ה- 1220 קיימת.

להערכתי מדד המעוף ידשדש בתנודתיות גבוהה בין רמת ה- 1240 לרמת ה- 1280 , כאשר הסיכוי לפריצת רמת ה- 1280 או לשבירת ה- 1220 תלוי בנעשה בעולם ובהתרחשויות ביפן , אירופה, והמזרח התיכון.

שבוע הפקיעה

עובדת היות הפקיעה ביום חמישי הקרוב תשפיע מאוד על הקורה במסחר בתל אביב השבוע.

ייתכן מאוד שחלק ממה שהתרחש ביום רביעי וחמישי , בעלית מדד המעוף, מהווה את הפרומו לפקיעה באיזור הפקיעה הקודמת ברמת ה- 1280.

ללא אירועי חו"ל מיוחדים הייתי מסתכן ומעריך כי הפקיעה תהיה באיזור 1270-1280, אולם נוכח רמת האי וודאות הגבוהה בעולם, ומסרר " המוקשים" הרבים הצפויים במסחר השבוע, ייתכן ונראה הפתעות דרמטיות לשני הכיוונים. דרמטיות פירושן: פקיעה באיזור ה- 1300 או פקיעה באיזור ה- 1220 .ערכים אלה לא נראים כה מופרכים, נוכח התנודתיות הגבוהה , ומספר גורמי ההתרחשויות בעולם שעלול להשפיע על התנהגות המסחר במעוף.

לסיכום: אנו בפני שבוע של ניסיון לחזור ולהתבסס בעליות, עם הרבה סיכוי להפתעות, כאשר פקיעת האופציות מוסיפה שמן למדורת האי וודאות.

פורים שמח.


הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות.ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר ב
אופציות מעוף.






שוק ההון

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il