TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית של חזי


חזי קלפקה
יש בשווקים מומנטום חיובי, והשווקים עולים לא בזכות נתונים מדהימים בתחום המקרו, אלא מתוך המומנטום החיובי ומזה שיש חוסר בנתונים ממש רעים שיקלקלו את החגיגה.
חזי קלפקה | 19/2/11, 17:46
מאירועי השבוע

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש ינואר ב- 0.2 אחוז, ומצביע על אפשרות של העלאת ריבית לחודש מרץ.

הבורסה בתל אביב דשדשה חיובית שלושה ימים, עד הבום הגדול ביום רביעי , בצורת הודעת הלמ"ס בדבר שיעור צמיחה של 7.8 אחוז ברבעון הרביעי , ו- 5.4 אחוז בחצי השנה השני של 2010.

מנית בנק מזרחי עלתה השבוע ב- 9.5 אחוז, עקב רכישה נוספת של ורטהיימר, בנק לאומי עלה ב- 5.5 אחוז השבוע, ואילו בנק פועלים עלה רק ב- 4 אחוז השבוע, עקב הירידה ביום חמישי, בעקבות הפרסום על המלצה להגיש כתב אישום נגד דני דנקנר ( היו"ר הקודם) וציון קינן, המכהן בפועל כמנכ"ל הבנק.

כלכלת ישראל צומחת בשיעור מדהים, שמתמודד אפילו עם שיעורי הצמיחה בברזיל ובסין.

הבורסה הגיבה באופטימיות רבה, בעיקר ב
מניות הבנקים ובסיכום שבועי עלה מדד המעוף ב- 2.48 אחוז, מדד הבנקים ב- 5.2 אחוז, מדד 75 ב- 1.89 אחוז, מדד הנדל"ן ב- 3.34 אחוז, ומדד התל טק עלה ב- 1.96 אחוז.

בוול סטריט אין חדש, והמדדים עלו זה שבוע שלישי ברציפות, וזאת למרות המהומות במזרח התיכון בבחריין, בלוב, והודעת הסינים כי העלו שוב את יחס הרזרבה של הבנקים.

בסיכום שבועי עלה הדאו באחוז, הנאסדק ב-0.9 , האס אנד פי 500 באחוז, ומדד ראסל 2000 ב- 1.5 אחוז.

מדד הנאסדק נמוך רק ב- 0.88 אחוז משערו באוקטובר 2007 , לפני המשבר, ומדד האס אנד פי כבר השלים 100 אחוזי עליה מהשפל של שנת 2009.

מדד המחירים בארה"ב , עלה גם הוא יותר מהצפוי וגם שם אולי מתחילים לחשוש מאינפלציה.


ועידת הגי 20 בפריס דנה בסוף השבוע , ברוח אופטימית, להמשך שיתוף הפעולה הגלובלי בין המדינות, לשמירת המשך תהליך ההתאוששות בעולם.

הערכות לשבוע הבא

בשווקים בכלל וגם בשוק בישראל רווחת האופטימיות, שמטפסת לשיאים חדשים ומושכת את המדדים לשיאים חדשים.

יש בשווקים מומנטום חיובי, והשווקים עולים לא בזכות נתונים מדהימים בתחום המקרו, אלא מתוך המומנטום החיובי ומזה שיש חוסר בנתונים ממש רעים שיקלקלו את החגיגה.

בישראל המצב עוד יותר טוב מוול סטריט למשל , כי אצלנו גם נתון הצמיחה הינו מרשים מבחינה כלכלית, ויש לזכור שמאז תחילת 2011 , מדדי תל אביב עלו בשיעור נמוך יותר מאשר העליות במדדי העולם.

המשקיעים בוול סטריט ותל אביב חוששים מהתאמה/מימוש כלפי מטה, אבל עדיין לא מוכנים לצאת מהשוק, ולכן אינם מוכרים את המניות שברשותם.

האם התיקון הקטן בתל אביב היה התיקון שציפינו לו ובזאת הסתיים לו התיקון, ואנו בדרך ל- 1400 ?

לא בטוח כלל, אולם הרבה תלוי במה שיקרה במדינות הקרובות לנו כגון: בחריין, ירדן, לוב, הרשות הפלסטינית, ובעיקר האם סעודיה תשמור על יציבותה. כמו כן הרבה תלוי במה שיקרה בוול סטריט בשבועות הקרובים.

המשקיעים בוול סטריט חוששים מהתאמה של בין 5 ל- 10 אחוזי ירידה, עקב העובדה שכבר חצי שנה לא ראו תיקון ממשי, עקב הראלי הנמשך ונמשך שהביא לעליות מטורפות בנאסדק ובאס אנד פי, ועקב החשש שגם בסעודיה יתחילו מהומות, דבר שיעלה את מחיר הנפט אפילו מעל 100 דולר לחבית וזה יכול להוות טריגר לתיקון רציני.

אצלנו וודאי שהטריגר לירידות יכול לבוא ממה שיקרה בסעודיה , במחיר הנפט , ובמה שיקרה בוול סטריט , אולם הוא יכול לבוא גם ממה שקורה אצלנו כאשר המשך ההתעסקות וגילוי פרטים בפרשת ציון קינן ודני דנקנר יכולים להביא לגל של ירידות.

מתי יגיע הטריגר למימוש בוול סטריט ובישראל – לא ידוע. באיזה חוזק של ירידה- לא ידוע. ובינתיים הכסף ממשיך לזרום לשוקי המניות בעולם, בוול סטריט ובארץ, ושערי המדדים עולים.

המוטו כיום בשווקים: קונים ומפחדים, אבל בינתיים קונים.

בנוסף לכל אצלנו השבוע הינו גם שבוע הפקיעה ולכן השבוע יכול להיות דומה בתנודה לזו שהיתה השבוע, דהיינו ברמה של 2 אחוז, אולם הכיוון לא ברור לאן. כדאי גם לזכור כי ביום שני אין מסחר בארה"ב , עקב חג הנשיאים, כך שאנו לבדנו ביום ראשון וביום שני רק עם המזרח ואירופה.

הערכתי לשבוע, שעד לפקיעה קיימת אפשרות לתנודה של כשני אחוז, שפירושה פקיעה ב- 1360 במקרה של עליה , ובאיזור ה- 1307 במקרה של ירידה. שתי האופציות אפשריות,כי האופטימיות בעולם קיימת, וללא מהומה רבתי ברחבי המדינות באיזור, ובעיקר ללא מהומה בסעודיה אפשר לראות את המשך הראלי.

מצד שני , סטיות התקן הנמוכות ברמה של 11 אחוז, הפוזיציות הפתוחות שהינן בעיקר באיזור ה- 1320, ורצון פעילי המעוף יכול לדחוף את מדד המעוף למטה לעבר ה- 1310.

חוסר הוודאות ממשיך לשרור בשוק, אבל בשונה משבועות קודמים הוא עטוף באופטימיות מבית ומחוץ, ולכן פריצת רמת ההתנגדות של 1345 , סגירה והתבססות מעליה , תהווה איתות שורי, ואילו חזרה אל מתחת ה- 1310 תהווה איתות דובי.קשה לראות אפשרות שהשוק יקפוץ גם למטה וגם למעלה השבוע דהיינו: יבקר ב- 1310 למשל וישוב ל- 1345 , כך שמעקב אחרי הכיוון יכול לסייע לקבלת החלטות.

שבוע טוב ופקיעה מוצלחת לכולם.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות.ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר ב
אופציות מעוף.שוק ההון

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il