TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית של חזי


חזי קלפקה
איזו השפעה תוביל? העולמית, שבאם תמשיך בעליות ותגרור גם את תל אביב לעליות או שמא הפסימיות ממצרים ומהאחים המוסלמים, שכבר הודיעו שיש אפשרות לעשות שינויים בהסכמים המשטר הקודמים.
חזי קלפקה | 12/2/11, 19:01

מאירועי השבוע בשוקי ההון

בעולם נמשך הראלי , כאשר בארה"ב חזינו בשבוע נוסף של עליות , שנבע בעיקר מנתוני מקרו טובים.

בסיכום שבועי מדד הדאו עלה ב- 1.5 אחוז, הנאסדק ב- 1.4 אחוז,האס אנד פי 500 ב- 1.4 אחוז,ומדד ראסל 2000 ב- 2.7 אחוז.

הויקס נשאר ברמה של 16 אחוז.

וול סטריט קצת היססה ביום חמישי וביום שישי עד הצהריים עקב ההתרחשויות במצרים, אולם התפטרות מובארק , שהתאימה לרוח ממשל אובמה, החזירה את השווקים לעליות, ושוב נסגר מסחר יום שישי בחצי אחוז עליה במדדים.

בסך הכל חזינו בסוף שבוע רגוע בארה"ב ובאירופה.

בסיכום שבועי עלו מדדי אירופה בין אחוז ( הפוטסי) , לשני אחוז הדקס הגרמני.

בישראל שבוע המסחר שעבר התחיל חיובי מאוד , הביא את מדד המעוף לרמת ההתנגדות שבין 1320 ל- 1325, ומשם ביומיים האחרונים של השבוע ירדנו לסגירה ב- 1302.08.

בסיכום שבועי עלה מדד המעוף ב- 0.25 אחוז, מדד 75 ירד ב- 1 אחוז,מדד הבנקים עלה ב- 0.31 , מדד הנדל"ן עלה ב- 1.04 אחוז, ואלו מדד התל טק ירד ב- 0.31 אחוז.

שמועות על אי מציאת נפט בקידוחי לוויתן שהופצוו לפני כשבועיים שלושה , הביאו לירידות חדות במניות החיפושים השבוע.

כמו כן מנית טבע ריכזה ענין רב וירדה נוכח אכזבת המשקיעים מהדוחות שפרסמה.

סטית התקן בשוק המעוף שהחלה את השבוע ברמה של כ- 16 אחוז סיימה ברמה של כ- 13.5 אחוז, ומבליטה את העובדה כי הפאניקה אינה קיימת בשוק בתל אביב.

הרגשה של אי יכולת השוק " למשוך" מעלה מעל 1320-1325 , היא הרוח שהובילה את הירידות בסוף השבוע בתל אביב, יחד עם החששות ממה שנעשה במצרים.

התפטרות מובארק שכה מרגיעה את אירופה וארה"ב, יוצרת חששות רבים בישראל , ובעיקר מפני הצפוי להסכם השלום, ולהסכמים הכלכליים בתחומי הגז .

ראש הממשלה הודיע על הקלות במיסוי בעיקר על הדלק, התחבורה הציבורית, והעלאת שכר המינמום, אולם ההנחה שהמימון יבוא על חשבון קיצוץ רוחבי בתקציב נראית קלושה לרבים, ולכן החשש מפריצה תקציבית.

מחזור העסקאות היומי היה השבוע באיזור ה- 2.1 מיליארד שקל ממוצע יומי.

מה צפוי בשבוע הבא?

נראה לי כי התנהגות השווקים בעולם וההתנהגות בישראל לא הולכת להיות זהה, בדיוק כמו שקרה בסוף השבוע האחרון,ובכלל בשבועיים האחרונים.

בפני השוק הישראלי עומדת ההתאוששות בארה"ב שקורמת עור וגידים, ארה"ב לא נראית כמתקנת , ולכן השפעה עולמית חיובית על השוק בתל אביב.

אולם מנגד הבעיה המצרית אקוטית מאוד לגבי ישראל, כלכלתה, תקציבה ובטחונה, וכן לגבי פרמית הסיכון שעל המשקיעים לקחת על עצמם בבואם להשקיע כיום במזרח התיכון.

איזו השפעה תוביל.? העולמית , שבאם תמשיך בעליות, ותגרור גם את תל אביב לעליות? או שמא הפסימיות ממצרים ומהאחים המוסלמים, שכבר הודיעו שיש אפשרות לעשות שינויים בהסכמים המשטר הקודמים.?

לטווח בינוני וארוך של אחרי סוף שנת 2011 , ברור שאם במצרים לא עולה שלטון דתי מוסלמי ( כגון: חומיני, חמאס , חיזבאללה) נראה את השוק הישראלי כמתנהג בהתאם לעולם , אולם בינתיים השוק בתל אביב, יהיה עצבני יותר , שברירי יותר, ומושפע יותר ממה שיקרה באיזורנו, אפילו יותר מעליות בוול סטריט ובאירופה.

ברור שכל ירידה בוול סטריט ובאירופה, תביא פה לירידה גדולה אף יותר.

כל מה שנותר זה לעקוב בזהירות עד להיכן יורד מדד המעוף בשבועות הקרובים כי לדעתי זה מה שיקרה בו.

השבוע סיכוי רב לראות את המדד ברמת ה- 1280, ושבירה מטה של רמת ה- 1275 , תביא לשבירת הדשדוש שבין 1280 ל- 1325 , ומשם תהיה הדרך לכיוון 1200 .
כמובן שפריצה מעלה של 1325 ואחריה של 1345 תהווה איתות שורי לכיוון ה- 1400, אולם איני רואה כל סיכוי לכך השבוע.

לסיכום: שבוע שצפוי להיות שבוע דשדוש בין 1280 ל- 1325 , עם סיכוי גדול יותר לראות את איזור 1280 ומטה מאשר את איזור 1325 ומעלה.

נתוני מקרו השבוע:

בארה"ב, ביום שלישי מכירות סיטונאיות, מחירי יבור ויצוא , ומלאים עסקיים. ביום רביעי- התחלות בניה, אישורי בניה, מדד מחירים ליצרן,מדד פריון הייצור, ומדד ניצולת הציוד.במו כן יפורסמו גם פרטי ישיבת הפד בהחלטה על הריבית.ביום חמישי- דרישות אבטלה, מדד האינדקטורים המובילים,מדד המחירים לצרכן, וברנניקי מופיע בפני הקונגרס.

בתחום הדוחות. ביום שלישי הדוח של דל , וביום רביעי הדוח של סי בי אס.

בישראל: ביום שלישי מדד המחירים לצרכן, ונראה האם בו תהיה השפעה להתיקרויות.

כיצד לפעול?

מי שהמתין למימוש בכדי להגדיל אחזקות הנה הוא מגיע שוב לדעתי כשמדד המעוף יהיה בן 1280 ל- 1300, כך שהוא יוכל להתחיל בפעולות האיסוף שלו .

מי שמושקע בעיקר במניות 25 ו- 75 , ורוצה להשאר לטווח ארוך כדאי שיקנה הגנות ברמות של 1240 .

מי שחושב על נפילות חדות בארץ ובחו"ל, נושא השורטים לזמן קצר יכול לשמש מכשיר טוב.

לגבי האופציות , ממשו רווחים עם יש, ולדעתי אם השוק ימשיך לדשדש, אוכפים באיזור 1290-1310 עם הגנות ברמה של 5-6 סטרייקים יכולוים להיות איסטרטגיה מרויחה.

כדאי לשים לב , כי הסטיות פשוט לא מפחידות את הכותבים, ומי שכתב להרויח מכיוונו , או דשדושו של נכס הבסיס, ורצה להרויח על הטטות עשה רווח נאה.

כדאי לזכור שבדרך כלל שבועיים לפני הפקיעה כדאי לחשוב יותר על ערך פנימי , מאשר על גורמים אחרים.

הסכנה של תנועה חדה בשבוע הפקיעה קיימת גם החודש ברמה גבוהה לכן חשובות ההגנות , ומימוש הרווחים המהיר , אפילו ללא ציפיות לפקיעה עצמה.

שבוע טוב.



הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות.ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים   טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף. 

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il