TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית 17.10.2010 ותחזית לשבוע הבא


שבוע של פריצה עבר על מדד המעוף בתל אביב , וזאת ברוח גבית חזקה של העליות באירופה, ובעיקר בוול סטריט.
חזי קלפקה | 17/10/10, 15:22
שבוע של פריצה עבר על מדד המעוף בתל אביב , וזאת ברוח גבית חזקה של העליות באירופה, ובעיקר בוול סטריט.

האופטימיות שוררת בכולם, והשאלה הנפוצה כרגע הינה מתי מדד המעוף מגיע ל- 1300 , והאם בדרך לשם אנו צפויים למימוש /תיקון טכני ?

בסיכום שבועי עלה מדד המעוף ב- 3.3 אחוז, אולם לא רק מדד המעוף עלה. גם מדד 75 טיפס ב- 4.72 , מדד הבנקים זינק ב- 4.25 אחוז,מדד הנדל"ן טס מעלה ב- 6.79 אחוז, ורק מדד התל טק דידה מאחור בעליה של 0.7 אחוז.

מחזורי המסחר היו מעל 2 מיליארד שקל בממוצע יומי, סטית התקן ירדה ל- 13-13.5 אחוז, ואילו השורטיסטים שבנו על ירידות חדות במעוף, הקטינו את רמת השורטים ל- 430 מיליון שקל מאיזור ה- 500 מיליון.

העליה החדה במדדים השבוע שלא פסחה על מדד כלשהוא בתל אביב, הביאה את מדד המעוף לשיא חדש של 1256.98 , כאשר כל סגירה מעליו מהווה שיא חדש.

חשוב לציין שגם בחישוב שנתי מדד המעוף כבר עבר לטריטוריה חיובית של פלוס
9.77אחוז, מדד 75 עלה מתחילת השנה ב- 8.61 אחוז, הנדל"ו ב- 11.69, ורק מדד הבנקים עדיין בטריטוריה אדומה מתחילת השנה בשיעור של 2.73 אחוזים.

מעבר לנתוני המקרו הטובים של ישראל שהתבטאו בירידה באבטלה, בהעלאת תחזית הצמיחה לשנה, ובבחירת פישר לנגיד הטוב בעולם, הרי שהבורסות בעולם הם שסיפקו את הדלק לזינוק בישראל, ביחד עם המשקיעים הזרים ששבו לרכוש מניות בבורסה בתל אביב , לאחר שהקטינו את אחזקותיהם בסוף מאי, כאשר ישראל עברה למדד המדינות המפותחות.

המדדים באירופה עלו בכ- 1.5 אחוז השבוע, ובארה"ב עלה הדאו ב- 0.5 אחוז, הנאסדק ב- 2.8 אחוז, האס אנד פי 500 ב- 1 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 עלה ב- 1.3 אחוז.גם בחישוב שנתי עברו כבר מדדי ארה"ב לטריטוריה הירוקה , כאשר מדד הדאו עלה מתחילת השנה ב- 6.1 אחוז, הנאסדק ב- 8.8 אחוז, האס אנד פי 500 ב- 5.5 אחוז, ומדד ראסל 2000 עלה מתחילת השנה ב- 12.4 אחוז. כן אותו "ספטמבר השחור", שכה חששו מפניו סידר למשקיעים במדדים דרך תעודות הסל את התשואה השנתית, והחזיר את הירוק לאופנה.

חשוב לציין כי הויקס , שהינו מדד הפחד נמצא ברמה של 19 אחוז בלבד. רמה נמוכה לכל הדעות המצביעה על בטחון המשקיעים בהמשך העליות, אולם תמיד יש לזכור כי ברמה כזו סיבוב הפרסה לירידות אורב בפינה.

העליות בוול סוטריט הושפעו מנתונים הטובים של דוחות החברות, אשר פרט לגנרל אלקטריק היו מרשימים , אולם נתוני המקרו ממשיכים להעיב בהיותם פושרים עד גרועים.

מה שבכל זאת משכנע את המשקיעים זוהי נכונות הפדרל בנק והממשל לסייע , להניע, לתמוך, ולדחוף קדימה את הכלכלה ובדרך זו גם את השווקים הפיננסיים. ברוח זו התבטא שוב ברנניקי ביום שישי, בציינו כי האינפלציה הנמוכה, והאבטלה הגבוהה מורים על השארות הריבית האפסית לתוך 2011, וכי הפד מתכוון לבצע רכישה מסיבית של אג"ח בכדי להזרים כספים לשוק.

וכאשר הממשל האמריקאי דוחף זה משפיע. השווקים עולים על הנחה זו, והציניקנים אומרים , שכמה שנתוני המקרו יהיו גרועים יותר, הרי שהתמיכה תהיה גבוהה יותר ,והעליות חדותיותר. אני אישית מעדיף מקרו ודוחות טובים , ועליות חדות ובריאות מבחינה כלכלית.

הנאסדק מתקרב ל- 2500 נקודות, הדאו ב- 11000 , והאס אנד פי 500 באיזור ה- 1180 מספרים ורמות שמראים על בטחון בעליות, וסיכוי רב להמשך עד סוף השנה.

השאלה הגדולה- עד איפוא ממשיך הראלי?

עד מתי יעלו המדדים לפני תיקון טכני, ומה יהיה שיעורו?

והאם יש סיכוי לשינוי מגמה מעליה לירידה בטווח הקצר?

הראלי ימשיך לדעתי עד סוף השנה, והוא יהיה ניזון מהדוחות הטובים, מתמיכת הממשל, מתקופת החגים וסוף השנה , ונקווה שגם מנתוני מקרו טובים יותר בארה"ב.

מבחינה טכנית אנחנו בעיצומה של מגמה עולה , מאז פרץ מדד המעוף את רמת ה- 1170-1195 . נקודות השיא והשפל מסודרות בסדר עולה ( גם השפלים וגם השיאים), המחזורים מתרחבים וחצו את ה- 2 מיליארד, ממוצעים נעים מראים שהממוצע הנע הקצר גבוה מהממוצע הנע הארוך, וסטיות התקן יורדות.כל זה מציין שאנו בהמשך עליה, וכל ירידה תתפרש כירידה זמנית, המהווה מימוש או תיקון טכני. כל זאת עד שמדד המעוף יירד אל מתחת ל- 1195 .

עד לאן נעלה?

כל זמן שמגמת העליה תקפה יישברו השיאים , ובהתאם לכלי הטכני של פיבונאצי , הרי שקיימת אפשרות שמדד המעוף יגיע עד 1350- 1360 .זה לא יקרה בשבוע, אבל במידה ולא תתרחש קריסה בארה"ב, ולא אירוע בטחוני מקומי, או אירוע טרור עולמי , סיכוי רב שנהיה ברמה זו בסוף שנת 2010 .

בינתיים לשבוע הקרוב , ההתנגדות הינה ב- 1260 , לאחריה 1280 , ולאחריה 1300 . התמיכה החשובה הינה ב- 1238. חשוב לציין כי אנו בשבוע לפני שבוע הפקיעה, ואם שבוע הקרוב ייראה כמו השבוע שעבר נשהה באיזור ה- 1300 , לפני תחילתו של שבוע הפקיעה, כאשר יש לזכור את מה שקרה בפקיעה הקודמת ( עליה חדה של 40 נקודות ב- 3 ימים), כך שאין לשלול פקיעה מעל 1300 עוד החודש.

כדאי לעקוב גם אחרי התנהגותו של מדד האס אנד פי 500, אשר נמצא באיזור ה- 1180, ובאם יחצה את ה- 1200 זהו איתות שורי מאין כמוהו, כאשר ההתנגדות לאחר מכן הינה ב- 1220 . התמיכה נמצאת ב- 1150 וב- 1130 .

ארה"ב תשפיע ותכוון את המסחר גם בשבוע הקרוב. השבוע הינו דל בנתוני מקרו כאשר ביום שני מדד פריון הייצור, ביום שלישי מדד התחלות הבניה ואישורי בניה, וביום רביעי ספר הבז של הפד, שאם המשקיעים יראו בו עוד סימני סיוע המדדים בוול סטריט ימשיכו לטוס. ביום חמישי נתון דרישות אבטלה.

העיניים יהיו נשואות השבוע לדוחות החברות בארה"ב , כאשר מבול של דוחות יגיע לשוק.

ביום שני- אפל, סיטי גרופ, ואיי בי אם.

ביום שלישי- בנק אוף אמריקה, גונסון אנד גונסון, הרלי דוידסון,וקוה קולה.

ביום רביעי- חברת התעופה דלתא, בלק רוק,מרק ( תרופות), מנפאואר, מורגן סטנלי, וולס פרגו, והאחים וורנר.

ביום חמישי- אמזון, אמריקן אקספרס, איי טי אנד טי, אילי לילי, גלסקו קליין סמית,נוקיה, פיליפ מוריס, סונקו, יו פי אס,וקסרוקס.

ביום שישי-האניוול.

לסיכום: סיכוי רב לראות את השווקים ממשיכים קדימה. המעוף בדרך ל- 1300. כל ירידה תיחשב כתיקון טכני ותו לא, באם לא תשבר מטה רמת ה- 1195 .

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות.ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.


--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il