TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית 25.9.2010 ותחזית לחול המועד


שבוע מקוצר בישראל, שכלל בתוכו פקיעה סוערת וגבוהה ברמה שלא ציפו לה ואשר היתה 1229.75, רק 8 נקודות משיא סגירה של כל הזמנים במדד המעוף.
חזי קלפקה | 26/9/10, 12:51
שבוע מקוצר בישראל, שכלל בתוכו פקיעה סוערת וגבוהה ברמה שלא ציפו לה ואשר היתה 1229.75, רק 8 נקודות משיא סגירה של כל הזמנים במדד המעוף.זו היתה גם הפקיה הגבוהה ביותר אי פעם במדד המעוף.

אם היו יכולים להבטיח כי שבוע מסחר מקוצר יהיה תמיד כך, משקיעי המניות ותעודות הסל, יבקשו כנראה מהנהלת הבורסה, להפוך את שבוע המסחר לשלושה ימים באופן קבוע.

בסיכום שבועי עלה מדד המעוף בשיעור של 4.45 אחוז, וכל זאת בשני ימי מסחר ובוקר של פקיעה, מדד 75 עלה ב- 3.07 אחוז,מדד הבנקים זינק ב- 7.25 אחוז,מדד התל טק עלבה ב- 3.33 אחוז, ואילו מדד הנדל"ן עלה ב- 2.52 אחוז.

סטית התקן באופציות בכסף טיפסה לרמה של 13-14 אחוז, ומשאירה אפשרות להמשך התנודתיות גם בחול המועד.

המצב הכלכלי בישראל בכי טוב, הנתונים טובים, הנגיד חושש מהעלאת הריבית ביום שני הקרוב , עקב משבר הדולר בעולם, הרים של שקלים יושבים על הגדר ומצפים לתיקון בכדי להכנס למניות, ויש כאלה שכבר חוששים שאחרו את הרכבת.

מניות הנפט והגז מטריפות את המשקיעים, וכולם מדברים על רווחים.

מבחינה טכנית, כל מניות המעוף, למעט אולי שטראוס נמצאים בתבנית של עליה, כך שאין ספק שהסיכוי לעלות גבוה מאוד מהסיכוי לרדת.

ואם כל זה לא מספיק מגיעה עוד רוח גבית חזקה מוול סטריט שגם היא דוחפת קדימה, ושמה לצחוק את מנבאי השחורות שראו את ספטמבר השנה כחודש שבו תחזור הקריסה, ורצוי לברוח לפני תחילתו.

ספטמבר נכון לעכשיו שנשארו 3 חצאי ימים בתל אביב, וארבעה ימים בארה"ב, הינו חודש של ראלי מן המשובחים שידעה הבורסה בוול סטריט.למדד האס אנד פי 500 זהו הראלי הטוב ביותר מזה 70 בחודש ספטמבר, ולדאו זהו הראלי הטוב ביותר בספטמבר מזה 50 שנה.

ארה"ב סיכמה שבוע רביעי של עליות ברציפות, כאשר מדד הדאו עלה השבוע ב- 2.4 אחוז, ומאיים על רמת ה- 11000 . מדד הנאסדק עלה השבוע ב- 2.8 אחוז, ומקווה להגיע ל- 2500, ומדד האס אנד פי 500 עלה השבוע ב- 2 אחוז, שמר על פריצת ה- 1135, ופריצת ה- 1160 שלו תהווה איתות שורי בארה"ב, שיכולה להביא גם לפריצת דרך אצלנו.מדד ראסל 2000 , עלה גם הוא השבוע בכ- 3 אחוזים.

נתוני המקרו בארה"ב לא משהו, מצב הכלכלה לא משהו, ושר האוצר גייתנר מגדיר בראיון כי מצב הכלכלה עדיין קשה. למרות כל זאת וול סטריט נמצאת בעיצומו של ראלי, כאשר המשקיעים מאמינים שהממשל והפדרל בנק, יעשו הכל , בכדי לשמר את הראלי לפחות עד לבחירות בנובמבר.

בינתיים בארה"ב הכלכלה מקרטעת והמדדים רצים קדימה. המשקיעים מצפים רק לנתון אחד או שניים טובים בתחום המקרו, בכדי להעביר מהלך לריצה עוד יותר מהירה, אולם השאלה מאין יבוא נתון כזה. הכלכלה בכלל בתחום הדיור, האבטלה והייצור לא מרמזת על כך.

עונת הדוחות בפתח ובינתיים מספקת חששות כבדים שהחברות לא תדווחנה על תוצאות כל כך טובות, אולם כמו תמיד,הציפיות לדוחות טובים ממריצות את האנדרלין של המשקיעים, להמשיך ולהשקיע במחשבה על שיפור ועליות.

במצב כזה וול סטריט הינה שבירה ביותר, וכשם שמצפים שדאו יחצה את ה- 11 אלף, הנאסדק יחצה את ה- 2500 והאס אנד 500 את ה- 1180, הרי שבקלות בלתי נסבלת , אפשר יהיה להבין באם הנאסדק יירד מ- 2000 , האס אנד 500 מה- 1100 והדאו מ- 10000 . לכן הראלי נמשך והחשש נמצא. במילים פשוטות: רצים קדימה, אבל מפחדים וכל הזמן מסתכלים גם לאחור.

השאלה הגדולה להשבוע האם יימשך הראלי בתל אביב ובארה"ב, או אולי יבוא תיקון כלשהוא לפני ההמשך במעוף מעל 1240 .

שבוע חול המועד, מסחר מקוצר, מסורת של עליות, אירופה וול סטריט תומכת , לכן לא נראה לי תיקון השבוע, ונראה יותר סביר כי בחול המועד סוכות מדד המעוף יפרוץ את שיא כל הזמנים ואת רמת ה- 1240.

גם הודעת הריבית של פישר, שאולי יעלה אותה לשני אחוזים לא תעצור את הפריצה.

מה כן יכול למנוע את העליות ולהשיבנו אל מתחת ל- 1200 ?

ירידות דרסטיות באירופה ובארה"ב.-לא נראה באופק עד יום שלישי הקרוב.

משבר פוליטי בישראל, שכולל משבר מדיני עקב כשלון השיחות עם הפלסטינים, ביטול הקפאת הבניה וכדומה.

המשך מאורעות אלימים בסוכות עם הפלסטינים.

וכל אירוע דרמטי בטחוני אחר.

בהיעדר גורמים אלה, ונקווה שלא נראה אותם, הצפי שלי להשבוע הינו פריצת ה- 1240, ובכל מקרה גם במקרה של ירידות לא נמצא את עצמנו מתחת ל- 1200 בשמחת תורה.

בארה"ב נתוני המקרו מתחילים רק ביום שלישי אז יפורסם מדד קייס שילר למחירי הבתים,וכמו כן יפורסם מדד אמון הצרכנים שיקבע בוודאות את כיוון המסחר בשמחת תורה.

ביום חמישי- תביעות אבטלה, ואומדן שלישי לשיעור הצמיחה ברבעון השני.

ביום שישי-הכנסה פרטית, הוצאה פרטית, הסנטימנט של אונברסיטת מישיגן, הוצאות על בניה, ונתון מכירת המכוניות.

חול מועד שמח



הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות,שמנהלת בין השאר תיקי אופציות מעוף ללקוחות פרטיים.ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.
17/4/08
1. הוא קנה כבר 10%... - רונית
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3533109,00.html
[סגור תגובה]

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il