TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית ותחזית לשבוע הבא


שבוע חיובי עבר על הבורסות בעולם ,כולל הבורסה בתל אביב. לאחר שבועיים רצופים של ירידה שבה וול סטריט לעלות, תוך כדי ביצוע של ארבעה ימים רצופים של עליות.
חזי קלפקה | 5/9/10, 11:17
שבוע חיובי עבר על הבורסות בעולם ,כולל הבורסה בתל אביב.

לאחר שבועיים רצופים של ירידה שבה וול סטריט לעלות, תוך כדי ביצוע של ארבעה ימים רצופים של עליות.
בסיכום שבוע עלה מדד הדאו גונס ב- 2.93 אחוז, הנאסדק ב- 3.72 אחוז והאס אנד פי 500 ב- 3.75 אחוז.הויקס ירד בהתאם לרמה של 21.31 , המבטאת בטחון רב של המשקיעים, שאינם חוששים מקריסה, אלא מצפים לראלי סוף שנה.

בתל אביב עלה מדד המעוף ב- 1.55 אחוז, מדד 75 ב- 3.2 אחוז, מדד הנדל"ן ב- 1.15 אחוז, מדד התל טק זינק ב- 3.09 אחוז, ואילו רק מדד הבנקים ירד ב- 0.32 אחוז.

מחזור העסקאות היומי היה סביר , לעונה זאת של השנה, והסתכם בכ- 1.5 מיליארד שקל ליום, סטית התקן הינה בסביבות ה- 14.5 אחוז, השורטים על מניות המעוף ברמה של כ- 320 מיליון שקל, ומפת הפוזיציות הפתוחות של אופציות המעוף, מראה כי מרכז הכובד נמצא באיזור ה- 114-1150 .

רבים דיברו והתריעו מפני ספטמבר האדום והנורא, אולם כמו שבדרך כלל קורה בבורסה, כאשר הרוב חושבים ירידות דווקא מגיעות העליות.

פתיחת חודש ספטמבר היתה בקול תרועה גדולה, והשוורים רצו חופשי בכל הבורסות. את הדובים כנראה והכריע החום הגדול.

המענין הוא שלא קרה שום דבר מיוחד בארה"ב. הנתונים נותרו פושרים, החששות נשארו אותן חששות, הממשל והבנק הפדרלי נשארו נחושים למנוע חזרה למיתון, והשוק עלה ושלח את המשקיעים לחופשת סוף שבוע ארוך , ( חג העבודה) , כשהם מרוצים, אולם מאוד לא בטוחים מה יקרה כשישובו, כי אז שבים כל הנופשים לעבודה, ומתחיל החלק הרביעי והאחרון של שנת 2010.

בוול סטריט ובתל אביב, עולים לאט , ובזחילה, אבל כשיורדים יורדים חזק ומהר.

התנודתיות הגבוהה עדיין קיימת , והאי וודאות גבוהה, אם כי מדד הויקס וסטיות התקן בת"א , מצביעים על כך שכולם חושבים למעלה. השאלה הגדולה האם זה יקרה, והאם הראלי יתחיל לפני תיקון מהותי למטה?

תשובות במהלך שלושת השבועות הקרובים.

בתל אביב התנודתיות בין 1110 ל- 1180 נשמרת. השבוע הגענו לרמת ה- 1160 ,(1157.45),וביום ראשון צפויה עליה עקב הסיום הירוק בוול סטריט. בעקבות עליה זו נגיע שוב לרמת ה- 1166-1170 , והשאלה באם שוב נרד , או שמא נחצה את ה- 1180 למעלה.

בשלושת הימים האלה אין כיוון מארה"ב, ואולי נראה קצת כיוון מאירופה.היה ואירופה תשמור על אופטימיות , והחוזים העתידיים בארה"ב, ביום שלישי ייראו טוב, לא מן הנמנע שנלך הביתה לחגוג את ראש השנה באיזור ה- 1180. מה יקרה מיד לאחר ראש השנה? נמתין ונראה איך תתנהג ארה"ב במהלך החג.

סך הכל נראה כי בשלושת הימים של שבוע הבא המקוצר יגיע מדד המעוף לאיזור ה- 1180. להערכתי ללא כל אירוע דרמטי בארץ ו/או בעולם הוא יעשה שם את החג.פריצת ה- 1180 תהווה איתות שורי כלשהוא, וירידה חזרה, שהסיכוי שלה נמוך מהסיכוי לעליה, תביאנו , אם תקרה, עד החג לאיזור ה- 1140 במקרה הגרוע ביותר.

בארה"ב, שבוע מקוצר, שבו נאחל שבראש השנה יחצה מדד האס אנד פי את רמת ה- 1120, הנאסדק את רמת ה- 2260, והדאו את רמת ה- 11,000 . האם זה אפשרי בארבעה ימי מסחר. התשובה היא כן, ונקווה שלא נראה שוב את האס אנד פי חוזר ל- 1070, את הדאו יורד מ- 10000 , ואת הנאסדק חוזר ל- 2160-2180.אלה הם טווחי המסחר לארה"ב, וגם שם ללא כל אירוע דרמטי סביר שיש יותר סיכוי לעליה מאשר לירידה.

מבחינת נתוני המקרו, הרי שביום רביעי יש את נתון אשראי הצרכנים, שעליה בו מראה על סיכוי רב לגידול מכירות של החברות, וכן את נתוני המאזן המסחרי .ביום חמישי נראה כמה יגיעו ללשכות העבודה בפעם הראשונה, וביום שישי מדד המלאים הסיטונאיים. סה"כ שבוע דליל בנתונים, עובדה המפיחה תקוה , שברוח ראש השנה , ישליכו המשקיעים האמריקאיים ( היהודים והלא יהודים) את צרותיהם להדסון, וישקיעו במניות תוך עליות שערים.

לסיכום: שבוע מקוצר בארץ ללא מסחר מקביל בארה"ב, שסביר שנראה בו עליות לסיום שנת תש"ע.

ברצוני לאחל לכולם שנה טוב. בריאה, נעימה, שיתגשמו כל משאלותיכם, ושתהיה לכם שנת השקעות טובה וירוקה , בכל אפיק אשר תשקיעו בו.

שנה טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il