TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית 28.8.2010 ותחזית לספטמבר


שבוע של ירידות עבר על הבורסות בעולם בכלל ועל הבורסה בתל אביב בפרט. בסיכום שבועי ירד מדד המעוף ב- 1.9 אחוז, ומחק את כל העליות של השבוע שעבר, מדד 75 ירד ב- 0.91, מדד הבנקים ירד ב- 0.31, מדד הנדל"ן דווקא עלה ב- 0.94 אחוז, ואילו מדד התל טק ירד ב- 1.82 אחוז.
חזי קלפקה | 29/8/10, 11:32
שבוע של ירידות עבר על הבורסות בעולם בכלל ועל הבורסה בתל אביב בפרט.

בסיכום שבועי ירד מדד המעוף ב- 1.9 אחוז, ומחק את כל העליות של השבוע שעבר,

מדד 75 ירד ב- 0.91, מדד הבנקים ירד ב- 0.31, מדד הנדל"ן דווקא עלה ב- 0.94 אחוז, ואילו מדד התל טק ירד ב- 1.82 אחוז.

זה היה השבוע שבו , על אף הפקיעה של חודש אוגוסט שנסגרה ב- 1135.34 , מדד המעוף חזר לעולם, והתחיל להיות מושפע מהירידות בוול סטריט ובאירופה.

מחזורי המסחר נותרו נמוכים באיזור ה- 1.5-1.6 מיליארד שקל ליום בממוצע, בניטרול מחזור הפקיעה. סטיות התקן עלו קצת לרמה של 15 אחוז, וממשיכות לבטא יציבות בשוק הישראלי.

חשוב לציין את התנודתיות של מדד המעוף השבוע, שהגיע לרמה של 1171 נקודות בשיא, ול- 1126 בשפל השבועי, וסיים בסוף השבוע ב- 1139.80 .

בוול סטריט ממשיכים המדדים ברובם לרדת, על אף הסיום הירוק ביום שישי, שנבע מדברי ברנניקי, כי יעשו הכל בארה"ב, בכדי לא לחזור ממיתון. בינתיים נתוני המקרו ממשיכים לאכזב , ולכן השוק האמריקאי ממשיך בנסיגה.

עד מתי?

להערכות הפסימיסטים עד שיירד בעוד 20-30 אחוז, להערכות האופטימסטים עד סוף ספטמבר תחילת אוקטובר , עת יתחיל ראלי סוף שנה, בליווי שיפור בנתוני המקרו , ובסיוע מסיבי של תוכניות עזר מצד הבנק הפדרלי והממשל האמריקאי.

ההערכה בארה"ב , שהוכחה גם אתמול על ידי ברנניקי, הינה כי כאשר השערים בבורסות ירדו יותר מדי, אזי הממשל וברנניקי ישנסו מותניים וייצאו בתוכניות עזר חדשות. אתמול ברנניקי בדבריו ביצע שוב סיבוב פרסה בבורסה, דיבר על קניות מסיביות של אגחים והעלה את השערים. לפני שבועיים הוא דיבר על אי בטחון בכלכלה האמריקאית, מצב שלדבריו לא השתנה גם עכשיו.אתמול הוא ביצע תיקון בדבריו ובהתיחסותו לשוק, והפיח תקווה בלב המשקיעים כי ירידות עד כאן, וכאשר צריך הממשל יגיע ויסייע.

הממשל הפדרלי יסייע בקרוב שוב בנושא הדיור , בכדי להעיר שוב את שוק הבתים, כי אחרת המשבר יחריף והצמיחה תרד, וכל זאת לא נוח לפני הבחירות לקונגרס בנובמבר.

השאלה הגדולה היא האם הממשל רק הוא " מחזיק" את הכלכלה והבורסה, או שמא הדוחות בתחום המקרו יילכו וישתפרו ויסייעו לשווקים. ללא שיפור ממשי בנתוני המקרו , גם דוחות החברת ייפגעו והשווקים צפויים לירידות חדות.

דוגמא לצפוי אפשר לראות בפרסום אינטל אתמול, בדבר ירידה בתחזית המכירות של החברה לרבעוון השלישי.

בינתיים , עם כל העזרה של ברנניקי, הרי שבסיכום שבועי ירד הדאו ב- 0.6 , הנאסדק ירד ב- 1.2 אחוז, האס אנד פי 500 ירד ב- 0.7 , ורק מדד ראסל 2000 עלה השבוע ב- 1.03 אחוז.

מה צפוי לנו בחודש ספטמבר?

בחודש ספטמבר הקרוב השאלה הזאת צריכה להיות מופנית רק לשוק האמריקאי שיקבע את מה שיקרה גם בישראל.

החודש הקרוב הולך להיות מאופיין בתנודות חדות לשני הכיוונים, כאשר גבול תחתון הינו 1100 במדד המעוף, והתחום הגבוה הינו 1180. התנודות בין 1110 ל- 1180 תהיינה חדות מהירות, יומיות ודו יומיות, ודוגמא לכך קיבלנו השבוע.

רק ירידה מתחת ל- 1100 או עליה מעל 1180 תקבע אולי תחילת כיוון.

ירידה או עליה כזו לא תתרחש ללא תנועה דומה בוול סטריט, וגם שם הכל לא ברור , שברירי ובינתיים לא נראה חיובי ביותר.

על כל זאת נוסיף החודש את חגי ישראל.

החודש שלוש פעמים יווצר מצב שבו הבורסה בוול סטריט תעבוד ארבעה ימים רצוף ללא פעילות בבורסה בתל אביב. זה יקרה בראש השנה, בסוכות ובשמחת תורה , עת הבורסה בתל אביב תהיה סגורה מיום רביעי בבוקר עד יום ראשון.תוסיפו לזאת גם שלושה ימי מסחר חלקיים בחול המועד סוכות והרי לכם תנודתיות ברמה שלא קל לחזות אותה ולא יודעים לאן תגיע.

בינתיים השבוע בארה"ב ביום שני, נתוני הצריכה הפרטית וההוצאה הפרטית.

ביום שלישי –מדד קייס שילר למחירי בתים. ביום רביעי- מדד אמון הצרכנים, מדד האיי די פי בדבר הירידה במשרות בסקטור הפרטי, וההוצאות על בניה, ביום חמישי- דורשי האבטלה, וביום שישי נתון האבטלה שחזוי לעלות ל- 9.6 , ונקווה שלא יפתיע לרעה.

כל נתון כזה הינו בעל השפעה רבה על כיוון המסחר, והיות ואיני בטוח שכולם יהיו באותו הכיוון הרי שהתנודתיות מובטחת.

צריך עצבי ברזל לפעול בשוק המניות בתל אביב , בחמשת השבועות הקרובים, ומי שלא ניחן בכאלה, עדיף שיבלה את החגים בחיק המשפחה, בפארקים, בים, או בחו"ל. אל דאגה הבורסה תחכה לו גם אחרי החגים.

שבוע שעבר וגם השבוע הקרוב יהיו פרומו לתנודתיות הצפויה בספטמבר, וכל הערכה איפוא השוק עשויה להשתנות מיום ליום, או יותר נכון מחג לחג.

למתעסקים באופציות הזהרו מכתיבות מרובות , כי יווצרו ימי מסחר בוול סטריט שלא תוכלו להגיב , ואז שנחזור למסחר בתל אביב אתם עלולים לקבל מכה. תנסו להתבסס על עסקאות קצרות ונסו לממש רווחים בכל פעם שיש רווח סביר , והשתדלו לא להיות חזירים גדולים מדי בתקופת החגים.

לסיכום: תנודתיות גבוהה , אי בהירות, ואפשרות קביעת כיוון לקראת הרבעון האחרון של השנה לעליה או לירידה. שום דבר לא ידוע בבירור , ויש לעקוב להזהר.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il