TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית והתחזית של חזי


חזי קלפקה
סביר להניח כי בפתיחת המסחר ביום ראשון, נראה ירידה במדד המעוף, כהתאמה לסיום המסחר בארה"ב בסוף השבוע ובאם תתבצע פריצה היא תתבצע כלפי מעלה.
חזי קלפקה | 29/1/12, 10:13
סקירה שבועית 28.1.2012

לאחר שלושה שבועות רצופים של עליות הגיע שבוע של רגיעה עם הרגשה של מימוש רווחים.

מדד המעוף ירד השבוע ב-0.5 אחוז ,כאשר הפקיעה היתה בשער של 1125.95 .מדד הנדל"ן , ומדד 75 ירדו בכ- 1 אחוז, ואילו מדד הבנקים עלה בכ- 0.5 אחוז.

מחזורי המסחר , פרט ליום חמישי( לאחר הפקיעה) המשיכו להיות דלילים ברמה של פחות או קרוב למיליארד שקל, ואילו סטית התקן עלתה קצת לשיעור של 19.62 אחוז, שעדיין מבטיח המשך יציבות בשוק בתל אביב.

הנגיד פישר הפתיע השבוע, כשהוריד את הריבית ל- 2.5 אחוז,והוסיף ואמר בדאבוס כי לדעתו אירופה הינה במיתון,דבר שעשוי להשליך גם על הכלכלה הישראלית, כאשר בנק ישראל נמצא בכוננות להורדות ריבית נוספות.

באירופה מתקרב הסדר חובות עם יוון, שכנראה יסתיים עד סוף ינואר ( דהיינו בשבוע הקרוב), כאשר המשקיעים הפרטיים יספגו תספורת של כ- 50 אחוז, ואילו יוון תקבל סיוע נוסף מקרן הסיוע האירופית.

בינתיים סוכנות הדירוג פיץ החליטה גם היא להוריד בסיטונות את הדירוג למדינות אירופה והורידה דירוג לאיטליה, ספרד, בלגיה, קפריסין , וסלובניה. אין לי ספק שגם סוכנות הדירוג מודיס לא תעמוד מהצד ותוריד דירוג לכמה וכמה מדינות באירופה.

בינתיים הורדות הדירוג הללו לא מנעו את המשך העליות בשווקים, ואת גיוסי האגחים המוצלחים בגרמניה, ספרד ואיטליה. השאלה היא האם באמת סוכנויות הדירוג הפכו לבלתי רלוונטיות, או שאולי בעתיד הקרוב נראה את ההשפעה של ההורדות הללו על השווקים.

בוול סטריט הנאסדק המשיך בשבוע רביעי רצוף של עליות כתוצאה בעיקר מהעליה במנית אפל, וסיים את השבוע בעליה של 1.07 אחוז. הדאו ירד השבוע ב- 0.47 אחוז, והאס אנד פי 500 סיים בעליה של0.07 אחוז בלבד.

הויקס בוול סטריט עומד על רמה נמוכה מאוד , אפילו ברמה היסטורית, כאשר שיעור ה- 18.53 אחוז( הנמוך אפילו מישראל), מבטא המשך יציבות, אולם עם אפשרות להיפוך כיוון.

הצמיחה בארה"ב לרבעון הרביעי עלתה ל- 2.8 אחוז, אולם היתה נמוכה מהתחזית של 3.2 אחוז, אולם נתון אמון הצרכנים ונתוני מקרו נוספים מוסיפים עידוד לדעה כי המשך ההתאוששות בארה"ב אכן מתקיים.

קצת מפריעה העובדה כי רק 59 אחוז מהחברות שדיווחו עד כה באס אנד פי 500 עקפו את התחזית, וזהו אחוז נמוך יחסית, לתקופות דיווח קודמות.

תחזית לשבוע הקרוב

סביר להניח כי בפתיחת המסחר ביום ראשון , נראה ירידה במדד המעוף, כהתאמה לסיום המסחר בארה"ב בסוף השבוע.

הארביטראז השלילי ברמה של 0.58 ,החשש מאישור הסדר החוב ביוון, הורדות הדירוג לאירופה, ומשבר הנפט בין אירופה לאיראן, כל זאת יביא כנראה לפתיחה שלילית של שבוע המסחר, כך שיום ראשון עשוי להיות יום אדום במדד המעוף.

המשך המסחר השבוע יהיה מוכוון על ידי ההתרחשויות באירופה ובוול סטריט, כאשר האופטימיות שהחלה בתחילת ינואר לא נראה שתפסק כל כך מהר.

נכון שחודש ינואר נגמר בשבוע הקרוב, ומיום רביעי יחל פברואר שהוא בדרך כלל חודש שלילי , ויש שמכנים אותו דפקט פברואר , לאחר אפקט ינואר שהיה כה מוצלח השנה.

כל זמן שהאס אנד פי מעל 1300 , הדאו מקרב ל- 13 אלף, והנאסדק מעל 2800 , קשה לראות ירידות חדות בוול סטריט ולכן קשה יהיה לראות משם השפעה שלילית על תל אביב.

גם אירופה תמשיך במגמת הסדרי החוב של יוון ואחריה פורטוגל, תוך הקמת סוכנות דירוג אירופאית , שתעמעם את הורדות הדירוג האחרונות על ידי חברות הדירוג האמריקאיות.

מדד המעוף מתקשה לפרוץ את רמת ה- 1134 ומאידך קשה לו לרדת מתחת ל- 1110 ,ולכן המבחן הוא האם מדד המעוף יחצה מעלה את ה- 1134 , תוך עליות ברמת מחזור העסקאות, או שמא יירד אל מתחת ל- 1110 .

ירידה מתחת ל- 1110 תהפוך את רמת ה- 1090 לרמת תמיכה, ואילו פריצה מעל 1134 תהפוך את רמת ה- 1150 לרמת התנגדות.

להערכתי השבוע המסחר יתנהל בדשדוש שבין 1116 ל- 1134 , ובאם תתבצע פריצה היא תתבצע כלפי מעלה לדעתי. רק האיום האיראני להפסיק , ולא לכבד את חוזי אספקת הנפט לאירופה יכול לזעזע את הבורסות השבוע, וכדאי יהיה לשים לב לכך.

נושאים למעקב השבוע

הורדות הדירוג של חמש מדינות באירופה וההשפעה על הבורסות באירופה.

פעולת איראן לאי אספקת נפט לאירופה.

יום שני ארה"ב-הכנסה והוצאה פרטית.

יום שלישי- ארה"ב- מדד קייס שילר למחירי בתים, מדד אמון הצרכנים, ודוחות של:אלי לילי,פייזר,יו פי אס,אמאזון.

יום רביע בארה"ב-דוח איי די פי לתוספת משרות בסקטור הפרטי,

יום חמישי בארה"ב- דרישות אבטלה ודוחות של: דויטשה בנק,מרק, וסוני.

יום שישי בארה"ב- שיעור האבטלה,הזמנות ממפעלים.

שבוע טוב.
הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il