TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית והתחזית של חזי


חזי קלפקה
שבוע של אי וודאות, עם אפשרות לתנודתיות גבוהה. כאשר החשש הינו שהעליות הקלות של השבוע שעבר, היו עקב קניות של תחילת שנה על ידי גופי השקעה, ולא סימן לשינוי בשווקים.
חזי קלפקה | 8/1/12, 11:01
מה קורה השבוע בשוקי ההון

שבוע חיובי של פתיחת שנה עבר על השווקים. אולי קצת בהיסוס בארה"ב ובאירופה, ואצלנו בצורה חיובית מאוד.

בבורסה בתל אביב היו חמישה ימי מסחר רצופים שנסגרו בירוק, כאשר מדד המעוף עלה השבוע ב- 2.55 אחוז, מדד 75 עלה ב- 3.99 אחוז, מדד הבנקים זינק ב-מ 5.6 אחוז, ואילו מדד הנדל"ן עלה ב- 3.79 אחוז.

הגדילה לעשות מנית טבע שעלתה השבוע בכ- 9 אחוזים ובכך תרמה בעצמה כאחוז לעלית מדד המעוף.

מחזורי המסחר היו שלושה ימים פחות ממיליארד שקל, ואילו בשני ימי מסחר הגיע המחזור לרמה של 1.2 מיליארד שקל.

בוול סטריט סימני ההתאוששות ממשיכים, ביחד עם החשש ממשבר אשראי חדש באירופה. הסימן השבוע להמשך ההתאוששות היה נתון האבטלה שירד ל- 8.5 אחוז, ויצירת 200 אלף מקומות עבודה חדשים בחודש דצמבר.

על אף כל זאת ירדו אתמול הדאו והאס אנד פי 500, ובסיכום שבועי עלה מדד הדאו ב- 1.17 אחוז, מדד הנאסדק עלה ב- 2.65 אחוז, ואילו מדד האס אנד פי 500 עלה ב- 1.61 אחוז.מדד ראסל 2000 עלה ב- 1.19 אחוז.

באירופה הורד הדירוג של הונגריה לדירוג זבל, היו גיוסי אג"ח בספרד צרפת וגרמניה בתוצאות מצוינות ובריבית נמוכה מהגיוסים הקודמים, אולם החשש עדיין לא נמוג.

מדד הדקס עלה ב- 2.7 אחוז, מדד הפוטסי עלה בכ- 1.4 אחוז, ואילו הקאק הצרפתי ירד השבוע בכמינוס 0.7 אחוז.

השבוע היה שבוע התחזקות הדולר בישראל שהגיע לרמה של 3.85 וסגר ברמת ה- 3.8388 .

מדד הויקס בארה"ב ירד לרמה של 20.63 אחוז, ומצביע על רגיעה בשוק ההון האמריקאי, ואילו רמת הויקס בישראל הינה בשיעור של 22.71 ועדיין, בהיותה גם גבוהה מהשיעור בארה"ב. מאותתת על אפשרות להמשך התנודתיות בשוק הישראלי.

בנק ישראל דיווח על ירידה של השקעות הזרים בישראל, עובדה שצריכה גם היא להדאיג את המשקיעים, הרואים כיצד מחזורי המסחר בבורסה הולכים וגוועים.

תחזית לשבוע הקרוב

השוק הישראלי ממשיך לדשדש בין רמת ה- 1070 לרמת ה- 1130 במדד המעוף, כאשר פריצה או קריסה יכולים להתרחש במהרה, על ידי פריצת ה- 1130, או שבירת רמת ה- 1070.

בשוק הישראלי , פרט לחשש וההערכות שנשמעות מכל כיוון, כי משבר כלכלי של האטה בצמיחה ועליה באבטלה יגיע לישראל ב- 2012, הרי שהכיוון ייקבע על ידי כיווני המסחר באירופה ובארה"ב.

כרגע סימני ההתאוששות בארה"ב ממשיכים ואולי אפילו מתחזקים, אולם הם אינם באים לידי ביטוי עקב החשש הגדול של המשקיעים " ממשברון" נוסף באירופה שיוביל לחידוש הירידות גם בשוק האירופאי וגם בשוק האמריקאי.

השווקים נראים כמטפסים בקושי רב ובמחזורים נמוכים, ואלה הם סימנים של עליה לצורך ירידה מהירה, ולכן החשש הגדול הינו שיש סיכוי רב יותר לשבירה מטה של רמת ה- 1070 מאשר פריצת רמת ה- 1130-1140.

השבוע יהיו כמה אותות לגבי הסיכוי להמשך כאשר מרקל תפגוש בים שני את סרקוזי בברלין, הבנק האנגלי יפרסם את שיעור בריבית ביום חמישי, וכנ"ל גם הבנק האירופאי, כאשר אין צפי לשינוי בשערי הריבית.

בארה"ב תפתח ביום שני עונת הדוחות, כאשר אלקואה תפרסם את דוחותיה, וגיי פי מורגן יפרסמו תוצאות ביום שישי, ותוצאות דוחות אלה ישפיעו בבירור על תוצאות המסחר.

השקט בחזית הורדות הדירוג שנמשך כבר שבועיים מדאיג, כי לפני תחילת החגים הודיעו סוכנויות הדירוג על התכנות להורדת דירוג למדינות באירופה, ובאם זה יקרה בקרוב תהיה לכך השפעה שלילית רבה.

לסיכום: שבוע של אי וודאות, עם אפשרות לתנודתיות גבוהה. עם ציפיות להמשך העליות של השבוע הראשון של ינואר, כאשר החשש הינו שהעליות הקלות של השבוע היו עקב קניות של תחילת שנה על ידי גופי השקעה , ולא סימן לשינוי בשווקים.

למה לשים לב השבוע

יום שני – ארה"ב הדוח של אלקואה.

יום חמישי- הודעות ריבית באירופה.

יום חמישי – בארה"ב: דרישות אבטלה, מכירות קמונעאיות, ומלאים עסקיים.

יום שישי – ארה"ב. הדוח של גיי פי מורגן.

גובה המחזורים בשוק הישראלי- האם הם חוצים את המיליארד שקל.

לזכור את גבולות הגזרה: 1130 בעליות ו- 1070 בירידות.

התנהגות הדולר – האם ממשיך בעליה.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים   טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il