TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית והתחזית של חזי


חזי קלפקה
אנו בפתחו של שבוע שהתנודתיות תמשיך לשלוט בו. ביום ראשון סביר שנראה עליה בתל אביב, אולם בשאר השבוע נושפע מהנעשה באירופה ובארה"ב, כאשר התנודתיות שם תשפיע גם עלינו.
חזי קלפקה | 11/12/11, 09:15
מאירועי השבוע בשוקי ההון

הסכם בין 17 מדינות הגוש האירופי ועוד שש מדינות מחוצה לו , בדבר העמקת הפיקוח הפיסקלי על מדינות אלה.

בריטניה התנגדה להסכם זה , וראש ממשלתה אמר כי בריטניה לעולם לא תהיה חלק מהגוש האירופי שיש בו מטבע אחיד.

בינתיים ההסכם הזה הוריד מהשולחן את הסכנה המיידית לקריסה בשווקים, וסיפק הרגעה זמנית למצב השווקים.

קרואטיה התקבלה כמדינה ה- 28 באיחוד האירופי.

סוכנות הדירוג מודיס הודיעה על הורדת דירוג לשלושה בנקים צרפתיים.

סוכנות הדירוג אס אנד פי הזהירה שכל מדינות אירופה לרבות גרמניה וצרפת בסכנה של הורדת דירוג.

בארה"ב ממשיכים הסימנים המצביעים על המשך התאוששות איטית למרות המשבר באירופה. ביום שישי זה התבטא בעליה במדד אמון הצרכנים, ובירידה בגרעון המסחרי של ארה"ב.

סין הודיעה כי תשקיע 300 מליארד דולר באג"ח של ארה"ב ואירופה, אז אולי הם יסייעו לשמירת הסטטוס קוו הכלכלי שסובל מחוסר וודאות.

מחזורי המסחר בשווקים המשיכו להיות נמוכים , עובדה המצביעה על המשך חששות המשקיעים מהתנודתיות הגבוהה ומהעומד לקרות בשנת 2012.

מדד המעוף ירד השבוע ב- 1.33 אחוז , כאשר סטית התקן המריאה בסוף השבוע לשיעור של 30 אחוז , עקב החשש מהפסגה האירופית.מחזור העסקאות הממוצע היה דליל ועמד על איזור ה-1.1. מיליארד שקל ממוצע ליום.מתחילת השנה ירד מדד המעוף ב- 19.28 אחוז.

מדד 75 ירד השבוע ב- 2.5 אחוז(23.57 אחוז ירידה שנתית ), מדד הבנקים ירד ב- 0.39 אחוז (33.18 שנתי), ואילו מדד הנדל"ן ירד ב- 3.85 אחוז השבוע (22ץ41 שנתי).

בוול סטריט שבוע שני של עליות כאשר הדאו עולה ב- 1.37 אחוז(עליה של 5.24 אחוז שנתי), הנאסדק עולה ב- 0.76 אחוז( ירידה שנתית של 0.23 אחוז), האס אנד פי 500 עלה ב- 0.88 אחוז( ירידה שנתית של 0.19 אחוז), ואילו מדד ראסל 2000 עלה השבוע ב- 1.41 אחוז ( ירידה שנתית של 4.88 אחוז).

באירופה שבוע שלילי , כאשר הדקס יורד ב- 2.5 אחוז ( ירידה שנתית של כ- 13 אחוז) , הפוטסי עולה השבוע ב- 0.3 אחוז( ירידה שנתית של כ- 16 אחוז),והקאק הצרפתי ירד ב- 0.4 אחוז(ירידה שנתית של כ- 6 אחוז).

תחזית לשבוע הקרוב

הסכנה המיידית לקריסה חלפה. ראשי מדינות אירופה טאטאו מהשולחן, או אולי אל מתחת לשטיח את הבעיות ואת הכאוס המיידי שאיים על השווקים.

הם הגיעו להסכם בדבר העמקת ההידוק הפיסקלי, דבר שירחיב את אפשרויות הסיוע למדינות הזקוקות לו, אולם ביום שני יתחילו לנתח את ההסכם, את השלכותיו , ואת סיכוייו בדבר האפשרות שיוביל את אירופה החוצה ממשבר החובות והאשראי המעיק אליה, לתקופה טובה יותר.

נוכח ההתנגדות הנחרצת של האנגלים להסכם, אני בספק אם זהו ההסכם שפותר את המשבר. לדעתי לא. הוא בטח לא הופך את אירופה לארה"ב כמדינה של מטבע אחד, הוא רק דוחה מעט את קיצו של מטבע היורו ונותן אולי שקט לכולם לעבור בשלום את חגי סוף השנה האזרחית.

היות והחשש מפני ההערכות השונות בדבר טיבו של הסכם בריסל האחרון יהיה קיים בימי המסחר הקרובים, הרי שחוסר הוודאות והתנודתיות הגבוהה ימשיכו לשרור בהתנהגות המשקיעים בשווקים השונים כאשר אין בטחון בכלל שהעליות תמשכנה.

גם אתמול העליות באירופה ובוול סטריט היו די מתונות יחסית להשגת הסכם שנראה כה חשוב,(עד שני אחוז בלבד), מה עוד שייתכן והעליות בארה,ב התרחשו בעיקר בזכות נתוני המקרו הטובים של ארה"ב,בסימן של ירידה מזה חודש רביעי רצוף בגרעון המסחרי, ועליה באמון הצרכנים.

השאלה הינה האם מחזורי המסחר יעלו ויתרחבו כאות לחזרתם של המשקיעים לשוק, ונראה לי כי הסיכוי לכך אינו רב שדבר כזה יקרה לפני סוף שנת 2011.

נותרו עוד שלושה שבועות לסיכום שנת 2011, והשאלה הינה בכמה אחוזים ישתפר המצב השנתי שנראה בכי רע בישראל, רע באירופה וסביר למדי בארה"ב.

לכן לסיכום אנו בפתחו של שבוע שהתנודתיות תמשיך לשלוט בו. ביום ראשון סביר שנראה עליה בתל אביב, אולם בשאר השבוע נושפע מהנעשה באירופה ובארה"ב, כאשר התנודתיות שם תשפיע גם עלינו.

בזירה המקומית שלנו , שוב מתחמם הגבול עם עזה, אולם בתקווה שאלו הן אירועים על אש נמוכה , הרי שלא תהיה להם השפעה על המסחר.

רמת ה- 1080 תהווה התנגדות ראשונה, והיא יכולה להפרץ כבר ביום ראשון, ואילו רמת ה- 1110 תהווה התנגדות, שפריצתה כלפי מעלה תאותת על כיוון חיובי.

מאידך רמת ה- 1060 הינה תמיכה ראשונה, ואחריה רמת ה- 1040 . שבירה מטה של רמת ה- 1040 תהווה איתות שלילי.

הסיכוי לראות את השוק קרוב ל- 1110, גבוהה יותר נכון לרגעים אלה, מאשר לראותו מתחת ל- 1040 , אולם בקצב אירועים כה מהיר ובתנודתיות כה גבוהה הכל יכול לקרות תוך שעות ספורות.

נקודות מפתח לבחינה השבוע

מחזורי המסחר בתל אביב, האם הם עולים מעל רמת ה- 1.5 מיליארד ליום.

מדד המחירים לצרכן שיפורסם ביום חמישי.

נקודות ההתנגדות והתמיכה במדד המעוף, האם הוא מדשדש בין 1040 ל- 1110 .

האם מדד האס אנד פי 500 חוצה את קו ה- 1265 כלפי מעלה ומתקרב ל- 1300 . במידה ויורד מתחת ל- 1215 סימן שלילי.

הנאסדק האם מתקרב ל- 2700 או שוב יורד לעבר ה- 2600 ומתחת.כל זמן שהוא נמצא בין 2600 ל- 2700 עדיין הכל סביר.

נתון המכירות הקמונעאיות בארה"ב ביום שלישי.

מחירי יבוא ויצוא בארה"ב ביום רביעי.

דורשי אבטלה, ומדד המחירים לצרכן ביום חמישי בארה"ב, וכמו כן מדד הייצור התעשיתי.

ביום שישי בארה"ב מדד המחירים לצרכן.

ביום רביעי מדד הייצור התעשיתי בגוש האירופי.

שבוע טוב.


הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il