TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית ותחזית של חזי


חזי קלפקה
שבוע שנראה כהמשך הזחילה מטה בהשפעה שלילית של אירופה וארה"ב, עם סיכוי רב יותר לשבירה מטה של רמת ה- 1070, מאשר להגיע לרמת ה- 1130.
חזי קלפקה | 20/11/11, 09:15
מהמתרחש בשבוע שחלף

שבוע שלילי עבר על מדדי המניות בעולם, למרות העובדה שבמישורים הכלכליים, הפוליטיים , והמקרו כלכליים נראו הדברים קצת יותר רגועים מלפני שבוע.

האם הראיה כאילו קצת נרגעו הרוחות מהמשבר באירופה הינן משאלות ליבם של המשקיעים? האם ההמתנה של המשקיעים הינה השקט שלפני הקריסה או השקט שלפני העליה?

כל אחד שיראה מהרהורי ליבו- אני מתחיל להיות מעט פסימי.

בישראל פורסם מדד מחירים לצרכן שעלה רק ב- 0.1 אחוז, ומצביע על אפשרות של הפחתת ריבית לדצמבר, או לכל המאוחר בתחילת 2012.

שיעור הצמיחה נשאר נאה לעומת שאר העולם ועומד על 3.4 אחוז לרבעון השלישי של השנה.

מאידך מתרבים הסימנים שהמיתון והמשבר גם בדרך לישראל , והביטוי בא בצורה של ירידה בהכנסות ממיסים, ירידה ביצוא, גל פיטורי עובדים שהולך ומתקרב, והבנקים שמפרסמים אזהרות רווח , ומצביעים על חשש מתוצאות קשות שישפיעו גם בעתיד.

גם המחאה החברתית נותנת אותותיה במשק. חברות הסלולר נראות רע יותר במאזנים שלהם, ופרטנר תפטר כ- 1000 עובדים. חברות פירמידה בחשש מועדת הריכוזיות, חברות המזון יורדות ברווח, ואילו הקבלנים מתקרבים לרגע האמת של הפיכת הקפאון להפשרה בדרך של ירידת מחירים.

והממשלה- היא בשלה מעלה מיסים ותעלה מיסים, ותעמיק את הקרע בין העם ובין נבחריו. על הפרק העלאת מיסים על דלק, מס חברות, ומס רווחי הון.התוצאות של צעדים אלה יהיו לדעתי קשים ומשפיעים לרעה בעיקר על היזמים בתעשיה , וגם על שוק ההון, ובסופו של דבר יהיה מיתון חריף בישראל, עם אבטלה עולה, והרבה פחות גבית מיסים. ועל זה נאמר בכל יום שישי: " סוף מעשה במחשבה תחילה".

בסיכום שבועי ירד מדד המעוף ב- 0.20 אחוז ( ירידה שנתית של 16.79 אחוז), וסיים ב- 1103.68 . מדד הבנקים איבד השבוע עוד 1.89 אחוז ( בשנתי 32.63 אחוז), מדד 75 עלה ב- 0.2 ( מינוס 20.82 בשנתי) ואילו מדד הנדל"ן עלה ב- 0.3 אחוז ( בשנתי ירידה של 19.3 אחוז).

מחזור העסקאות היומי הממוצע היה מזערי ברמה שנושקת למיליארד שקל, שהיא נמוכה ב- 50 אחוז , ממחזורי המסחר של 2010 .סטית התקן הינה ברמה של 29.67 , ובאופן כללי בשוק סטיות התקן של מדדי המעוף והבנקים גבוהים אפילו מסטיות התקן של מניות היתר, ומניות חיפושי הגז, ולמעשה מצביעות על העובדה שאין מסתור ויציבות השנה למשקיעים: הכל רועד, הכל נזיל, הכל הפכפך, ובכל הסיכונים גדולים.

בארה"ב מוטרדים מהנעשה באירופה, חוששים מבנקים שיפגעו כתוצאה מכך.אולם בינתיים נתוני המקרו טובים יחסית, תחתית כפולה לא נראית כמצב סביר לסיום 2011 , ולא לשנת 2012, והרבה מאוד מצפים לראלי סנטה קלאוס שיתחיל אחרי חג ההודיה שמגיע השבוע ביום חמישי.

בסיכום שבועי ירד הדאו השבוע ב- 2.94 אחוז( בשנתי עליה של 1.89 אחוז), מדד הנאסדק ירד ב- 3.97 אחוז השבוע ( בשנתי מינוס 3.03) , מדד האס אנד פי 500 ירד השבוע ב-3.81ב אחוז (מינוס 3.34 בשנתי), ומדד ראסל 2000 ירד ב- 3.39 אחוז ( מינוס 8.2 בשנתי).

גם בוול סטריט המחזורים נמוכים, וסטית התקן – הויקס, הינה ברמה של 32 אחוז, ומבטאת יותר מכל את העובדה שהפחד והחשש עדיין לא נעלם מליבות המשקיעים.

באירופה – כמו באירופה. אין הסכמה בין הגרמנים לצרפתים, ועכשיו גם אין הסכמה בין הגרמנים לאנגלים. הכל בנושא השוק האירופי והסיוע לחלשים בו.

מדברים בכמה קולות באירופה. מצד אחד יוון מעבירה תקציב צנע, באיטליה קמה ממשלה חדשה שגם היא תעביר תקציב צנע, וזאת במטרה לזכות בסיוע נדיב מצד מדינות השוק החזקות קרי: גרמניה וצרפת.

מאידך שיעור התשואה על האג"ח של איטליה וספרד מתקרב כל יום או יומיים לקו המפחיד של 7 אחוז, וגרמניה וצרפת מדברות על רעיון חדש של גוש אירופי מצומצם יותר שבו החלשים בחוץ.

השינויים בהודעות, בהכרזות, בשערי תשואות על האג"ח, ובסיכויים להסדרים משתנים מיום ליום ולפעמים גם יותר מפעם ביום , ולכן העצבנות בשווקים גדולה , והשפעתה שלילית על שאר שוקי העולם, כולל וול סטריט ותל אביב.

בסיכום שבועי הדאקס רשם ירידה של כ- 4.25 אחוז. הפוטסי ירידה של כ- 3.3 אחוז, והקאק הצרפתי ירידה של כ- 4.8 אחוזים.

תחזית לשבוע הקרוב

העצבנות, החשש, התנודתיות, הטירוף אם תרצו לקרוא כך למצב , כל זאת יימשך גם השבוע, ולגבי מדד המעוף תוסיפו תבלין מיוחד: שבוע פקיעת אופציות המעוף.

בארה"ב השבוע מסחר מקוצר ודליל בין שלושה ימים מלאים, עקב חג ההודיה. יום חמישי הבורסה סגורה , ויום שישי מסחר מקוצר. המשקיעים מתכוננים לחג ולחופשות, ורק משהו רע או טוב במיוחד מאירופה יכול להניע אותם.

בסך הכל נראה שגם השבוע נהיה מושפעים בעיקר מכיוון המסחר באירופה ובארה"ב, עם נטיה מקומית לירידה. הסיום העגום של סוף השבוע באירופה ובארה"ב הביא לארביטראז שלילי של 0.47 אחוז, כך שיש סיכוי שנפתח ביום ראשון מתחת לרמת ה- 1100 .

מכאן הכל תלוי בכיוון פעילי המעוף לפקיעה , ובנעשה בעולם, ובעיקר באירופה, כי בארה"ב חוגגים השבוע יותר מאשר עובדים.

עד כה ראינו שמדד המעוף ירד מ- 1173 בפקיעה הקודמת לרמה של 1103 , כאשר מפת הפוזיציות עדיין מצביעה בעקשנות על פקיעה נוחה באיזור ה-צ 1130-1140 .

קשה לראות פקיעה ברמה זו, באם לא נראה ירוק באירופה וירוק בארה"ב, ולכן סיכוי רב לראות את מדד המעוף יורד מרמת ה- 1100 , ונשאר מתחתיו עד לסוף השבוע.

המדד מדשדש כבר חודש בין רמת 1070 ל- 1170, אולם מתקרב יותר לשבירת ה- 1070 , מאשר לפריצת ה- 1170 שנראית חלום רחוק, כי בקושי הגיע מדד המעוף החודש בחזרה ל- 1135.

כל הנתונים מצביעים על שבירה אפשרית של קווי תמיכה בנאסדק , באס אנד פי 500, וגם רמת ה- 1070 במעוף.

השאלה כמובן האם השבירה מטה תתרחש השבוע בארה"ב, והאם אירופה תמשיך להשפיע לרעה על העולם, והאם בשבוע הפקיעה תתרחש הדרמה של שבירה מטה או שמא דרמה של חזרה ל- 1140 .

לסיכום: שבוע שנראה כהמשך הזחילה מטה בהשפעה שלילית של אירופה וארה"ב, עם סיכוי רב יותר לשבירה מטה של רמת ה- 1070 , מאשר להגיע לרמת ה- 1130 .

להערכתי : מדד המעוף יתנהל לפי הנעשה בעולם, ואם זה יוביל למטה , אזי נראה שבירה דרמטית לפקיעה נמוכה. במידה של ירוק בעולם 1130-1140 נראית פקיעה מתאימה. הסיכוי לשבירה מטה גבוה לדעתי מהחזרה ל- 1130 , אולם בשבוע הפקיעה זה לא נגמר עד שזה לא נגמר.

נקודות למעקב השבוע

מחזורי מסחר בתל אביב , האם בכלל עוברים את המיליארד. כנראה ולא, ואז יש כח השפעה רב יותר לפעילי המעוף.

מדד הנאסק האם חוזר לעלות מעל התמיכה ב- 2600 ( סגר בשישי ב- 2572.5 ), היה ולא, הירידה כמעט בטוח שתמשך גם אצלנו.

מדד האס אנד פי 500 , סיים השבוע ב- 1215.67 תמיכה חשובה נמצאת בין 1200 ל- 1213 , באם יירד מ- 1200 , קשה יהיה לראות עליה בישראל.

אירופה- כל מה שיקרה שם. יוון, איטליה, ספרד, תשואת אג"ח ,דיבורים בין סרקוזי מרקל וראש ממשלת בריטניה, ובכלל כל מה שיזוז שם לטובה או לרעה.

יום שני ארה"ב- מכירות בתים קיימים.

יום שלישי- ארה"ב, קריאה שניה של שיעור הצמיחה לרבעון השלישי.

יום רביעי – ארה"ב דורשי האבטלה.

שיהיה לנו שבוע עם גשם לחקלאים, אבל שלא יירדו המדדים בצורה חזקה כמו הגשמים של הימים האחרונים, כי שטפון בשערי המדדים לפעמים גרוע כמו שטפון בכבישים.

שבוע טוב.


הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il