TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

וועדת שרים לחקיקה: לראשונה יוגדר מהו מתחם מעונות סטודנטים


יור סיעת כולנו חכ רועי פולקמן:
ועדת שרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת 'כולנו' שתקבע לראשונה בחוק מהם מעונות סטודנטים. ח"כ פולקמן "חשוב שניתן את הכלים החוקיים כדי שמעונות סטודנטים לא יהפכו להיות עוד נכס נדל"ן"

בהצעת החוק החדשה, אותה הגיש ח"כ פולקמן, ועברה את אישור ועדת השרים לחקיקה מוצע להגדיר לראשונה מתחם מעונות סטודנטים. כיום, אין הגדרה בחוק למעונות סטודנטים, ובמצב הזה, ניתנות הטבות בדמות זכויות בנייה עודפות, קרקעות ציבוריות ותמריצים שונים עבור פרויקטים למגורי סטודנטים, אך מאחר שאין דרך להבדיל אותם מדירות רגילות בשוק הפרטי, הם עשויים להיות מוסבים ברבות השנים למבני מגורים ואף לדירות יוקרה.


הצעת החוק מתייחסת למעונות המוקמים על ידי גורמים שאינם מוסדות להשכלה גבוהה, דוגמת גורמים פרטיים, רשויות מקומיות ומוסדות אחרים, וקובעת כי מעונות אלה ישמרו בבעלות גורם יחיד ולא יפוצלו ליחידות משנה. כמו במקרה של מעונות מילמן באוניברסיטת תל אביב שם אישרה לפני כשנתיים הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בעיריית תל אביב להקים דירות מגורים ואזור מסחר ותעסוקה במקום מעונות הסטודנטים.


במקרה אחר, בקול הקורא של חברת 'דירה להשכיר' (החברה הממשלתית שהוקמה לקידום נושא הדיור והקמת דירות להשכרה) נכתב כי ההתחייבות להשכיר חדרי מעונות לסטודנטים תעמוד על 20 שנים, משמע שאחרי כן כבר אין התחייבות שהמבנים יהיו עבור סטודנטים בלבד. בנוסף, על פי נתוני התאחדות הסטודנטים, במכון וינגייט, מכללות רופין ומכללת אפרתה, מעונות הסטודנטים הם גם כן בבעלות יזמים פרטיים ואינם באחריות מוסדות הלימוד.


ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת 'כולנו' אמר כי "המעונות נועדו להקל על סטודנטים ולסייע להם במציאת מקום מגורים סמוך למוסד הלימודים, במציאות בה המחירים בשוק השכירות לא מאפשרים לכל סטודנט תנאי מגורים בהישג יד, חשוב להבטיח כי כל מאמץ של המדינה בבניית מעונות סטודנטים ישמש אך ורק למטרה שלשמה הוא נועד ולא יהפוך לפרויקט להשכרה בשוק הפרטי".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il