TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

על בד מדווחת על תוצאות שיא לרבעון הראשון לשנת 2020


עלייה של 18% בהכנסות לכ-429 מיליון שקל; שיפור ניכר בשיעור הרווח הגולמי - 22%; עברה לרווח נקי של 22 מיליון שקל לצד התחזקות תזרים המזומנים השוטף.
המנכ"ל דן מסיקה: "התוצאות הכספיות החזקות שמציגה היום על בד מעידות על המשך תהליך השיפור בחברה לצד השפעות נגיף הקורונה"

24 במאי 2020 - על בד, הנחשבת לחברה הבינלאומית השלישית בגודלה בעולם ביצור מגבונים לחים שאינם ממותגים, והספקית הגדולה בארה"ב ליצור טמפונים לא ממותגים, פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון שהסתיים ב-31 במרץ 2020.

ההכנסות ברבעון החולף רשמו עלייה של 18% והסתכמו בכ-429 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-363 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019. עיקר הגידול בהכנסות נובע מהשפעות התפשטות נגיף הקורונה ברבעון הראשון על הגידול בביקושים לכלל מוצרי החברה. מכירות החברה בתחום המגבונים הלחים באירופה רשמו גידול של כ-21%, בישראל - גידול של כ-25% ובארה"ב - גידול של כ-8%. גידול של כ-6% וכ-2% חל במכירות היגיינה נשית ומוצרי ספיגה, בהתאמה. הצמיחה במכירות משמעותית למרות שבתקופת הדוח מול הרבעון המקביל אשתקד ירד שער החליפין הממוצע של הדולר מול השקל בכ-4% ושערו הממוצע של האירו מול השקל ירד בכ-7%. השינויים בשערי החליפין מצטברים לקיטון של כ-20 מיליון שקל בהכנסות הרבעון החולף.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון השנה הסתכם בכ-93 מיליון שקל או 22% ממחזור המכירות, לעומת רווח גולמי של כ-64 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד או 18% מהמחזור. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר מהגידול במכירות, המשך תהליך ההתייעלות וירידת מחירי חומרי גלם.

ה-EBITDA רשם זינוק חד ברבעון החולף והסתכם בכ-53 מיליון שקל, בהשוואה ל-EBITDA של כ-27 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון עמד על כ-33 מיליון שקל או 8% מהמחזור, זינוק חד בהשוואה לרווח תפעולי של כ-5.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד או 1.5% מהמחזור. העלייה ברווח התפעולי נובעת בעיקר מהגידול במכירות והשיפור בעלויות הקבועות.

בשורה התחתונה, על בד מדווחת על מעבר לרווח נקי של 22 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-3.2 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019.

תזרים המזומנים השוטף התחזק משמעותית ועמד בסוף הרבעון על 48.5 מיליון שקל, בהשוואה לתזרים שוטף של כ-29 מיליון שקל בסוף מרץ 2019.

בחברה מסבירים כי התפשטות נגיף הקורונה בעולם השפיעה על גידול בביקושים למוצרי החברה, וזאת כחלק מתופעת האגירה של צרכנים ומעלייה משמעותית בביקושים למוצרי חיטוי וניקיון בעולם כולו. נכון למועד הדוח, פעילות החברה והחברות הבנות לא נפגעה. בחודש מאי 2020 ניכרים סימנים של האטה בקצב התפשטות הנגיף אולם עדיין קיים חשש כי עד למציאת חיסון או תרופה יעילים, ייתכן ויתרחשו גלים נוספים של התפשטות הנגיף. הנהלת על בד ממשיכה לעקוב ולבחון את השלכות התפשטות הנגיף על פעילות החברה.

נזכיר כי בסוף מרץ הודיעה החברה על מינויו של מיקי לזר לתפקיד יו"ר החברה במקומו של אמנון ברודי, אשר ישמש יועץ לחברה. לזר יחל בתפקידו ב-1 ביוני השנה.

מנכ"ל החברה דן מסיקה ציין כי "התוצאות הכספיות החזקות שמציגה היום על בד מעידות על המשך תהליך השיפור בחברה לצד השפעות נגיף הקורונה. אנחנו חווים שיפור בפעילות גם באתרים הפחות טובים שלנו.. לצד הגידול בהכנסות ובשאר הפרמטרים הפיננסיים, אנחנו ממשיכים להוריד את החוב והמינוף של החברה. לצד העלייה בביקושים למוצרי חיטוי וניקיון, חווינו ברבעון החולף גם שיפור במגזר ההגיינה הנשית ומוצרי הספיגה. החל מינואר המפעל בדימונה עובד בתפוקה מלאה ועומד בציפיות ההנהלה.

"אנחנו ממשיכים לעשות התאמות נדרשות במפעלי החברה תוך שמירה קפדנית על הוראות משרד הבריאות על מנת לשמור על בריאות ובטיחות העובדים. אנחנו ערוכים להמשך הצריכה של מוצרי חיטוי והגיינה, ומעריכים כי גם לאחר תקופת השיא של נגיף הקורונה הצרכנים בכל העולם יקפידו יותר על חיטוי וניקיון, ומוצרי החברה ימשיכו להיות נדרשים בסלי הקניות של הצרכנים", סיכם מסיקה.

יו"ר על בד אמנון ברודי הוסיף: "בסוף חודש זה אני מסיים 15 שנים כיו"ר פעיל בעל בד. החברה הציגה ברבעון זה תוצאות מעולות שמבטאות את צעדי ההתייעלות שהחברה עברה לאחר שנתיים מאתגרות ואת מצבה המצוין של החברה. אני שמח להעביר את תפקיד היו"ר לחברי מיקי לזר, מודה לדן ולצוות ההנהלה ומאחל הצלחה לכולם".

אודות על-בד:

על-בד משואות יצחק בע"מ נוסדה בשנת 1985 ועוסקת במפעליה בישראל ובחו"ל ב-3 תחומי פעילות:
1. ייצור ושיווק מגבונים לחים עשויים בד לא ארוג במגוון אריזות ולמגוון שימושים.
2. החל משנת 2010 – ייצור ושיווק מוצרי היגיינה נשית (טמפונים) מסוגים שונים.
3. החל משנת 2012 – ייצור ושיווק מוצרי ספיגה.
במפעלה במשואות יצחק, עוסקת החברה בנוסף לייצור המגבונים גם בייצור בדים לא ארוגים המשמשים חומר גלם עיקרי בייצור מגבונים לחים במפעלי התאגיד.
במפעלה בדימונה, עוסקת החברה בייצור חומר גלם שטיף ופריק המיועד לייצור מגבונים לחים לטואלט.
מוצרי החברה נמכרים בכל רשתות השיווק המרכזיות באירופה ובארה"ב –בנוסף נמכרים המוצרים ליצרנים גלובליים כן למוסדות רפואיים שונים. המוצרים מאופיינים בחדשנות טכנולוגית ובעמידה בתקינה בינלאומית מחמירה. על-בד מעסיקה כ-900 עובדים במפעליה בישראל ועוד כ-800 עובדים במפעליה בחו"ל. החברה פועלת תוך שמירה והקפדה על נושאי איכות הסביבה, האחריות החברתית ואף זכתה בדירוג הזהב של מדד מעל"ה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il