TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

צ'קמרקס חושפת פרצת אבטחה חמורה בשואב רובוטי חכם


ארז ילון, ראש צוות המחקר בצ'קמרקס (צילום: גיא יחיאלי)
איומי הסייבר מגיעים לניקיון הבית

חברת צ'קמרקס ((Checkmarx חושפת חולשות אבטחה בשואב אבק רובוטי חכם. זאת, במסגרת בדיקה שביצע צוות המחקר של החברה במספר מכשירי IOT שניתן למצוא כיום בבתים ובמקומות עבודה. המקרה הבא, של שואב רובוטי מתוצרת Trifo, ממחיש את הסיכון שבהכנסת מכשיר חכם המחובר ל-Wi-Fi, למשרד או לבית, ובפרט מכשיר המצויד במצלמת וידאו.

צוות החוקרים בחן את רמת האבטחה של השואב וגילה מספר חולשות אבטחה בדרגה חמורה ובינונית כאשר דרכן תוקף יכול להשיג בקלות צילומי וידאו מכל שואב רובוטי של היצרן, המחובר לאינטרנט. בדרך זו, הוא יכול "לרגל", תוך שהוא עוקף את הרשאות הפרטיות. הרובוט, שמחובר ל-Wi-Fi, מסייר בבית ומצלם את החדרים השונים – מגובה כחצי מטר ומעלה, וכך ניתן לקבל תמונה מלאה כמעט.


בנוסף, האקרים יכולים לזהות את מיקום הבית ולמפות אותו – ע"י זיהוי הרשת, צילום תמונה ממצלמת הרובוט והשגת נתוני מיפוי הבית המבוצע ע"י הרובוט. במשרד אפשר לנצל את השואב כדי להשיג צילומים, מיקום ומפה של החדר.

צ'קמרקס דיווחה ליצרן מספר פעמים על הפרצה ואף חשפה בפניו את הדוח המלא - אך לא התקבלה אף תגובה והפרצה טרם תוקנה. ההמלצה היא להפסיק את השימוש במוצר, או לפחות לכסות את מצלמת המכשיר.

לדברי ארז ילון, ראש צוות המחקר בצ'קמרקס, "בכל פעם שאנחנו כצרכנים ניגשים למכשיר כזה מרחוק דרך הטלפון הנייד אנחנו למעשה פותחים סיכון חדש, סוג של דלת אחורית לרשת הביתית ולכל שאר המכשירים המחוברים בבית, לרבות המחשב. במכשירים עם מצלמה הפלישה לפרטיות רק מחמירה את הסיכון".


לדבריו, המחקר הזה הוא חלק מהמאמצים המתמשכים של צ'קמרקס, מובילה עולמית באבטחת אפליקציות, להניע את השינויים הנדרשים בשיטות אבטחת התוכנה בקרב יצרני מכשירי IoT. זאת, תוך הגברת המודעות לאבטחה בקרב הצרכנים שרוכשים אותם ומשתמשים בהם. "בעולם שהופך למחובר יותר ויותר, שמירה על פרטיותם של צרכנים וארגונים חייבת לעמוד בראש סדר העדיפויות", אמר.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il