TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

משרד החקלאות מציג


משרד החקלאות
אילו פרחים אהודים בקרב הישראלים? אילו זנים נמצאים בשוק? האם הצרכן הישראלי רומנטי?

אז כן, הצרכן הישראלי אכן רומנטיקן ומשקיע בעיקר בבני/ בנות הזוג לקראת Valentine's Day! ואילו זנים ניתן למצוא? הכול, רק תבחרו!

"ולנטיינס דיי", יום האהבה הבינלאומי, הוא ללא ספק אחד מאותם הימים שגורמים לנו לקנות לאהובים שלנו מתנות קטנות – שבסופו של דבר אנחנו והם אוהבים הכי הרבה. מה למשל? תכשיטים, שוקולדים וכמובן פרחים שנחשבים לאחת ממחוות האהבה הנפוצות ביותר בעולם. לקראת ה- valentine's day, משרד החקלאות אסף כמה מהנתונים המעניינים על הענף הפרחוני, הצבעוני, הריחני והרומנטי.


האם הצרכן הישראלי רומנטיקן? כן! וזה גם מוכח: בשנים האחרונות חלה עלייה של כ-5% מידי שנה בצריכת הפרחים בישראל, כאשר הצריכה המשמעותית והמוגברת בחודש פברואר, לקראת ה"ולנטיינס דיי". שוק הפרחים הישראלי נחלק ל-50% לשוק המקומי, ו-50% מיוצא למדינות שונות, שהעיקריות שבהן: מדינות אירופה וארה"ב.


ענף הפרחים בישראל כולל מאות סוגים, מינים וצבעים שונים של פרחים, כאשר רובם אוקלמו בישראל על ידי מומחי משרד החקלאות. בישראל כיום קיימים כ-350 מגדלים, מתוכם יש ארבע חברות עיקריות המייצאות פרחים בעיקר לאירופה אך גם למדינות רבות בעולם. שטח גידול הפרחים בישראל משתרע על כ-15,000 דונם, 60% מהענף מרוכז באזור שבין חדרה לגדרה, ו-40% בפריפריה (נגב, ערבה וצפון הארץ). בנוסף, הענף מתבסס על מספר רב של גידולים בהיקפים קטנים יחסית (גידולי נישה).


אילו פרחים אהודים במיוחד על הישראלים? על פי נתוני משרד החקלאות, הוורדים האדומים יתקבלו בברכה אצל רבים. פרחי השושן נמצאים גם הם ברשימת המובילים. אחריהם ניתן למצוא גם את הנוריות, הכלניות, החרציות, הגיפסניות ועציצי הרקפות. עתה, בתקופת החורף, קיים שוק רחב היקף של כלניות ונוריות בשלל צבעים וצורות.


אילו זנים נמצא עכשיו בשוק המקומי? ישנם שפע של פרחים, ולכם נשאר רק לבחור! ומה הכי משתלם? בתקופת החורף, חיי המדף של כל הפרחים הם ארוכים יותר. כך שניתן לקנות בתקופה זו פרחים שאוהבים ולאו דווקא את אלו שידועים כבעלי חיי מדף ארוכים. ככלל, הפרחים שנחשבים לבעלי חיי מדף ארוכים בכל השנה הם: חרציות, ליזיאנטוס ונץ חלב. אך לא ניתן לוותר גם על פרחי הכלנית, הנורית ועציצי הרקפות, המהווים את הסמן העיקרי לעונת החורף, אשר יחזיקו זמן רב יחסית.


רומנטי ואכיל(!): בנוסף לזנים המוכרים לנו, אם תרצו להיות רומנטיים ומקוריים, המומחים שלנו מציעים לבחור בפרחים האכילים. לקבוצת פרחי המאכל הוותיקים כמו אמנון ותמר, כובע הנזיר, קישואים וכו' הצטרפו לאחרונה פרחי סחלבים מסוג דנדרוביום ומסוגים אחרים. היתרון הגדול של פרחי מאכל אלו הוא הוויזואליות המגוונת וחיי מדף ארוכים, שמגיעים עד ל-14 יום בממוצע(!).


המדריך להארכת חיי הפרח:
מרבית הפרחים מעלה יחזיקו מעמד בביתכם בין שבוע לשבועיים. על מנת להאריך את חיי המדף של הפרח ולמצות אותם עד תום, מומלץ לפעול על פי הנחיות מומחי משרד החקלאות:
בקשו ממוכר הפרחים שקיק של 'מזון פרחים'. שקיק זה מכיל חומר שיש בו כל הדרוש להארכת חיי הפרח.
למעשה, חומר זה הוא פיתוח ישראלי.
לפני שאתם מכניסים את הפרחים לאגרטל רחצו אותו היטב, הסירו אבק ושאריות של עלים שנותרו מזר הפרחים הקודם.


חתכו את קצוות הפרחים – החיתוך מעניק להם חיות ומרחיק לכלוכים שדבקו בגבעול. את החיתוך מומלץ לבצע באלכסון כך שיישאר שטח פנים רחב ככל הניתן לספיגת מים.


הכניסו לאגרטל כפית אקונומיקה וכפית סוכר. אלו יסייעו פלאים בהארכת חיי המדף של הפרחים. האקונומיקה תמנע ריחות לא נעימים מהאגרטל והסוכר משמש כמזון זמין להמשך חייו של הפרח.
הניחו את האגרטל במקום מואר, ללא שמש ישירה וכשהוא מוגן מרוחות.


הימנעו מהעמדת הפרחים בקרבת מאווררים ומזגנים. מזגן מייבש אותם ופרחים מעדיפים סביבה לחה. מאוורר, בדומה לרוח, לא עושה טוב לפרחים.

יום אהבה שמח!



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il