TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

קבוצת "הפניקס" וקבוצת "מנורה" משקיעות בפרויקט אנרגיית רוח Gecama של אנלייט בספרד


גלעד יעבץ מנכל אנלייט צילום אנלייט
הפרויקט בהספק כולל של כ- 300 מגה-וואט, צפוי להניב הכנסות של כ-60-40 מיליון אירו בשנה

אנלייט מדווחת לדווח על השלמת המו"מ וחתימת הסכם שותפות לטובת ביצוע ההשקעה בפרויקט עם קבוצת "הפניקס" וקבוצת "מנורה", לרכישת הזכויות בפרויקט אנרגיית רוח בספרד. הפרויקט המצוי בתהליכי פיתוח מתקדמים, הינו בהספק כולל של כ- 300 מגה-וואט.


השותף הכללי המנהל בשותפות הינו חברה בע"מ המוחזקת במלואה על ידי החברה. השותפים המוגבלים בשותפות הינם החברה, שתחזיק 62% מהון השותפות, גופים מוסדיים מקבוצת הפניקס שיחזיקו כ- 20% מהון השותפות וגופים מוסדיים מקבוצת מנורה שיחזיקו 18% מהון השותפות.


השותפים המוגבלים ישקיעו בשותפות סך כולל המוערך בכ- 128 מיליון אירו (חלקה של החברה הינו כ- 80 מיליון אירו, חלקה של קבוצת הפניקס הינו כ- 25 מיליון אירו וחלקה של קבוצת מנורה הינו כ- 23 מיליון אירו), שישמשו כמרכיב ההון העצמי הדרוש להקמת הפרויקט.


השותף הכללי הינו מנהל השותפות ומבצע את כל הפעולות הנחוצות לצורך קידום ומימוש הפרויקט. במסגרת תפקידו הוא יהיה זכאי לתגמולים, לרבות, דמי ניהול שיגזרו מסך סכומי ההשקעה בהון השותפות, דמיי ייזום בגין שירותי הייזום והפיתוח של הפרויקט ודמי הצלחה במסגרתם יקבל אחוז מסוים מהחלוקות לשותפים, מעל לתשואת מינימום שנתית. בהסכם השותפות הוקנו לקבוצת הפניקס ולקבוצת מנורה זכויות מקובלות המקנות לה הגנות כבעלת זכויות מיעוט.


נכון למועד זה, הפרויקט נמצא בהליכי פיתוח מתקדמים והשלים תסקיר סביבתי, תכנית מאושרת (תב"ע), הסכם חיבור לרשת והשגת מרבית הזכויות בקרקע, כאשר השלבים שנותרו להשלמת הפיתוח כוללים הוצאת היתרי בניה והשלמת הבטחת הזכויות בקרקע ליתרת שטחי החווה.


כפי שצוין בדיווח קודם, נחתם הסכם כוונות למימון הפרויקט עם שניים מתוך חמשת הבנקים הגדולים בספרד, Banco de Sabadell ו-Bankia, המתמחים במימון פרויקטי אנרגיה מתחדשת, במתכונת של מימון פרוייקטלי נון-ריקורס (Non-recourse Project Financing) ובמינוף מוערך של בין 40% ל- 50% מתוך עלות ההקמה הכוללת של הפרויקט המוערכת בכ- 310-330 מיליון אירו.


החברה פועלת במטרה להשלים את כלל הליכי הפיתוח והרישוי הנדרשים לצורך הקמת הפרויקט, לרבות השלמת הליך הסגירה הפיננסית עם הגופים המלווים בתוך מספר חודשים.


על פי כושר הייצור של הפרויקט ובהתבסס על מכירת חשמל ישירה בשוק, החברה מעריכה כי ההכנסות הצפויות בגין הפרויקט בשנים 1 עד 18 הינן כ-40-60 מיליון אירו לשנה, ובשנים 19-30 ההכנסות צפויות לנוע בטווח שבין 62-80 מיליון אירו לשנה.

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, נוסדה ב- 2008, נסחרת במדד תל אביב 125, ומוחזקת בכ-97% ע"י הציבור, היא מהמובילות בישראל בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת בישראל ובאירופה, נהנית מפורטפוליו מגוון של פרויקטים מניבים ובהקמה בהספק ייצור של מעל 750 מגה-וואט, כ-550 מגה-וואט נוספים המצויים בשלבים מתקדמים לקראת הקמה ומעל 1,500 מגה ואט נוספים בשלבי פיתוח שונים. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל ובמקביל פועלת על מנת להרחיב את אחיזתה בשווקים וסגמנטים נוספים בתחום האנרגיה הנקייה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il