TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אנלייט מודיעה על סגירה פיננסית של פרויקט הרוח Selac בקוסובו


גלעד יעבץ מנכל אנלייט צילום אנלייט
אנלייט קיבלה מימון בהיקף של כ-115 מיליון אירו המהווה כ- 70% מעלות ההשקעה בפרויקט, מגופים פיננסיים מובילים באירופה

הפרויקט שהינו בהספק של כ- 105 מגה-וואט, צפוי להניב הכנסות ברוטו ממכירת חשמל בהיקף של כ-25 מיליון אירו לשנה ב-12 שנים הראשונות. לאחר מכן, מכירות החשמל יבוצעו בתנאי שוק, אשר על פי הערכת החברה יעמדו על כ-28-38 מיליון אירו לשנה


גלעד יעבץ מנכ"ל אנלייט מסר: "החברה מעלה קצב והגיעה לסגירה פיננסית שנייה באותו שבוע. פרויקט Selac בקוסובו ו- Picasso בשבדיה יוסיפו להספק הייצור של החברה 218 מגה ואט והכנסות ממוצעות בגובה של200 מ' ש"ח לשנה, במשך תקופה של 25-30 שנים. שני הפרויקטים יחסכו לעולם פליטות בהיקף אדיר של 520,000 טון CO2 לשנה, וקטור המאמץ העיקרי של המאבק בשינוי האקלים. זוהי כמות שוות ערך להורדה של 110,000 מכוניות רגילות מהכבישים. אנלייט תמשיך להיות בחוד החנית של הפעילות הגלובאלית בתחום זה"

אנלייט מדווחת על השלמת הסגירה הפיננסית למימון פרויקט חוות אנרגיית הרוח "Selac" בקוסובו, בהספק כולל של כ- 105 מגה-וואט, מול גופים פיננסיים אירופאים מובילים EBRD (European Bank for Reconstruction and Development), שהינו מוסד פיננסי רב לאומי בבעלות 69 מדינות המתמחה במימון תשתיות באירופה; Erste Group, שהנו בנק אוסטרי מוביל באירופה, וכן, NLB Group, שהינו בנק סלובני בעל פעילות מקומית משמעותית בקוסובו. כמו כן, סוכנות ביטוח הייצוא (Export Credit Agency) של ממשלת גרמניה, Euler Hermes, תספק ביטוח אשראי לחוב הבכיר בהיקף של כ- 57 מיליון אירו.


המימון יינתן לחברת הפרויקט במתכונת של מימון פרויקטאלי נון-ריקורס (Non-recourse Project Financing) בהיקף של כ- 115 מיליון אירו המהווה כ- 70% מעלות ההשקעה בפרויקט, המוערכת בהיקף של כ- 165 מיליון אירו. חברת הפרויקט תעמיד את יתרת ההון, בהיקף של כ- 30% מעלות ההשקעה בפרויקט.


בהתאם לכך, מסגרת ההלוואה תיפרס על פני תקופת ההקמה של הפרויקט וכן 11 שנים נוספות ממועד ההפעלה המסחרית שלו.


מערך הסכמי הסגירה הפיננסית של הפרויקט נחתמו לאחר שהמלווים השלימו לשביעות רצונם בדיקות נאותות מקיפות, לרבות ברמת הניתוח המשפטי, התכנון ההנדסי, התנאים הרגולטורים והתכנוניים, התנאים הסביבתיים, הסכם אספקת הטורבינות, הסכמי ההקמה והתפעול וכיו"ב.

הסכם השקעה משותפת בפרויקט עם קבוצת הפניקס:
כאמור בדיווחים קודמים, חברת הפרויקט מוחזקת בשרשור על ידי שותפות שהוקמה עם קבוצת "הפניקס" לטובת ההשקעה בפרויקט. השותפים המוגבלים בשותפות הינם החברה, שמחזיקה 60% מהון השותפות, וגופים מוסדיים מקבוצת הפניקס שמחזיקים 40% מהון השותפות. כמו כן, החברה מחזיקה ב- 100% מן הזכויות בשותף הכללי המנהל של שותפות.


לשותף הכללי הסמכות הבלעדית לניהול השותפות וביצוע כל הפעולות הנחוצות לצורך קידום ומימוש הפרויקט, ובמסגרת תפקידו הוא יהיה זכאי לתגמולים, לרבות, דמי ניהול שיגזרו מסך סכומי ההשקעה בהון השותפות, דמיי ייזום בגין שירותי הייזום והפיתוח של הפרויקט ודמי הצלחה במסגרתם יקבל אחוז מסוים מהחלוקות לשותפים, מעל לתשואת מינימום שנתית.


הסכמי רכש הטורבינות, ההקמה, ההפעלה והתחזוקה של הפרויקטים:
כמו כן החברה מדווחת כי השלימה את אבני הדרך המשמעותיות לפיתוח הפרויקט וקיבלה את כל ההיתרים המהותיים הנדרשים להקמתו. במקביל החלה החברה בשלבי הקמה מקדמיים - ניתנו צווי עבודה ראשוניים והחלו עבודות מקדימות באתר.


נחתם הסכם אספקה של טורבינות הרוח לפרויקט עם חברת GE Renewable Energy אשר תספק 27 טורבינות בהספק כולל של כ- 105 מגה-וואט. בנוסף נחתם מול GE חוזה הפעלה ותחזוקה לתקופה של 15 שנה בתוספת אופציה של החברה להאריך את ההסכם ב- 5 שנים נוספות.


ההסכם כולל התחייבות יצרן לרמת זמינות גבוהה של 96% בשנה הראשונה ו- 98% החל מהשנה השנייה, ואספקת כל חלקי החילוף ושירותי התחזוקה הנדרשים לשם כך.


כמו כן, נחתם הסכם ההקמה של תשתיות החשמל וההנדסה האזרחית עבור הפרויקט עם חברתEnergy Notus, קבלן גרמני בעל ניסיון בינלאומי נרחב בהקמה של חוות רוח.


על פי הערכותיה הנוכחיות של החברה, סיום בדיקות חיבור הפרויקט לרשת החשמל ותחילת הזכאות להכנסות צפויה בחציון השני של שנת 2021 בכפוף להתקדמות העבודה בשטח ואילוצי מזג האוויר.
על פי כושר הייצור החזוי של המתקן, החברה מעריכה כי לאורך כ- 25 שנות הפעולה הצפויות תקבולי החשמל של הפרויקט יסתכמו בכ- 25 מיליון אירו לשנה בתקופת ה Feed in Tariff - (12 השנים הראשונות). לאחר תקופה זו, מכירת החשמל תבוצע בתנאי שוק, אשר על פי הערכת החברה יעמדו על היקף של כ- 28-38 מיליון אירו לשנה למשך 13 השנים הבאות (שנים 25-13).


חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, נוסדה ב- 2008, נסחרת במדד תל אביב 125, ומוחזקת בכ-97% ע"י הציבור, היא מהמובילות בישראל בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת בישראל ובאירופה, נהנית מפורטפוליו מגוון של פרויקטים מניבים ובהקמה בהספק ייצור של מעל 750 מגה-וואט, כ-550 מגה-וואט נוספים המצויים בשלבים מתקדמים לקראת הקמה ומעל 1000 מגה ואט נוספים בשלבי פיתוח ראשוניים. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל ובמקביל פועלת על מנת להרחיב את אחיזתה בשווקים וסגמנטים נוספים בתחום האנרגיה הנקייה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il