TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

כנס ההשקעות הבינלאומיGoforIsrael התקיים בת"א בהשתתפות מאות משקיעים מסין, ארה"ב ואירופה


רוני צ'אן, אדוארד קוקירמן, רוז'ה קוקירמן - צילום דרור סיתהכל
בכנס צויינו גם 20 שנה לקרן קטליסט הישראלית, שבין השקעותיה הבולטות מובילאיי, ותופין טכנולוגיות שהונפקה השנה בנאסדק

כנס ההשקעות הבינלאומי GoforIsrael התקיים במלון הילטון ת"א בנוכחות מעל 700 משקיעים, יזמים ונציגי תאגידים גלובליים מאירופה, סין וארה"ב. הכנס עמד בסימן 20 שנה לקרן קטליסט הישראלית שמארגנת מדי שנה את הכנס יחד עם בית ההשקעות קוקירמן. אדוארד קוקירמן, שותף מנהל בקרן קטליסט ויו"ר קוקירמן בית השקעות התל-אביבי, ציין שאחרי שני עשורים לקיום הכנס, ועוד שני כנסי GoforIsrael שהתקיימו השנה בלבד, בשוויץ ובסין, "אנחנו תמיד חוזרים לישראל. ישראל כיום היא מרכז הון סיכון גלובלי, אשר מייצרת חדי קרן ושניה בגודלה אחרי ארה"ב, עם גיוסי שיא של כל הזמנים. סכום הגיוסים עומד על כ- 6.5 מיליארד $. ב-2018, מספר 2 בלבד אחרי ארה"ב, ועם שווי אקזיטים של כ- 15 מיליארד $ במחצית הראשונה של 2019.

"במשך שני עשורים קטליסט פועלת לסייע לחברות ישראליות חדשניות להפוך למובילות גלובליות", אמר קוקירמן, כאשר 2019 היא אבן דרך משמעותית עבור הקרן עם הנפקתה של חברת תופין טכנולוגיות (שקטליסט היתה הקרן הראשונה שהשקיעה בה) בבורסה בניו יורק. תופין נסחרת היום בשווי שוק מעל 500 מליון $.


"אחרי האקזיט הנהדר של מובילאיי, שקרן קטליסט היתה הקרן היחידה והראשונה שהשקיעה בה", אמר אדוארד, "המשכנו במקביל לעבוד עם משקיעים מאירופה וסין – במגוון סקטורים שונים: מדיה ואינטרנט, תחבורה חכמה, אנרגיה, מדעי החיים ועוד. בנוסף, פתחנו השנה משרד במינכן חוץ מהמשרדים בשוויץ, צרפת, אנגליה, איטליה ופולין".

קוקירמן הודה ליו"ר הכנס, רוני צ'אן איל ההון והפילנטרופ הסיני (מהונג קונג), יו"ר חברת הנדל"ן Hanglung Properties ונשיא קרן Morningside שעמד לצד קטליסט וקוקירמן כשותף נאמן לפעילות של חדשנות ישראלית סין. צ'אן גם מילא תפקיד מרכזי במיתוג מחדש של הארוע מ-goforEurope (שהתמקד בעבר במשקיעים מאירופה) ל-GoforIsrael שכולל דגש חזק גם על סין.

לדברי רוני צ'אן: " לפני 8 שנים, בפעם הראשונה שהייתי בכנס ושכנעתי את אדוארד לקיים מושב אחד בנושא סין, כמעט לא ראיתי כאן סינים. היום נכנסתי לכנס ואני שואל: "האם אני בסין?' לאחר 8 שנים, הבאתי לישראל 9 קבוצות של משקיעים מבכירי המנהלים וראשי העולם העסקי באסיה, 40% מהם הגיעו מסין, השאר מארצות באסיה. עם זאת, העולם השתנה הרבה ב- 8 שנים והאסטרטגיה שצריך כאן היום לגבי סין צריכה להשתנות לטובת כולם בשנים הבאות.

הוא שיתף מתובנותיו על בסיס שנים בהן היה מעורב בגיוסי הון בסיליקון-ואלי ובסין: כשמסתכלים על ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות, פייסבוק, גוגל, ואחרות, הן משתמשות בכמויות גדולות מאוד של מהנדסים לצורכי פיתוח. לעומתן, כשמסתכלים על הענקיות הסיניות כמו עליבאבא, באידו, טנסנט , כולם שם מתנהגים כאילו הם עדיין יזמים. רבים מהם עובדים עדיין 24/7, ישנים במשרד... לכן אסור לזלזל ביכולות הטכנולוגיות של סין. החברות הגדולות הסיניות ממשיכות לחדש ועושות זאת היטב. אני ממליץ לחברינו הישראלים ללכת לסין, אפילו לחודש חודשיים, ללמוד על המוצרים, על השוק, מקרוב.

גם שנגיאן פן, שותפה מנהלת בקרן Catalyst CEL, המשותפת ל- China Everbright הסינית וקטליסט הישראלית, חיזקה את דבריו ואמרה שיש כיום בסין חברות עם טכנולוגיה עמוקה שצומחות וגדלות, וסין הופכת לכלכלה מבוססת הייטק, עצמאית. סין פתוחה יותר, וצמאה יותר לרכוש ידע שיביא טכנולוגיה למדינה, "אנחנו מאוד גמישים באופן שיתוף הפעולה עם שותפים זרים, יש דרכים רבות ושונות לשתף פעולה."

"קוקירמן וקטליסט היא חברה ישראלית שבאמת בנתה תשתית אמיתית להשקעות מסין, מנכ"ל בית ההשקעות קוקירמן, חגי רביד, הלך לגור בשנגחאי 3 שנים. כיום, לא רק קרנות השקעות אלא גם חברות ישראליות אחרות יכולות ליהנות מהיחסים שאדוארד וצוותו בנו באזור זה של העולם", ציין צ'אן.

את פרס GoforIsrael קיבל על הבמה איליאן מיכוב (Ilian Mihov), הדיקאן של ביה"ס המפורסם למנהל עסקים INSEAD, על תרומתו של ביה"ס בהכשרת מנהלים בכירים ומשפיענים במשק ובהייטק הישראלי, ועל בניית הדור הבא של יזמים בישראל וברחבי העולם. משנת 1963 ועד היום, יצאו מבית הספר כ- 600 בוגרים ישראלים למשרות ניהול בכירות במשק הישראלי. מדי שנה מסיימים את ביה"ס 1000 בוגרים בעלי תואר MBA, מ-90 מדינות שונות, המספר הגדול ביותר של בוגרים לשנה מבין כל בתי הספר לעסקים בעולם, עם כמות הסטארטאפים הגדולה ביותר מבין הבוגרים וכמות ההון הגדולה ביותר שמגייסים הבוגרים. "ל-INSEAD קמפוסים בצרפת, סינגפור, ובקרוב גם בסן פרנסיסקו, כך שהחיבור בין אסיה ואירופה בולט אצלנו יותר מכל בית ספר אחר" אמר הדיקאן.


במסגרת ביקורו בארץ, הדיקאן יבקר גם במשרדי הסטארטאפ הישראלי Actiview, שמפתח טכנולוגיית מציאות מדומה פורצת דרך בתחום ה-HR, ואשר ישתף פעולה עם INSEAD לצורך אימון מנהלים בסיטואציות ואתגרי ניהול מהעולם האמיתי.

בהתייחסו לסין אמר הדיקאן: "בשנת 1980 היו בסין 85% עניים", היום המצב שונה, זה נס בכל קנה מידה. יותר ממיליארד איש חצו את קו העוני. הדרך היחידה לעשות זאת היא דרך לא פילנתרופיה או פעילות ממשלתית אלא דרך פעילות כלכלית – יצירת עסקים."

בפאנל מיזוגים והשקעות (M&A) שהנחה חגי רביד, מנכ"ל קוקירמן בית השקעות, קיימו המשתתפים דיון על עתיד ההשקעות מסין, במיוחד על רקע הירידה בכמות ההשקעות מסין כיום. רוב המשתתפים היו אופטימיים וציינו כי מבט קדימה נראה יותר ויותר השקעות סיניות בישראל. עומר בן צבי, שותף במשרד שיבולת ציין: "ב-15 השנים האחרונות עם משקיעים סינים, ראינו בהתחלה רק חברות סיניות שניסו להשקיע בסטארטאפים בשלבי סיד , השקעות קטנות. היום רואים השקעות גדולות יותר. לדוגמא, ההשקעה ב-Innoviz של כ-117 מליון $ של משקיע סיני שייצג משרדנו. התאבון הולך וגדל עם הזמן. מלחמת הסחר ארה"ב סין – זה דבר שלא רק משפיע על האטת אוירת המיזוגים והרכישות, אלא יש לו אפקט של הגברת שיתופי הפעולה סין -ישראל . כשהסינים נחסמים בארה"ב הם מגיעים לישראל."



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il