TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועיות לשוק ההון


הראל פיננסים
"עולמית צומחת + ריבית נמוכה = משקיעים ומפזרים"
עולמית צומחת + ריבית נמוכה = משקיעים ומפזרים
דוח תעסוקה חזק בארה"ב ועלייה באמון הצרכנים החזירו עליות לשווקים ■ השבוע צפויות החלטות ריבית בארה"ב ואירופה, בחירות בבריטניה והחלטה לגבי מכסים על יבוא מסין – הכינו את תיק ההשקעות לתנודתיות בטווח הקצר

מה עושים השבוע?

1. מניות- ביצועים חזקים למניות בישראל תומכים בשמירה על חשיפה גבוהה

שלל ההחלטות והאירועים הצפויים השבוע, עשויים להוביל לתנודתיות מוגברת בטווח הקצר בשוקי המניות. לאור זאת, חשוב לוודא כי תיקי ההשקעות ערוכים לכך – בעיקר ע"י פיזור מוגבר ושילוב אפיקי השקעה שונים.

השוק הישראלי ממשיך לבלוט ב בסטיית תקן נמוכה, תמחור הוגן וסביבת מקרו תומכת ולכן מאוד מתאים להוות את העוגן של הרכיב המנייתי.

האפשרות לירידת ריבית בישראל במהלך החודשים הקרובים מספקת תמיכה נוספת. מדדי המניות המובילים בשוק בישראל צפויים (בהיעדר הפתעות) לסיים את שנת 2019 עם תשואות נאות בהובלת מדד ת"א 90 שעלה מתחילת השנה כ 35.5%+. מדד ת"א 35 רשם עלייה מתחילת השנה של כ 14.6%+. השקעה בקרנות נאמנות מנייתיות הניבה בשנה החולפת ביצועים חזקים מאוד, עם תשואה ממוצעת של מעל 25%. לאור זאת, אנו ממשיכים להקצות את החלק המרכזי מהחשיפה המנייתית לישראל.

בארה"ב שבוע המסחר שנפתח במגמה שלילית על רקע המתיחות סביב מלחמת הסחר נסגר לבסוף עם תשואה חיובית בתמיכת נתוני תעסוקה מעודדים בארה"ב ועלייה במדד אמון הצרכנים, זאת יחד עם המכירות החזקות ב Black Friday וב- Cyber Monday החזירו חלק ממדדי המניות בארה"ב לרמות שיא. מדדS&P500 עלה בכ 1.1%+ בסוף השבוע החולף ומתחילת השנה עלה כ 25.5%+ . מדד ה Nasdaq רשם עליה של 1.1%+ בסוף השבוע החולף ומתחילת השנה רשם עלייה של כ 30.5%+.

בחשיפה למניות בארה"ב, חשוב לוודא שמתמקדים במניות של חברות רווחיות, שיודעים לנתח אותן ויש להן פוטנציאל צמיחה. ניתן לבחון חשיפה לתתי סקטורים מעניינים, כמו חברות הציוד הרפואי שתוצאותיהן גם בולטות לחיוב בעונת הדו"חות.

2. אג"ח בארץ- עקום תלול, ביקוש איתן ואפשרות לירידת ריבית, תומכים בחשיפה מלאה
אג"ח דולרי- המח"מ הקצרצר ממשיך להגן על המשקיעים מתנודתיות גבוהה ומתאים לרוב הלקוחות

עקום התשואות בישראל ממשיך לבלוט בתלילותו בהשוואה לעקומים ברוב העולם המפותח. צירוף ישראל למדד האג"ח העולמי באפריל 2020 צפוי לחדד את היתרון הזה בעיניים של משקיעים זרים, כאשר הסיכוי להרחבה מוניטארית מקומית בעקבות ההרחבות בעולם עשויים להגביר עוד יותר את האטרקטיביות של האג"ח בישראל.

למרות שהאינפלציה נמצאת בתחום הנמוך של היעד, האפיק הצמוד ממשיך להוות חלק נכבד מתיק האג"ח (אם כי החלק שלו נמוך מהשקלי). האינפלציה בישראל ב 12 החודשים האחרונים היא רק 0.4% והצפי שנה קדימה הוא אינפלציה של 1.1%.

במבט קדימה אנו ממשיכים להעדיף אג"חים של חברות בדירוגים בינויים-גבוהים, שנהנים מתזרים חזק ולכן גם מסיכון נמוך יותר. אנו ממשיכים לשמור על חשיפה לצמודים לאור הצפי להתמודדות הממשלה החדשה שתהיה עם נושא הגירעון, אך האפיק השקלי עדיין מקבל משקל גדול יותר בתיק. על רקע התשואות הנמוכות יחסית באג"ח הקונצרני, אנו ממשיכים לחפש הזדמנויות השקעה בדירוגים גבוהים, אחת החלופות המעניינות לבחינה בשוק המקומי בתקופה זו היא אג"ח בנקיםCOCO , המאפשר ליהנות מהשקעה באותם הבנקים המוכרים בדירוג ממוצע AA-, אך בתשואה גבוהה משמעותית מכפי שניתן לקבל בחשיפה דרך מדד תל בונד צמודות בנקים.

באג"ח הדולרי, החשש מהשלכות של עדכון תחזיות הבנק המרכזי והחלטות בנוגע למכסים על היבוא מסין ממשיכים להעיב על החשיפה למח"מ לא קצר. במצב הנוכחי, נכון עבור מרבית המשקיעים להמשיך להתמקד באג"ח קצרצר ושילוב פיקדונות וקרנות כספיות דולריות.

3. תיק השקעות– לקראת שבוע תנודתי מנהלים היטב את הסיכונים בתיק

תיק ההשקעות צריך לשקף את החששות בשווקים מפני תנודתיות אפשרית, כמו שעשויה לבוא בשבוע הקרוב משלל האירועים הצפויים, החל מהחלטות הריבית בארה"ב ובאירופה, הבחירות בבריטניה והאפשרות להטלת מכסים על סין.

בסביבה הנוכחית בה התנודתיות עולה ויורדת וקיימים לא מעט גורמים משמעותיים שלא ניתנים לחיזוי, אנו ממשיכים להמליץ על שילוב של אפיקי השקעה על מנת ליצור תמהיל מוצרים המציגים מדד שארפ גבוה. מכאן, מזעור התנודתיות בתיק ההשקעות באמצעות שילוב אפיקי השקעה תוך ניצול הקורלציה השונה בין האפיקים - הם המתכון המנצח לתקופה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il