TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

לין בכנס קמעונאות המזון בתערוכת ישראפוד


אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר
"יש קריסת מערכות בשירות המזון הארצי. על סגן שר הבריאות ומנכל משרד הבריאות להסיק מסקנות אישיות. זו חובתם."

"השרים וחברי הכנסת הם ממש ענקי הדור כשצריך להטיל גזרות על המגזר העסקי. אבל הם הופכים לחגבים כשצריך לטפל במגזר הציבורי."

"מי שמייצר בישראל את יוקר המחיה אלה המונופולים המוחלטים שבבעלות המדינה. נמלים. חשמל. מים. רשויות מקומיות."

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר פתח הבוקר (26.11.19) את 'כנס קמעונאות בעידן החדש 2019 - שוק המזון, הופכים איומים להזדמנויות' בתערוכת ישראפוד, ואמר כי יש קריסת מערכות בשירות המזון הארצי במשרד הבריאות.

"השבוע חמישה עובדים לשעבר בשירות המזון הארצי במשרד הבריאות, הורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירות של לקיחת שוחד, תיווך בשוחד והפרת אמונים. בנוסף, נגד עוד שני עובדי ציבור במערכת, עדיין מתנהלים הליכים. זה לא עובד ציבור אחד שסרח. אלה הם פעמוני אזעקה של קריסת מערכות. זו קריסה של שירות המזון הארצי. יצירת מדמנה של שחיתות."

עוד הוסיף לין כי "אסור לצמרת משרד הבריאות לעבור על כך לסדר היום. על סגן שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות לקחת אחריות אישית, צרו שינוי ערכים טוטאלי והסיקו מסקנות ברמה האישית, אחרת אין ערך לשירות הציבורי. אסור להרשות את השחתת המגזר הציבורי."

לין התייחס לרפורמת הקורנפלקס ואמר כי חלו שינויים דרמטיים בהשוואה לשנת 2015.
אמנם במוצרי מזון רגיל נוצר חסכון של 48,000 ₪ ליבואן בינוני. תהליך הייבוא קוצר מ-45 יום לפני הרפורמה עד ל-3 ימים לאחר הרפורמה. אבל בכל הקשור לקטגורית המוצרים הרגישים קרה בדיוק ההיפך.

"הליך יבוא מזונות רגישים לישראל בעייתי מאוד. ההגדרה הרבה יותר רחבה מהמקובל בעולם. הדרישות הרגולטוריות שלנו אינן תואמות לדרישות מקצועיות המקובלות מיצרני המזון הבינלאומי.

מנתוני משרד הכלכלה עולה כי יש עלויות רגולטוריות נוספות שיצרו תוספת עלות של 55,000 ₪ ליבואן בינוני. נרשם, לא תאמינו, גידול של 60 עד 90 ימים בתהליך הייבוא. אם קודם לכן התהליך נמשך בין 35 ל-55 יום, כעת הוא עומד על 115 עד 125 יום. מדובר בכישלון טוטאלי."

לדברי לין, מדברים על העלויות הגבוהות של המוצרים. אלה הם פני השטח בלבד. צריך לבחון את שרשרת העלויות כולה עד אשר המוצר מוצא לצרכן. וכשבוחנים זאת מסתבר, שמי שמייצר את העלויות הגבוהות המועמסות על המוצר הם המונופולים המוחלטים בבעלות המדינה. החל ממסי הנמל, האחסון, זמן ההשהיה הממושך עד לשחרור, החיובים בגין שהיית האוניות בנמלים, ההובלה המקומית ברכבת ישראל, עלויות מס הארנונה, מס השלטים ועוד ועוד. כל שרשרת העלויות הללו מועמסות על גב המגזר העסקי וגורמות להתייקרויות.

"השרים וחברי הכנסת הם ממש ענקי הדור כשצריך להטיל גזרות על המגזר העסקי. אבל הם הופכים לחגבים כשצריך לטפל במגזר הציבורי וכשמדובר בצמצום העלויות של המונופולים המוחלטים בבעלות המדינה, המשפיעים ישירות על עלויות המוצרים."


לין סיפק כדוגמה את חוק מענה תוך 6 דקות שחל רק על המגזר העסקי, אך לא על המגזר הציבורי שחי מכספי המסים שלנו.

לסיכום ציין לין כי "אם רוצים להוזיל עלויות, יש לשנות את הגישה מיסודה. במקום לייצר עוד ועוד דרישות המוטלות על המגזר העסקי, לפתח תודעה צרכנית, ידע צרכני להעביר יותר אחריות לצרכן. הצרכן אינו אינפנטיל. הוא אדם בוגר."



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il