TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

פאנל בכירים בוועידת התשתיות היום- יו"ר חברת החשמל, יו"ר אנלייט, מנכ"ל מקורות, מנכ"ל סימנס, מנכ"ל רציו ועוד


הועידה ה-8 לתשתיות ישראל ביוזמת מידע כנסים
"תתחילו לעכל את המושג "קוצ'קוין" – הבלוקצ'יין של עולם האנרגיה -זו המהפכה הבאה." אלוף במיל. יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל: בוועידה ה-8 לתשתיות ישראל ביוזמת מידע כנסים

"אנו עוסקים בשנה האחרונה ככל יכולתנו, מתוך קידום האינטרס הציבורי, להחזיר כמה שיותר כסף שאנו יכולים לציבור, באמצעות הפחתת התעריף, והורדת מחיר הגז ממאגר תמר. כן, המחיר גבוה, וצריך לאפשר לנו להקפיא אותו ולהחזיר לכם, לציבור, כמעט 5 מיליון שקל. במשך שנתיים וחצי ניהלנו מו"מ עם המצרים והגענו איתם להסכם פשרה – חצי מיליארד דולר. מי שחושב שעשינו תספורת הוא שרלטן או ציני או לא מבין. אנחנו נחזיר לכם חצי מיליארד דולר כי זה המקסימום שאפשר יהיה להוציא מהמצרים ותאמינו לי זה הישג ענק", כך אמר אלוף במיל. יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל בוועידה ה-8 לתשתיות ישראל שהתקיימה היום ביוזמת "מידע כנסים", במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב.

רון טל, הוסיף: "כל מי שיושב כאן, בעוד כעשרים שנה, על הבית שלו תהיה תחנה קטנה לייצור חשמל. כי היכולת לייצר חשמל תהיה הרבה יותר מתקדמת, בפחות שטח ופחות זמן. תשתית הגז הטבעי תגיע להרבה יותר מקומות ולכל המפעלים, שיקימו לעצמם תחנת כוח מבוססת גז טבעי – זולה, נקייה וישראלית. כשהמהפכה תבשיל ניתן יהיה להכריז על תום עידן המזהמים הגדולים בתחנות הגדולות ותהיה לנו איכות חיים טובה יותר. כל אחד מאיתנו שייצר לעצמו חשמל, את הרזרבות שלו ישמר ויהיו יכולות אגירה הרבה יותר מתקדמות מהיום. בנוסף, מהפכת הבלוקצ'יין מגיע לתחום האנרגיה– תתחילו לעכל את המושג "קוצ'קוין" – זה הבלוקצ'יין של עולם האנרגיה בעוד 20 שנה, לשם אנו הולכים"

ד"ר שמואל, פלדל מנכ"ל סימנס ישראל: "התקציבים שמקציבים היום לצרכי תשתיות, הם למעשה חצי ממה שצריך וממה שאפשר כדי להדביק את הקצב לסטנדרט של הOECD. הגורם המגביל והקובע את הקצב, הוא יכולת הביצוע של הדברים. הרכבת הוציאה מכרז על למעלה מ-1000 ק"מ של חשמול. הוא מהווה את הבסיס למעשה להתקדמות הבאה, לצעד הבא בכל נושא תשתיות הסעת ההמונים. מדינת ישראל, הזמינה 60 קטרים חשמליים מבומברדייה, ומסימנס 60 רכבות חשמליות, סה"כ 120 רכבות פוטנציאליות שיכולות לעלות על המסילות ולנסוע כבר מחר בבוקר, ועל כל הדברים האלה עובדים, וקטרים חשמליים כבר הגיעו ארצה. אלא שמה? הכול תקוע על המסילה. היום אנו שבויים בידי קבלן אחד, חברה ספרדית שסדר הגודל שלה הוא בסדר גודל של הפרויקט. במקום להביא חברות בינלאומיות עם ציוד והכרזה על פרויקט בינלאומי, ועובדים זרים שיוכלו לעבוד במקומות שאנו הישראלים לא אוהבים לעבוד, אפשר היה להוציא את הפרויקט הזה לדרך".

יגאל לנדאו מנכ"ל רציו: "במים הכלכליים של ישראל יש כמויות אדירות של גז טבעי שטרם התגלו. אנחנו רואים במדינות השכנות ניסיונות קידוחים וגם ואצלנו לצערי הדברים הולכים די בעצלתיים. אנחנו אחד משתי קבוצות שהגישו הצעות למכרז שהמדינה פרסמה לאחרונה, מתוך אמונה אכן שיש כמויות גדולות של גז, והראייה שלנו כחברה ישראלית שמטרתה להמשיך לפתח, למצוא ולהגדיל את פוטנציאל הגז שיש למדינת ישראל. העיכובים בישראל הם לא בכדי.


היו הרבה מכשלות, בין אם רגולציה או פוליטיקאים שהיה להם הרבה דעות אבל מעט ידע, וחבל שכך. ההפסד הוא של הציבור כולו בישראל. דבר נוסף, צריכים לזכור, שבתחום הקידוחים והחיפושים של נפט וגז, יש מרכיבי אי-ודאות הנדסיים מובנים, כאשר אחוז ההצלחה, והוא גבוה יחסית בישראל, עומד על כ-30%, וקידוח עולה בממוצע 100 מיליון דולר. על זה מוסיפים גם סיכונים רגולטוריים. זה מסביר מדוע עד היום חברות זרות נמנעו מלבוא ולהשקיע בישראל. אנו מקווים שהמגמה הזאת תשתנה ושישראל תהפוך למרכז אנרגטי לאזור וגם לאירופה. זה יקל על כולנו, זה יוסיף המון לכלכלה שלנו".

אשל ארמוני, יו"ר דירקטריון נמל חיפה: "האתגר בהובלת חברה עסקית הוא לגרום לחברה להיות תחרותית ורווחית. אחד המהלכים המרכזיים ברפורמה הוא הכנסת המשקיע האסטרטגי ולכן בתוך כחצי שנה מהרגע שתתקבל חלטת הממשלה- ייצא מכרז בינלאומי. לצד ההשקעה והפיתוח אנחנו מכשירים את הנמל לחיבור הנמל לציבור הרחב. כבר כיום הפקות מהגדולות בארץ נערכות בשטח הנמל, כמו נינג׳ה ישראל. לצד מהלכים אלה אנחנו משלבים את החדשנות והטכנולוגיה בשרשרת הלוגיסטית של הנמל ומצמצמים פער של שנים רבות. בכך נהפוך את נמל חיפה לנמל חכם ופתוח״.

יאיר סרוסי, יו"ר אנלייט, אמר היום בכנס תשתיות: "דיברו לפני שר האנרגיה ומנכל משרדו, גם על אנרגיות מתחדשות, ורק מילה אחת לא הוזכרה בדבריהם וזה "רוח". משק אנרגיה מודרני זה אומר שילוב של גז בים, סולארי ורוח- זה חייב להיות ביחד. זה ביזור משאבים, גיבוי הדדי. הבעיה שאצלנו כל נושא הרוח תקוע בגלל מאבקים בין משרדים. ברחבי העולם הושקעו 300 מיליארד דולר באנרגיה מתחדשת. העולם הולך לשם. רוצים אנרגיה חדשה ללא זיהום ובישראל לא קרובים לזה.


הגענו לטכנולוגיות של אנרגיה מתחדשת שהן הזולות בעולם. חייבים לפתח ולאפשר לצד הגז, גם רוח וסולאר ולא לתקוע את זה. בישראל מדברים על 17% כשכולם כבר מגיע ל 50%. צריך להתחיל לעבוד". לפני שבועיים שמו שלט ברמת הגולן ואמרו שמקימים יישוב לכבוד הנשיא טראמפ. יש שלט. לאנלייט שמקימה ומפתחת מאות מגווה וואט בעולם, יש פרויקט רוח של 190 מגה וואט בגולן. היישובים הם חלק מהפיתוח, זה ישפר את מצבם הכלכלי. הפרויקט עבר את כל המשוכות. עכשיו יש ויכוחים בין משרדי האנרגיה לבטחון וזה תקוע ויש לזה עלות עצומה למשק. קורא לשר העל של מדינת ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו לשחרר את העניין, תורה למשרדים לסגור את זה ובתוך זמן קצר יוקם פרויקט גדול בגולן שיספק חשמל נקי ל60,000 משקי בית".
יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו: "

אלי כהן, מנכ"ל מקורות, חברת המים הלאומית: "בשנה האחרונה משרדי הממשלה, האנרגיה, האוצר, וחברת מקורות גיבשו ביחד טיפול משמעותי לבצורת, מקורות המים שלנו כמעט מתכלים ולא קיימים, 85% מהמים שאתה שותה בברז הם מותפלים, ויגיע עוד מעט ל-100%. התוכנית שלנו מדברת על תקציבי פיתוח והשקעות של 14 מיליארד שקל, לא כולל הקמת שני מתקני התפלה של 2-3 מיליארד שקל ועוד שניים נוספים שבעשור הקרוב הממשלה תחליט על הקמתם. אנו הולכים לטפל בחפירה, קידוח, 450 קידוחים בעלות של 4.5-5 מיליארד שקל, שדרוג המוביל הארצי, ומתיחת צנרת לאזור הרדום, למים שפירים ולמי קולחין לטובת החקלאות בצורה מאד משמעותית".

בוועידה ה-8 לתשתיות ישראל ביוזמת "מידע כנסים", השתתפו מאות בכירי המשק ומקבלי ההחלטות בענף התשתיות ועסקו בשינויים והמהפכות שמדינת ישראל עוברת בתחום, ותתמקד במדיניות הממשלתית ובאתגרים המרכזיים שמונחים לפתחו של ענף התשתיות הישראלי, תוך מיקוד בתחבורה, נדל"ן, אנרגיה, גז ונפט ומים. בין המשתתפים: שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ, שי באב"ד מנכ"ל משרד האוצר, גיא סמט מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, שאול מרידור הממונה על אגף תקציבים במשרד האוצר, יוסי אבו מנכ"ל דלק קידוחים, אודי אדירי מנכ"ל משרד האנרגיה, ד"ר שמואל פלדל מנכ"ל סימנס ישראל, אלוף במיל. יפתח רון-טל יו"ר חברת החשמל, יגאל לנדאו מנכ"ל רציו, אלי כהן מנכ"ל מקורות, יאיר סרוסי יו"ר דירקטוריון אנלייט, דן הראל יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עוזי יצחקי יו"ר חברת נמלי ישראל פיתוח ונכסים, ערן כהן מנכ"ל בומברדייר ישראל, שניר ניב רכז תחבורה באגף תקציבים משרד האוצר, אלי אסולין מנכ"ל דוראד, חגי מילר מנכ"ל גלובל פאוור, אמיר פוסטר מנכ"ל איגוד תעשיות חיפוש הנפט והגז בישראל, ד"ר גדעון פרידמן המדען הראשי בפועל משרד האנרגיה ועוד

הועידה ה-8 לתשתיות ישראל
יום רביעי 17.7.2019, מלון דיוויד אינטרקונטיננטל תל-אביב



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il