TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים: "ימים של נתונים מאקרו כלכליים: אנו צופים מדד גבוה, צמיחה מהירה – והריבית ככל הנראה ללא שינוי"


עפר קליין
הציפיות לאינפלציה נותרו כמעט ללא שינוי מאז הסקירה הקודמת

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

בארץ
ימים של נתונים מאקרו כלכליים: אנו צופים מדד גבוה, צמיחה מהירה – והריבית ככל הנראה ללא שינוי.
מחר (רביעי) - מדד המחירים לצרכן צפוי לעלות ב-0.5 אחוז.


הציפיות לאינפלציה נותרו כמעט ללא שינוי מאז הסקירה הקודמת. ברביעי הקרוב יתפרסם מדד המחירים לחודש אפריל. על פי האומדנים שלנו המדד צפוי לעלות בשיעור גבוה של 0.5 אחוז, בשל עלייה עונתית במחירי הפירות והירקות, התרבות והנסיעות. הפתעה אם תהיה, סביר שתהיה בכיוון של מדד נמוך יותר בשל השפעה של הייסוף שלא בא עדיין לידי ביטויי באופן מלא בחודשים הקודמים.

מחרתיים (חמישי) נתוני צמיחה חזקים של כ-5 אחוזים ברבעון ראשון
למרות שמרבית האינדיקאטורים מצביעים על האצה בצמיחה ברבעון הראשון, הממצאים הראשונים מסקר החברות הרבעוני של בנק ישראל מצביעים על התמתנות בקצב ההתרחבות של הסקטור העסקי. ממצאי הסקר לא משנים את הערכתנו שהאומדן הראשוני לתוצר, שיפורסם ביום חמישי הקרוב, יצביע על צמיחה חזקה בשיעור של כ-5 אחוזים בשיעור שנתי, (בחלקה בשל גורמים חד פעמיים בעקבות יבוא הרכבים המוגבר).

יום שני- ריבית בנק ישראל צפויה להישאר ככל הנראה ללא שינוי
למרות הצמיחה החזקה, העלייה בתשואות המק"מ והצפי לעוד מדד מחירים גבוה ביום רביעי, אנו לא מאמינים שבנק ישראל יעלה את הריבית בהחלטה ביום שני הקרוב (ה-20 במאי), גם בשל הנסיגה מהמדיניות המוניטרית המצמצמת בעולם והזעזועים סביב הסכמי הסחר של ארה"ב וגם בשל חוזקו של השקל שחזר להתחזק במהירות בשבועיים האחרונים והגיע לשיא חדש מול סל המטבעות הנומינלי.

בעולם
ארה"ב – סין אסטרטגיית המשא ומתן של הצדדים מזעזעת את השווקים. אנו עדיין מאמינים שבסוף נראה הסכם.
לאחר שנשיא ארה"ב מימש את איומו בשישי האחרון והעלה את שיעור המכסים על יבוא מוצרים מסין ל-25 אחוזים, התגובה הסינית לא איחרה לבוא. הממשל בסין הודיע רשמית שב-1 ביוני יוטלו מכסים (בשיעורים של 5% עד 25%) על יבוא רחב של מוצרים מארה"ב, בפעולות שנראות כחלק מאסטרטגיית המשא ומתן של הצדדים כדי לשפר עמדות לקראת החתימה.

בתוך בפחות משבוע, עסקה בין המעצמות שהייתה סמוכה לחתימה, פתאום נראית רחוקה מאוד, דבר שעלול לפגוע עוד בתעשייה ובסחר העולמי ולהמשיך ולזעזע את השווקים. אנו עדיין מאמינים שבסופו של דבר כן ייחתם הסכם, גם אם הוא לא יפתור סופית את כל הנושאים שבמחלוקת, אך זה נראה כיום רחוק יותר וקשה יותר.

עוד בארה"ב - הנתונים האחרונים בגזרת האינפלציה ושוק העבודה מחזקים את עמדתנו שכל עוד מלחמת הסחר לא יוצאת מכלל שליטה, הבנק המרכזי לא יאותת כרגע על הפחתת ריבית למרות הצפי הגלום בשוק.
האינפלציה באפריל עלתה ל-2.0 אחוזים, בעיקר בשל העלייה במחירי האנרגיה. גם אינפלציית הליבה עלתה ל-2.1 אחוזים, אך פחות מהצפי בעיקר בשל ירידה במחירי ההלבשה וההנעלה לצד ירידה במחירי הרכבים. אנו צופים יציבות באינפלציית הליבה בחודשיים הקרובים בשל המשך עליית השכר לצד רמה גבוהה של אינפלציית השירותים (ללא אנרגיה), שעלתה קלות ל-2.8 אחוזים.

נתוני שוק העבודה ממשיכים להיות חיוביים כאשר סך המשרות הפנויות עלה ל-7.5 מיליון, טוב מהצפי וקרוב לרמות השיא. הנתון תומך בהמשך לחצים לעליית השכר הממוצע. הנתונים האחרונים בגזרת האינפלציה ושוק העבודה מחזקים את עמדתנו שכל עוד מלחמת הסחר לא יוצאת מכלל שליטה, הבנק המרכזי לא יאותת כרגע על הפחתת ריבית למרות הצפי הגלום בשוק.

נקודות מרכזיות


ישראל
· סקר החברות של בנק ישראל לרבעון הראשון מצביע על האטה בפעילות של הסקטור העסקי. למרות זאת אנו צופים שבחמישי הקרוב הלמ"ס תפרסם שהצמיחה ברבעון הראשון האיצה משמעותית (לכ-5%).


· למרות הצפי לצמיחה חזקה ברבעון הראשון והמשך מדדי מחירים גבוהים, אנו לא מאמינים שבנק ישראל יעלה את הריבית בהחלטה ביום שני הקרוב.


· השקל המשיך להתחזק במהירות גם בשבוע האחרון, למרות הירידות בשווקים הפיננסים בעולם. להערכתנו הדבר מקרב את התערבות בנק ישראל בשוק המט"ח.


· הציפיות לאינפלציה נותרו כמעט ללא שינוי מאז הסקירה הקודמת. מחר יתפרסם מדד המחירים לחודש אפריל - אנו צופים עליה של 0.5 אחוז.

ארה"ב
· האינפלציה עלתה באפריל, אך פחות מהצפי.


· סך הביקושים לעובדים נותר גבוה. הנתונים תומכים בהמשך עמדת ההמתנה של הבנק המרכזי.

אירופה
· לאחר נתונים טובים באירופה, גם בבריטניה הצמיחה הפתיעה לחיוב, אך חלק מהגידול מקורו בעלייה במלאים של החברות מחשש ליציאת בריטניה מהאיחוד ללא הסכם.


· יצוא הסחורות בגרמניה הפתיע לחיוב במרץ, דבר שמגדיל את הסיכוי לנתון צמיחה חיובי ברבעון הראשון (יפורסם מחר) למרות המשך החולשה בייצור הרכבים.

עוד בעולם
· ארה"ב וסין - עליית מכסים הדדית - אסטרטגיית המשא ומתן של הצדדים מזעזעת את השווקים.


· נתוני סחר החוץ בסין היו מעורבים עם ירידה ביצוא לצד עלייה ביבוא.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il