TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס


אקסלנס
נתונים עדכניים על התאוששות התחלות בניה בישראל ברבעון הרביעי ועליה בהיקף הבניה הפעילה מעל גידול הביקוש הטבעי במשק, צפויים לחזור לקרר בשנתיים הקרובות את קצב עליית מחירי הדיור להערכתנו ההתקררות שלו שנה קדימה עשויה להגיע גם ל-1.6% ולהפיל את האינפלציה

אמיר כהנוביץ' הכלכלן הראשי של אקסלנס מתייחס בסקירתו השבועית לשיפוע עקום התשואות: "אפשר לחשוב שביום שישי נפל דבר מה בכלכלה עם התהפכות שיפוע עקום התשואות בארה"ב (3 חודשים - עשר שנים), תופעה שהיסטורית הקדימה בכשנתיים תקופות מיתון.


 אלא שזה בכלל לא השיפוע הנכון להסתכל עליו. השיפוע הרלוונטי כאינדיקציה הוא בכלל זה של ה-שנתיים לעשר שנים, שנותר חיובי וממשיך לתאר תרחיש של האטה בלבד (הרחבה בעמ' 2). כל עוד הפד לא יתמהמה עם הורדת ריבית, במקרה של התדרדרות נוספת בנתונים, ויצליח לשמור על השיפוע מעל 0, ההשפעה הצולבת של חולשה ברווחיות מול ירידה בשיעורי ההיוון, צפויה להמשיך לתמוך בשוק המניות ולכן לא כדאי למהר להסיק מסקנות...


כדי להימנע מהתהפכות שיפוע עקום התשואות 2- 10 והשפעותיו השליליות הפד ייאלץ להוריד את הריבית לפחות פעם אחת עד ינואר וכל החמרה נוספת בנתונים תדחוף אותו להעמקת ההפחתות. במידה והוא לא יפחית את הריבית וייתן לעקום להתהפך הכלכלה עשויה בסבירות גבוהה להתדרדר למיתון מה שייאלץ אותו להוריד ריבית בכח ואף אל תוך הטריטוריה השלילית".

במקביל, מתייחס כהנוביץ בדבריו לאינפלציה בישראל: "בינתיים אצלנו, בישראל הנתונים הכלכליים שומרים על יציבות, גם אם איטית מעט, ומתארים סביבת צמיחה של כ-3%. סביבת האינפלציה המקומית אומנם צפה מעל לגבול היעד התחתון, אך נשענת על גורמים נדיפים כמו פירות וירקות, ועלולה להתדרדר בכל חודש ובמיוחד כשהאטה מהעולם מאיימת להמשיך לקרר את מחירי היבוא אבל גם את סעיף הדיור במדד, שמגיב לחולשה כלכלית.


בתנאים הללו אנו לא רואים שום סיבה חכמה שתגרום לבנק ישראל לשחק באש ולהעלות ריבית בטווח הנראה לעין ולכן ממשיכים להעדיף את המח"מ הארוך, למרות הראלי שכבר חווה". עוד הוא אומר "להערכתנו למרות המשך נפילת שיפוע עקום התשואות בישראל, כשציפיות הריבית הקצרות נותרו כמעט ללא שינוי, הוא עדיין מגלם מתווה העלאות ריבית מוגזם, עם בין היתר ריביות פורוורד של 2.9% לעוד עשר שנים. אנו לא רואים את הבנק ישראל מגיב בתנאים הנוכחיים בהעלאת ריבית גם במקרה של התחממות האינפלציה מעל 2%".

כהנוביץ' מתייחס בדבריו גם לנתוני המאקרו המפתיעים לטובה – "למרות ההתדרדרות החדה בנתוני המאקרו באירופה ובשווקים המתעוררים, הנתונים השוטפים מישראל מפגינים יציבות נאה, אף שבמגמת היחלשות קלה. בשבוע שעבר בלטה לטובה התאוששות חודשית ביצור התעשייתי לשינוי שנתי חיובי של 1.4% לאחר חודשיים של שינוי שנתי שלילי, בממוצע של חמש החודשים האחרונים אנו עדיין עדים להתקררות - ראו גרף .


המדד המשולב של בנק ישראל עודכן לאחור כלפי מעלה ומתאר כעת כי ההתקררות בכלכלה מתונה ומותירה אותנו עדיין בסביבת צמיחה של מעל 3% - ראו גרף. התאוששות בהתחלות הבניה ברבעון הרביעי של 2018 הביאו אותן ל-47,430 אלף, מה שנראה גבוה מעט מהגידול הטבעי בביקוש במשק. פדיון סך ענפי הכלכלה בחודשים נוב' 2018 עד ינואר 2019 המשיכו להתרחב בקצב שנתי נאה של 4.4%, נמוך מעט מהקצב השנתי של שלושת החודשים שקדמו להם (5.0%). היציבות בנתונים תאפשר לבנק ישראל להימנע בשלב זה מהפחתות ריבית, אך לא תספיק להעלאה כשהיא ממשיכה לתאר התקררות.


החשש מהאטה כלכלית גלובאלית, דחפה בשבוע החולף את ציפיות האינפלציה בעולם לירידה וזאת למרות מדיניות מוניטרית מרחיבה יותר של הפד ולמרות עליית מחיר הנפט. ציפיות האינפלציה ל-5 שנים בארה"ב ירדו בימים רביעי עד שישי מ-1.91% ל-1.84%.


למרות ההתפתחויות השליליות בעולם בישראל ציפיות האינפלציה נטו לעליה, על רקע נתוני מאקרו מקומיים יציבים ולמרות נתונים על התקררות מחירי היבוא לישראל - ראו גרף.


נתונים עדכניים על התאוששות התחלות בניה בישראל ברבעון הרביעי ועליה בהיקף הבניה הפעילה למעל 117 אלף דירות, מעל גידול הביקוש הטבעי במשק, צפויים לחזור לקרר בשנתיים הקרובות את קצב עליית מחירי הדיור, שקפץ כזכור במדד פברואר ב-2.9% (YOY). להערכתנו ההתקררות שלו שנה קדימה עשויה להגיע גם ל-1.6% ולהפיל את האינפלציה בישראל. זאת בנוסף להשפעות התחזקות השקל, שהמשיך להתחזק בחודש מרץ, השפעות דיס-אינפלציונית מהעולם, סיכון לפתיחת שוק הסחורות החקלאיות ליבוא ועוד. נזכיר כי החשש הרחב מהעלאות מיסים של הממשלה הבאה במטרה להתמודד עם פריצת יעד הגירעון צריך להסתכם להערכתנו בכ-20 נ"ב, ונראה שרובו, אם לא מעבר לכך, כבר מגולם בשוק.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il