TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אדמה מדווחת על עליה של 17% במכירות ושל 79% ברווח הנקי ברבעון הרביעי


אדמה
תוצאות שיא ברבעון הרביעי מסכמות את השנה הטובה ביותר לאדמה במכירות ו-EBITDA

המכירות ברבעון הרביעי צמחו ב-17.3% לשיא של 963 מיליון דולר, עליה של 22.8% במונחי מטבע מקור
השיא במכירות ברבעון נבע מצמיחה עסקית חזקה הודות לביצועי שיא בברזיל כמו גם מהעלאת מחירים, שקוזזו במידה מסוימת על-ידי היחלשות המטבעות


המכירות בשנה צמחו ב-358 מיליון דולר, בשיעור של 10.2%, לשיא של 3,881 מיליון דולר (עלייה של 12.4% במונחי מטבע מקור), הודות לצמיחה של 8.1% במכירות של סל מוצרים מבודלים יותר וכן העלאת מחירים


הביצועים הטובים מעולם במרבית האיזורים, עם עליות משמעותיות בנתחי שוק
עלייה של 40% במכירות של מוצרים מפורמלים וממותגים בסין
צמיחה ברווח הגולמי ברבעון ב-17.6% לשיא של 312 מיליון דולר
שיעור רווח גולמי של 32.4%, בדומה לתקופה המקבילה
המשך צמיחה של סל מוצרים מבודל יותר והעלאת המחירים קוזזו חלקית על ידי עלויות הרכש הגבוהות והיחלשות המטבעות


הרווח הגולמי בשנה צמח ב-4.4% לשיא של 1,291 מיליון דולר, ושיעורו 33.3%
צמיחה עסקית חזקה והעלאת מחירים יותר מפיצו על עליה בעלויות הרכש ועל ההשפעה השלילית של שערי החליפין, תוך ניצול אינטגרציה אנכית במוצרים מרכזיים


שליטה הדוקה בעלויות התפעוליות הביאה לשיפור ביחס עלות/מכירות ולעליה ברווח התפעולי
צמיחה של 34.5% ב-EBITDA ברבעון לשיא של 134 מיליון דולר, לעומת 100 מיליון דולר בתקופה המקבילה


שיעור EBITDA של 13.9%, עליה של 1.7 נקודות האחוז לעומת הרבעון המקביל
EBITDA בשנה הסתכם לשיא כל הזמנים של 653 מיליון דולר (שיעורו 16.8%), מעל השיא הקודם שנקבע בשנה שעברה


רווח לפני מס עלה ב-279.4% ברבעון ל-47 מיליון דולר
הרווח לפני מס לשנה גבוה לעומת התקופה המקבילה
רווח נקי עלה ב-79% ברבעון לשיא של 46 מיליון דולר
רווח נקי לשנה של 249 מיליון דולר (שיעורו 6.4%), לעומת 280 מיליון דולר בתקופה המקבילה (שיעורו 8.0%)


הוצאות מס נמוכות במיוחד ב-2017, הודות להכנסות מס ברבעון הרביעי 2017 שנוצרו בשל הניצול הצפוי של הפסדים מועברים לצורכי מס בתקופות עוקבות


המשך יצירת תזרים מזומנים משמעותי, תוך תמיכה בצמיחה החזקה לצד עלויות רכש גבוהות יותר
תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 305 מיליון דולר בשנה
תזרים מזומנים חופשי של 79 מיליון דולר
חוב מאזני נטו של 457 מיליון דולר
יחס חוב נטו ל-EBITDA של 0.7x, בדומה לשנה שעברה, שהיה הנמוך ביותר אי פעם 

אדמה בע"מ, מהחברות המובילות בעולם בתחום הגנת הצומח ("החברה") (SZSE 000553), פרסמה היום את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הרביעי ולשנה שהסתיימו ביום 31 בדצמבר 2018.

כל סעיפי הרווח וההפסד הכלולים בהודעה זו מוצגים על בסיס מתואם. לתיאור מפורט ולניתוח ההפרשים בין סעיפי הרווח והפסד המתואמים לסעיפי הרווח והפסד בדוחות הכספיים, ראו "ניתוח הפערים בין סעיפי הרווח והפסד המתואמים לסעיפי הרווח והפסד בדוחות הכספיים" שבנספח להודעה זו.


ההכנסות במונחי מטבע מקור צמחו ב-22.8% ברבעון הרביעי וב-12.4% בשנת 2018.
הרווח למניה הרגיל ובדילול מלא הינו זהה. מספר המניות אשר שימש לחישוב הרווח למניה ברבעון הרביעי של שנת 2017 הוא 2,341.9 מיליון מניות. מספר המניות אשר שימש לחישוב הרווח למניה ברבעון הרביעי של שנת 2018 הוא 2,446.6 מיליון מניות, המשקף גם את הנפקת המניות בהקצאה הפרטית בחודש דצמבר 2017.


יאנג שינצ'יאנג, יו"ר דירקטוריון אדמה אמר: "הביצועים החזקים שלנו, שהגיעו לשיאי כל הזמנים והסתכמו בקרוב ל-3.9 מיליארד דולר במכירות ו-653 מיליון דולר ב-EBITDA, מעידים על יכולתנו להתגבר על תנאי שוק מאתגרים ולהגדיל את נתחי השוק שלנו ברחבי העולם. סל מוצרים מבודל ורחב עם נוכחות מסחרית גלובלית מאפשרים לנו להמשיך את תנופת הצמיחה המשמעותית שלנו".


חן ליכטנשטיין, נשיא ומנכ"ל אדמה: "אלו תוצאות הרבעון הרביעי הטובות ביותר של אדמה, בעקבותיהן רשמנו צמיחה דו-ספרתית במכירות לשנת 2018, אל מול מחירי הסחורות החקלאיות ותנאי מזג אויר מאתגרים באזורי פעילות מרכזיים. אנחנו ממשיכים לחזק את הליבה שלנו על ידי השקעה בסל מוצרים חדשים ומבודלים, וביצוע אסטרטגיית הצמיחה שלנו".

ביצועים על רקע השפעות השוק
שוק המוצרים להגנת הצומח צמח מעט בשנת 2018 עקב תנאי ביקוש גבוהים יותר ורמות מלאי סטנדרטיות, לצד עלות רכש גבוהה יותר שמקורה בסין. צמיחה זו קוזזה חלקית על ידי תנאי מזג אוויר מאתגרים, במיוחד באירופה, כמו גם בשל חוסר הוודאות השורר סביב המתיחות ביחסי המסחר שבין ארצות הברית לסין, אשר השפיעו על מחירי הסחורות החקלאיות ובשל כך על הכנסות החקלאים, זו השנה הרביעית ברציפות.
באזורים מסוימים, רמות מלאי בערוצי ההפצה של המוצרים להגנת הצומח היו נמוכות בהשוואה לשנת 2017, באופן שאפשר חזרה לרמת פעילות רגילה בשוק.


שערי חליפין נמוכים במהלך הרבעון של מטבעות רבים בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, במיוחד בברזיל ובהודו, השפיעו על המכירות והרווחיות, אך השפעה זו יותר מקוזזה על ידי הצמיחה הכמותית והעלאת המחירים.


כפי שדווח בעבר, ההשפעה השלילית של עסקאות ההגנה על המטבעות באירופה שבוצעו ב-2017, הסתיימה ברובה במחצית הראשונה של השנה, והשפעתה על תוצאות המחצית השנייה של 2018 הייתה זניחה. ההשפעה השלילית על תוצאות שנת 2018 כולה, מכירות ורווחים, הסתכמה בכ-40 מיליון דולר.
החברה ממשיכה לשלוט בעלויות הייצור שלה ולמתן את השפעת המחסור בחלק מחומרי הגלם וחומרי הביניים, הנובעת בעיקר בשל הגברת הדגש הסביבתי בסין. הזמינות המוגבלת באספקה תרמה אף היא לעליה כללית במחירים.


על אף התנאים הבלתי יציבים ששררו בשוק האגרוכימיה, החברה רשמה מכירות שיא ברבעון הרביעי ובשנה, ועברה את השיאים במכירות ומדדי הרווח המתואמים, שנקבעו ברבעון המקביל. זאת הודות לשילוב של צמיחה עסקית חזקה, עלייה במחירים והשקת מוצרים חדשים ומבודלים, אשר תמכו בחדירה לשווקים ובהמשך הגדלת נתחי שוק בעולם כולו.


החברה ממשיכה לקדם הזדמנויות לשיתופי פעולה בין החברה וחברות נוספות בקבוצת כמצ'יינה, כמו גם חברות נוספות בסין, כדי למצות את הפוטנציאל הגלום במיצובה.


נתונים כספיים עיקריים
מכירות: צמחו ב-17.3% ברבעון לשיא של 963 מיליון דולר, וב-10.2% בשנה לשיא של 3,881 מיליון דולר, בהשוואה לתקופות המקבילות. במונחי מטבע מקור, המכירות צמחו ב-22.8% ברבעון וב-12.4% בשנה.
ביצועים חזקים אלה נבעו מצמיחה עסקית משמעותית של סל המוצרים המבודל של החברה, עם גידול כמותי בשיעור של 15.8% ברבעון ושל 8.1% בשנה כולה. ברבעון, החברה רשמה תוצאות טובות במיוחד באמריקה הלטינית, בהובלת ברזיל, וכן בצפון אמריקה, אירופה ואסיה-פסיפיק, בעוד שהמכירות בהודו נפגעו בשל הבצורת הקשה.


בסין, אדמה ממשיכה לקדם מכירת מוצרים מפורמלים וממותגים שלה, באמצעות הרשת המסחרית שלה במדינה ובאמצעות מערך ההפצה הגלובלי, על חשבון מכירת מוצרים טכניים, לא מפורמלים ליצרנים אחרים.


בנוסף לצמיחה העסקית החזקה, העלייה בביקושים איפשרה העלאת מחירים, אשר פיצו במידה רבה על היחלשות המטבעות ואף אפשרו להעביר ללקוחות חלק מהשפעת האספקה המוגבלת ועלות הרכש הגבוהה יותר.
רווח גולמי: הרווח הגולמי עלה ב-17.6% ל-312 מיליון דולר (שיעורו 32.4%) ברבעון, וב-4.4% ל-1,291 מיליון דולר (שיעורו 33.3%) בשנה, בהשוואה לתקופות המקבילות.


העלייה ברווח הגולמי, הן ברבעון והן בשנה, נבעה מצמיחה חזקה והמשך בידול סל המוצרים, לצד העלאת מחירים, אשר קיזזו, ואף יותר, את העלייה בעלויות הרכש של חומרי גלם וחומרי ביניים, החוסרים באספקה ואת השפעת המטבעות החלשים יותר, בעיקר הריאל הברזילאי והרופי ההודי, כמו גם את השפעת העדר המכירות בעלות רווחיות גבוהה באירופה ברבעון השלישי של השנה בשל הבצורת הקשה באזור זה.


הוצאות תפעוליות: החברה ממשיכה לנהל באופן הדוק את ההוצאות התפעוליות תוך תמיכה בצמיחת מכירות משמעותית, והוצאותיה התפעוליות הסתכמו ב-231 מיליון דולר (24.0% מהמכירות) ברבעון, וב-850 מיליון דולר (21.9% מהמכירות) בשנה, לעומת הוצאות בסך 220 מיליון דולר (26.8% מהמכירות) ו-800 מיליון דולר (22.7% מהמכירות), בהתאמה, בתקופות המקבילות בשנה שעברה.


הוצאות המכירה והשיווק ברבעון הסתכמו ב-163 מיליון דולר (16.9% מהמכירות), בדומה לרבעון המקביל (163 מיליון דולר; 19.9% מהמכירות). בשנה, הוצאות המכירה והשיווק הסתכמו ב-626 מיליון דולר (16.1% מהמכירות), לעומת 595 מיליון דולר (16.9% מהמכירות) בתקופה המקבילה. הגידול המתון בשנה משקף בעיקר תוספת אנשי מכירות, שיווק וצוותי פיתוח באזורים שבצמיחה, ומהוצאות משתנות אחרות גבוהות יותר בשל הצמיחה במכירות.


הוצאות הנהלה וכלליות ברבעון הסתכמו ב-36 מיליון דולר (3.7% מהמכירות), לעומת 32 מיליון דולר (3.9% מהמכירות) ברבעון המקביל. הוצאות הנהלה וכלליות בשנה כולה עמדו על 135 מיליון דולר (3.5% מהמכירות), בהשוואה ל-133 מיליון דולר (3.8% מהמכירות) בתקופה המקבילה.


הוצאות מחקר ופיתוח ברבעון הסתכמו ב-16 מיליון דולר (1.6% מהמכירות), לעומת 14 מיליון דולר (1.8% מהמכירות) ברבעון המקביל. הוצאות מו"פ בשנה כולה הסתכמו ב-66 מיליון דולר (1.7% מהמכירות), לעומת 53 מיליון דולר (1.5% מהמכירות) בתקופה המקבילה. הגידול נבע מהגדלת ההוצאה על פרויקטים אסטרטגיים של מחקר ופיתוח.

בנוסף לגורמים אלה, ההוצאות התפעוליות ברבעון ובשנה היו נמוכות במידת מה בשל סביבת מטבעות חלשה אל מול הדולר.


הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב-81 מיליון דולר, צמיחה ניכרת של 79.6% לעומת התקופה המקבילה, מה שהביא את הרווח התפעולי בשנה כולה לשיא של 441 מיליון דולר, מעבר לשיא שהושג בתקופה המקבילה.
ה-EBITDA ברבעון הסתכם ב-134 מיליון דולר ושיקף עלייה חזקה של 34.5% לעומת התקופה המקבילה, מה שהביא את ה-EBITDA בשנה כולה לשיא של 653 מיליון דולר, מעבר לשיא שהושג בתקופה המקבילה.


הוצאות מימון והכנסות מהשקעות: הוצאות המימון נטו והכנסות מהשקעות ברבעון הסתכמו ב-34 מיליון דולר, בהשוואה ל-33 מיליון דולר בתקופה המקבילה. עלייה מתונה זו משקפת אימוץ תקן חשבונאי חדש לפיו נדרש כי הכנסות מריבית על מכירות יסווגו כהכנסות ממכירות.


בניטרול ההשפעה של אימוץ התקן החדש, הוצאות המימון ברבעון היו נמוכות יותר בשל הוצאות ריבית נמוכות יותר נוכח הקיטון בהיקף החוב והירידה בהוצאות אגרות החוב השיקליות, שנבעה מהיחלשות המטבע במהלך הרבעון בהשוואה לרבעון המקביל. חיסכון זה קוזז בחלקו על ידי עליה בהוצאות גידור הקשורות לפוזיציות מאזניות.


הוצאות המימון נטו והכנסות מהשקעות בשנה הסתכמו ב-131 מיליון דולר בהשוואה ל-128 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הגידול המתון במהלך השנה משקף את אימוץ התקן החשבונאי החדש. בניטרול השפעת התקן החשבונאי, הוצאות המימון פחתו בתקופה, באופן המשקף ירידה בהוצאות הריבית בשל הקיטון בהיקף החוב, כמו גם מהכנסות מט"ח הקשורות לפוזיציות מאזניות, שקוזז בחלקו על ידי גידול בעלויות אגרות החוב הצמודות למדד המחירים לצרכן כתוצאה מהעלייה במדד במהלך התקופה.


רווח לפני מס: הרווח לפני מס ברבעון הסתכם ב-47 מיליון דולר, כמעט פי ארבעה בהשוואה לתקופה המקבילה, מה שהביא את הרווח לפני מס השנתי ל-310 מיליון דולר, שיא כל הזמנים וגבוה מהשיא שנרשם בתקופה המקבילה.


הוצאות מס: הוצאות מס נטו הסתכמו ב-2 מיליון דולר ברבעון, בהשוואה להכנסות מס בסך 13 מיליון דולר ברבעון המקביל בו נהנתה החברה מיצירת נכסי מס נדחים ב-2017 בגין הפסדים צבורים והפרשי עיתוי בציפייה למימושם בתקופות הבאות, כמו גם הכנסות חייבות במס נמוכות יותר בתקופה ההיא.


סך הוצאות המס נטו בשנה הסתכמו ב-61 מיליון דולר לעומת 28 מיליון דולר בתקופה המקבילה. העלייה משקפת גידול בהכנסות החייבות במס ברחבי העולם, במיוחד בברזיל, כמו גם את ההשפעה של קיטון בנכסי מס נטו שאינם במזומן כתוצאה מהיחלשות הריאל הברזילאי מול הדולר. הוצאות המס הנמוכות יחסית שנרשמו בתקופה המקבילה משקפים יצירת נכסי מס נדחים, בגין הפסדים צבורים ברבעון הרביעי של שנת 2017.


רווח נקי: הרווח הנקי ברבעון הגיע לשיא של 46 מיליון דולר, עלייה של 79% בהשוואה ל-26 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הרווח הנקי בשנה הסתכם ב-249 מיליון דולר, נמוך מהשיא של 280 מיליון דולר שנרשם ב-2017, אשר שיקף את הוצאות המסים הנמוכות יותר ב-2017.


הון חוזר: ההון החוזר ליום 31 בדצמבר 2018 היה גבוה ב-258 מיליון דולר בהשוואה לנקודת הזמן המקבילה בשנה שעברה, תוך תמיכה בתנופת הצמיחה החזקה במכירות שהסתכמה בעליה של 358 מיליון דולר במהלך תקופה זו.


ניהול הדוק של שרשרת האספקה אפשר שמירה על ימי מלאי מיטבי לעת הזו, אל עף בניית רמות מלאי גבוהות יותר כהכנה לקראת העונה הקרבה, וספיגה של עלויות הרכש הגבוהות יותר.


העלייה החדה במכירות ברבעון ובשנה הביאה לעלייה בסעיף חייבים בהשוואה לנקודת הזמן המקבילה בשנה שעברה, על אף הפיקוח ההדוק המתמשך על האשראי, שנועד להבטיח כי ימי הלקוחות יוותרו ברמה מיטבית ביחס לתקופה זו בשנה. העלייה בחייבים קוזזה חלקית על ידי גידול בזכאים ויתרות זכות.


תזרים מזומנים: על אף הצמיחה החזקה במכירות והצורך הנלווה בהון חוזר גבוה יותר, החברה יצרה תזרים מזומנים חזק מפעילות שוטפת בסך 79 מיליון דולר ברבעון, בהשוואה ל-217 מיליון דולר בתקופה המקבילה, בה קצב הצמיחה היה מתון יותר. בשנה כולה, יצרה החברה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת משמעותי בסך 301 מיליון דולר, בהשוואה ל-586 מיליון דולר בתקופה המקבילה.


תזרים המזומנים נטו ששימשו לפעילות השקעה הסתכם ב-57 מיליון דולר ברבעון וב-142 מיליון דולר בשנה כולה, לעומת 67 מיליון דולר ו-192 מיליון דולר, בהתאמה, ששימשו לפעילות השקעה בתקופות המקבילות.
תוספות לנכסים כללה השקעה ברישוי מוצרים ובנכסים בלתי מוחשיים אחרים וברכוש קבוע, לרבות העברת המוצרים מסינג'נטה באירופה ברבעון הראשון השנה.


התמורה ממימוש נכסים כוללת את התמורה ממכירת מספר מוצרים באירופה ברבעון הראשון בקשר עם קבלת אישור הרשויות באירופה לרכישת סינג'נטה על ידי כמצ'יינה, בעוד שבשנת 2017 נכללה תמורה חד פעמית הנובעת ממכירת מוצרים מסוימים בארה"ב ברבעון השני בהמשך לאישור רכישת סינג'נטה על ידי כמצ'יינה על ידי הרשויות בארה"ב, וכן ממכירת נכסים שמחוץ לליבת הפעילות. ההשקעות ברכוש קבוע, בניכוי מענקי השקעה, הסתכמו ב-32 מיליון דולר ברבעון וב-109 מיליון דולר בשנה, לעומת השקעות בסך של 38 מיליון דולר וסך של 115 מיליון דולר, בהתאמה, בתקופות המקבילות.


בעוד שתזרים המזומנים החופשי שנעשה בו שימוש ברבעון הסתכם בסך של 14-14 מיליון דולר בהשוואה ליצירת תזרים מזומנים חופשי של 115 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה, החברה המשיכה לייצר תזרים מזומנים חופשי של 79 מיליון דולר בשנה כולה, בהשוואה ל-310 מיליון דולר בתקופה המקבילה, חרף הצמיחה החזקה של החברה וסביבת המחירים, שהייתה גבוהה יותר.
מינוף: החוב המאזני נטו בסוף הרבעון עמד על 457 מיליון דולר, בהשוואה לחוב נטו בסך 442 מיליון דולר נכון ליום ה-31 בדצמבר 2017, תוך שמירה על יחס חוב מאזני נטו ל-EBITDA של x0.7, בדומה לרמתו בתקופה המקבילה.

עדכון עסקי
אסטרטגיית שיווק ומוצר
על מנת לתמוך ביישום הגישה השיווקית הייחודית של אדמה בשווקים מרכזיים, ובמטרה להעמיק את הקשר הישיר עם החקלאים, אדמה פיתחה, בשיתוף עם מוסד אקדמי מוביל בארה"ב, תוכנית הכשרה ייעודית, אשר מעמידה לרשות צוותי השיווק והמכירות של החברה מתודולוגיה שיטתית וגישה מותאמת לצרכים הספציפיים של כל שוק ושוק.


בהתבסס על משוב שנאסף מחקלאים רבים ברחבי העולם, החברה עיצבה מחדש את אריזת 5 הליטר שלה, שנותנת מענה לבעיות בשימוש על ידי הלקוחות. סדרת האריזות החדשה והמשופרת תשווק ברחבי העולם בשנת 2019.


תפעול
החברה ממשיכה לשפר את אמינות מערך האספקה, ואת יכולת התחרותיות שלה בטווח הארוך על-ידי חיזוק פלטפורמת הייצור והרחבת רשת האספקה שיכללו יצרנים אסטרטגים בקבלנות משנה. גישה זו נתמכת על ידי גיוס אנשי מקצוע מובילים בתחום.


חדשנות, פיתוח, מחקר ורישוי (IDR)
פתיחת מרכז המו"פ הגלובלי המתקדם של אדמה בנאות חובב מצטרף למרכז המו"פ החדשני של החברה בננג'ינג, שנחנך לאחרונה. יחד, שני מרכזי מו"פ אלה יתמקדו בפיתוח מוצרים חדשניים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, תוך שיפור תהליכי ייצור קיימים, וזאת במטרה להבטיח יתרון תחרותי מתמשך.


במהלך 2018, התקבלו 245 רישויים חדשים, כולל השקות של 27 מוצרים חדשים ברחבי העולם. מבין הרישויים בולטים: CRONNOS TOV®, פתרון חדשני לטיפול בחילדון האסיאתי בברזיל, ו-POSTSCRIPTTM, קוטל עשבים לזני אורז FULLPAGETM בארה"ב. רישויים עבור NIMITZ®, קוטל הנמטודות מוגן הפטנט של אדמה, התקבלו בשווקים נוספים לרבות הודו, סין ודרום אפריקה, וכן בברזיל ובמספר מדינות נוספות באמריקה הלטינית, ואף למגוון גידולים חדשים בארה"ב ובאסיה-פסיפיק. רישויים בולטים נוספים כוללים את AGIL®, קוטל עשבים סלקטיבי למגוון גידולים רחבי עלים בסין ובמספר שווקים באירופה, ואת BREVIS®, מוצר מוגן פטנט לדילול חנטי פרי, באוסטרליה.

אגטק AgTech
במהלך שנת 2018, החברה יזמה מעל ל-30 שיתופי פעולה בתחום האגטק בשווקים מרכזיים:
צ'ילה: TrapView®, פתרון טכנולוגי, פשוט ואינטגרטיבי לניטור אוכלוסיית מזיקים, לשימוש של מגדלים, אגרונומים וחוקרים.


תאילנד: אדמה משתפת פעולה עם חברת SupPlant הישראלית בפיתוח מערכות חדשניות לתמיכה ולשיפור תהליכי קבלת החלטות בשדה.


ארגנטינה: Tierra Digital®, אפליקציה למכשירים ניידים שפותחה על ידי אדמה, אשר מכילה מידע מקיף על גידולים, מזיקים ופתרונות מותאמים.


ברזיל: החברה הקימה שותפות לפיתוח טכנלוגיית ADAMA Air®, להפחתה משמעותית של סחף ולשיפור איכות הריסוס האווירי.


בנוסף, אדמה פיתחה בברזיל את פלטפורמת Sagres™ ADAMA מערכת חכמה לייעול תהליכים חקלאיים בתעשיית הסוכר, המסייעת לאופטימיזציה של היבול והגדלת רווחים.


פיתוח עסקי
החברה ממשיכה לבצע רכישות סלקטיביות ובאינטגרציה של העסקים הנרכשים.
בונייד: בינואר 2019, אדמה רכשה את Bonide Products Inc., חברה אמריקנית המספקת פתרונות להדברת מזיקים לשוק הצרכני, לשימוש בבית ובגינה. הרכישה מעניקה לחברה פלטפורמה להבאת הטכנולוגיות המתקדמות וסל המוצרים המבודלים שלה להדברת מזיקים ולטיפול במדשאות, ישירות לצרכן הביתי.


אנפון: ב-19 במרץ 2019, החברה חתמה על הסכם לרכישת Jiangsu Anpon Electrochemical Co., Ltd. ("אנפון"). אנפון, שמחזור המכירות שלה בשנת 2018 הסתכם בכ-230 מיליון דולר ומקום מושבה בעיר הואי'אן שבמחוז ג'יאנגסו, הינה יצרנית באינטגרציה אנכית מלאה של חומרים פעילים מרכזיים עבור השווקים להגנת הצומח בעולם, ואשר העיקריים שבהם הם אתפון, פימטרוזין ובופרופזין. בנוסף, אנפון מייצרת חומרי ביניים כגון כלור-אלקלי, תוך שימוש בטכנולוגיות ממברנות מתקדמות לייצור.

בשנים האחרונות אדמה בנתה על המובילות התפעולית של אנפון, והוסיפה לסל המוצרים שלה מוצרים ותערובות מבודלות, על בסיס החומרים הפעילים המיוצרים באנפון. החברה הצליחה לבנות מעמד מוביל בשווקים מרכזיים כגון ארה"ב, הודו ואוסטרליה. בסין, אנפון מספקת לאדמה גישה לתיק רחב של רישויים, כמו גם צוותי מכירות מקומיים.

אנפון הופכת לחלק חשוב בעסקים הגלובליים של אדמה, כשהיא מוסיפה יכולות משמעותיות בסינתזה ופירמול למרכז התפעולי של אדמה בסין. מתקן הסינתזה המתקדם של אנפון ממוקם בקרבת מתקן הפורמולציה הגלובלי החדש של אדמה, מה שמאפשר יעילות בניצול תפוקות הייצור ושיתוף מומחיות בין צוותי העבודה. הפעילות במתקן המו"פ החדשני של אדמה בעיר נאנג'ינג תורמת לשיפור משמעותי בתהליכי הייצור של אנפון.

מחיר הרכישה בעסקה, שבשלבי סגירה, הוא כ-62 מיליון דולר (415 מיליון יואן), עם תשלום נוסף פוטנציאלי של עד כ-60 מיליון דולר, כתלות במימוש רווח הקשור להעברה העתידית של חלק ממתקני הייצור של אנפון.

הואייפנג: ב-10 בינואר 2019, החברה חתמה על במזכר הבנות עם חברת Jiangsu Huifeng Bio Agriculture Co., Ltd. ("הואייפנג"), יצרנית כימיקלים הממוקמת בדפנג במחוז ג'יאנגסו, לרכישה פוטנציאלית של חלקים משמעותיים מפעילותה בתחום הגנת הצומח. באמצעות רכישה פוטנציאלית זו, אדמה תהנה מאינטגרציה אנכית ותשפר את מעמדה התחרותי במולקולות מרכזיות, שיתמכו בצמיחה שלה בסין ובשווקים הגלובליים.


שיתופי פעולה
אדמה פועלת יחד עם סינג'נטה ועם חברות מרכזיות אחרות הקשורות לתחומי החקלאות בסין, לזיהוי הזדמנויות לשיתוף פעולה הדוק יותר בינהן. בהקשר זה, החברות בוחנות יוזמות שונות, לרבות האפשרות של מתן גישה הדדית למוצרים מסוימים בטריטוריות ספציפיות, וכן ניצול הזדמנויות במטרה להגיע לאופטימיזציה בניצולת המשאבים התפעוליים של החברות.

שינוי שם החברה
בדצמבר 2018, שונה שם החברה לאדמה בע"מ, אבן הדרך האחרונה בעסקת החיבור בין אדמה פתרונות לחקלאות בע"מ לבין הוביי סננודה בע"מ. בעוד ששמות המניות A ו-B המקוצרים שונו ל-ADAMA (A) ו-ADAMA (B), הרי שסימולי המניות (“tickers”) יישארו ללא שינוי – 000553 ו-200553, בהתאמה
האתר הישן של ג'ינגזו


בסוף ינואר 2019, לפני פסטיבל האביב הסיני, החברה השעתה באופן יזום את הפעילות באתר הישן של סנונדה בעיר ג'ינגזו, אשר מצוי בשלבי העברה לאתר מתקדם בקרבת מקום, עקב רישום רמות גבוהות מן המותר של תרכובות כימיות בשפכים. בהמשך, החברה קיבלה הנחיות מאת העירייה המקומית, שלא לחדש את הייצור באתר הישן בטרם יטופל הנושא. החברה פועלת לתקן את בעיית רמת התרכובות המוזרמות בשפכים ולחדש את הפעילות באתר הישן בהקדם.


בשנים האחרונות החברה כבר השקיעה סך של 125 מיליון דולר בהעברת המפעל הישן בג'ינגזו, והקימה מתקני ייצור ומתקנים סביבתיים מתקדמים באתר החדש, שהוא כבר פעיל, כולל השקעה של 16 מיליון דולר במתקן לטיהור שפכים, מהמתקדמים בסוגו, אשר מוכן להפעלה.


בהתאם לתכנית הפעולה, אשר כבר מצויה בשלבי יישום, החברה החלה בתהליך להבאת המתקן החדש לטיהור שפכים לפעילות. המתקן ישמש גם את האתר הישן, והחברה צפויה לחדש את הפעילות באתר הישן בהדרגה, בסוף חודש מרץ.

למרות שהאתר הישן מייצר מספר מצומצם של מוצרים בלבד עבור הקבוצה, וחרף העובדה שלאדמה יכולות ייצור ורכש משמעותיות באתרים נוספים בסין ובעולם, להשעיה צפויה להיות השפעה שלילית על ביצועי החברה, בעיקר ברבעון הראשון והשני של שנת 2019. ברבעון הראשון החברה צופה שההשפעה על תוצאותיה תסתכם בעשרות מעטות של מיליוני דולרים.

אירופה: אירופה סיכמה את 2018 עם תוצאות דומות לאלו שבשנת 2017, הישג משמעותי נוכח מספר אתגרים במהלך השנה - בצורת קשה, הפסד בגין הגנות מ-2017, מחסור באספקה ושינוי בולט בסל המוצרים של החברה עקב השלמת המכירה וההעברה של מוצרים במסגרת רכישת סינג'נטה על ידי כמצ'יינה.
המכירות צמחו ב-24.1% ברבעון והיו יציבות בשנה כולה במונחי מטבע מקור, בהשוואה לתקופות המקבילות.


הצמיחה החזקה ברבעון נבעה מצמיחה עסקית משמעותית של 23.8% ומעליות מחירים קלות, אשר קיזזו את ההשפעה השלילית של תנודות המטבע, ואף מעבר לכך.


הודות לתוצאות החזקות ברבעון, הביצועים באירופה בשנה כולה רשמו צמיחה מתונה, על אף תנאי מזג האוויר המאתגרים ששררו במהלך מרבית השנה. הביצועים בשנה, על רקע הירידה הכללית של השוק האירופאי, הביאו לכך שהחברה המשיכה להגדיל את נתח השוק שלה באזור.


לאחר הבצורת חסרת התקדים מוקדם יותר השנה, המכירות בצפון אירופה גדלו באופן ניכר ברבעון. הזריעה המאוחרת וגשמים שהחלו לרדת בתחילת אוקטובר, אפשרוזריעה, באופן שהאריך את תקופת הטיפול בקוטלי עשבים ואפשר התאוששות במכירת קוטלי עשבים, בעיקר אלו המיועדים לחיטה, דגנים וזרעי לפתית .


אדמה הציגה ביצועים חזקים במיוחד באוקראינה, בה השיקה מספר מוצרים חדשים, כולל KARNEOL®, קוטל פטריות ייחודי למטעים; KALMA®, מווסת צמיחה מבודל בעל פעולה מהירה לשימוש בדגנים; ו-TRIMBITA®, תערובת בעלת מנגנון פעולה משולש לטיפול בזרעים, לניהול משולב של חרקים ומחלות בדגנים. החברה אף רשמה צמיחה חזקה בגרמניה ובצ'כיה כמו גם ברוסיה, שם סל המוצרים לטיפול בסלק סוכר רשם ביצועים יפים.


בדרום אירופה, המכירות צמחו ברבעון בהשוואה לתקופה המקבילה, על אף תנאי מזג האוויר המאתגרים המתמשכים, כאשר בצורת הקיץ הסתיימה רק בתחילת נובמבר. תנאים אלה גרמו לעיכוב בצריכת קוטלי העשבים ולצמצום היקף הטיפול בעשבים עקב מיעוט השטחים בהם נשתלו זרעי לפתית, כמו גם לירידה בביקוש לקוטלי חרקים עקב נביטת החיטה המאוחרת.


החברה רשמה ביצועים יפים בשווקים בדרום-מערב אירופה, בעיקר בספרד ובאיטליה, וכן בצרפת, בה זכתה לביקושים לקראת העונה המתקרבת.


ברבעון התקבלו מספר רישויים בצרפת, בספרד, בפורטוגל, ביוון ובאיטליה, כאשר ההשקה של מוצרים אלה מתוכננת לעונה בשנת 2019.


במונחי דולר, המכירות באירופה ברבעון צמחו ב-22.4% וב-1.1% בשנה, בהשוואה לתקופות המקבילות.

צפון אמריקה: מכירות החברה צמחו משמעותית ב-28.4% ברבעון במונחי מטבע מקור, בהשוואה לתקופה המקבילה, בשל צמיחה עסקית חזקה ועלייה במחירים. הביצועים המשמעותיים ברבעון הובילו לצמיחה של 13.4% בשנה, במונחי מטבע מקור.


הצמיחה העסקית החזקה ברבעון נבעה מביקושים גבוהים למוצריה המבודלים של החברה, הן מצד המפיצים והן מצד הצרכנים. בארצות הברית, החברה נהנתה מסביבת מחירים גבוהה יותר, אשר נמשכה על רקע מחסור רוחבי באספקה, ואשר פיצתה על עלויות הרכש הגבוהות יותר.


בתחום המוצרים להגנת הצומח לשימושים שאינם חקלאיים החברה רשמה צמיחה דו-ספרתית, עם המשך תנופה חזקה בתחום הטיפול המקצועי במזיקים וכן בתחום ניהול צמחיה תעשייתית.


במונחי דולר, מכירות החברה בצפון אמריקה צמחו ב-28.3% ברבעון וב-13.8% בשנה, בהשוואה לתקופות המקבילות.

אמריקה הלטינית: המכירות צמחו משמעותית ב-48.9% ברבעון ו-36.6% בשנה במונחי מטבע מקור, בהשוואה לתקופות המקבילות.


הצמיחה החזקה ברבעון נבעה מביצועים איתנים בברזיל, לצד צמיחה במרבית השווקים האחרים באזור.
אדמה ממשיכה לפתח את סל המוצרים המבודל שלה באזור זה. בברזיל, ביצועי קוטל הפטריות CRONNOS TOV®, תערובת חדשנית של שלושה חומרים פעילים לטיפול בחילדון האסיאתי, עלה על הציפיות במחצית השנה הראשונה שלאחר השקתו והוביל לביצועים חזקים לרוחב סל המוצרים המבודל, כשמספר מוצרים מרכזיים נוספים רשמו אף הם ביצועים ראויים לציון, וביניהם GALIL®, קוטל חרקים בעל תערובת ייחודית, ומגוון הביו-סטימולנטים תחת המותג EXPERTGROW®.


בארגנטינה, אדמה חזרה לצמוח ברבעון, על אף הגשמים הכבדים שהביאו לעיכוב בתחילת עונת זריעת הסויה והתירס. החברה השיקה בהצלחה את קוטל החרקים BOOMER®, תערובת אפקטיבית של שלושה חומרים פעילים. החברה אף רשמה ביצועים חזקים ברבעון בקולומביה ובמקסיקו.


קוטל הנמטודות החדשני של החברה, Nimitz®, הושק בצ'ילה, עם רישויים חדשים במדינות נוספות באזור; CRONNOS TOV® הושק גם בפרגוואי והתקבל רישוי עבורו בבוליביה. בנוסף, התקבלו מספר רישויים חדשים, כולל KADABRA®, תערובת לקטילת חרקים בירקות באקוודור ובקולומביה, וכן TRIVOR®, קוטל חרקים מבודל משולב לטיפול מהיר וארוך טווח בחרקים הפוגעים בהדרים בקולומביה.


במונחי דולר, המכירות באמריקה הלטינית עלו ב-36.5% ברבעון וב-24.5% בשנה, בהשוואה לתקופות המקבילות, ומשקפת את היחלשות המטבעות המקומיים.

אסיה פסיפיק: מכירות החברה ירדו ב-9.6% ברבעון במונחי מטבע מקור, בהשוואה לתקופה המקבילה. ביצועים חזקים באזור הרחב קוזזו, ואף מעבר לכך, על ידי העברת מכירות של מוצרים בעלי רווחיות נמוכה שיועדו לגורמי ביניים, למכירות ישירות באמצעות רשת ההפצה הגלובלית של החברה. בשנה, המכירות צמחו ב-2.8% במונחי מטבע מקור.


לאור הביקוש החזק למוצרים מפורמלים וממותגים של החברה, אדמה ממשיכה לקדם מכירת מוצרים אלה באמצעות מערך ההפצה הגלובלי שלה, על ידי מעבר מואץ ממכירת מוצרים טכניים לא מפורמלים לגורמי ביניים, ועל ידי כך, לבנות מובילות למוצרים, כמו גם למצות את מלוא הרווחיות הנוצרת מהאינטגרציה האנכית. מהלך זה מקטין את סך המכירות בסין. אולם, מכירות המוצרים המפורמלים והממותגים בסין ממשיכות לצמוח בקצב גבוה, עם עלייה של 40% במהלך השנה.


בשאר המדינות באזור אסיה פסיפיק החברה צמחה חזק ברבעון, בשל צמיחה עסקית איתנה והשקת מוצרים חדשים ומבודלים לצד העלאת מחירים. צמיחה זו הושגה על אף הבצורת הקשה באוסטרליה ובאינדונזיה לצד שטפונות בוייטנאם, כשביצועי החברה בתאילנד, קוריאה ויפן היו חזקים. אדמה ממשיכה להגדיל את נתחי השוק שלה ברחבי האזור.


במהלך הרבעון, התקבלו רישויים חדשים עבור מספר מוצרים מבודלים, כולל FLAGSHIP® ו- PLATINUM®, קוטלי עשבים חדשים בריכוז גבוה, FORCE® WASP לטיפול בצרעות בשוק הצרכני והמקצועי, כולם בשוק האוסטרלי; וכן NIMITZ®, קוטל הנמטודות לשימוש בפלפל שחור בוייטנאם; ו-GALIL®, תערובת מבודלת לקטילת חרקים באורז בפיליפינים.


במונחי דולר, המכירות ירדו ב-12.2% ברבעון, ומנגד, עלו ב-4.5% בשנה, בהשוואה לתקופות המקבילות.

הודו, המזרח התיכון ואפריקה: המכירות באזור היו נמוכות ב-4.9% ברבעון במונחי מטבע מקור, בהשוואה לתקופה המקבילה, כשתנאי מזג אוויר יבשים במיוחד בהודו ובדרום אפריקה השפיעו לרעה על המכירות.
עם זאת, על אף הביצועים המתונים ברבעון, החברה הציגה צמיחה דו-ספרתית חזקה בשנה, עם צמיחה של 13.3% במכירות במונחי מטבע מקור.


העלייה הניכרת נבעה מהמשך הצמיחה העסקית לצד העלאת מחירים, ונתמכה על ידי ביקוש חזק לסל המוצרים המבודל של החברה ותנאי מזג אוויר נוחים בתשעת החודשים הראשונים של השנה. החברה הציגה צמיחה חזקה במרבית השווקים באזור, ובעיקר בהודו, בטורקיה, בישראל ובמערב אפריקה.


ברבעון הרביעי, התקבל רישוי ל-NIMITZ® בהודו, והמוצר יושק במהלך שנת 2019. השקה זו באה בהמשך להשקות מרובות שנעשו בהודו במשך שנת 2018, כולל BARAZIDE®, פתרון משולב יעיל לשליטה במגוון רחב של מזיקים פרפריים; SHAMIR®, קוטל פטריות חדשני בעל מנגנון פעולה כפול; ו-NIMROD®, קוטל פטריות מערכתי בעל מנגנון פעולה אשר מספק הגנה וריפוי נגד עובש אבקתי.


במונחי דולר, המכירות היו נמוכות יותר ב-11.4% ברבעון, ומנגד, עלו ב-9.3% בשנה, בהשוואה לתקופות המקבילות, ושיקפו את היחלשות המטבעות המקומיים, ובעיקר הרופי ההודי והלירה הטורקית מול הדולר.


מידע נוסף
כל דיווחי החברה, ביחד עם מצגת עיקרי התוצאות הכספיות לתקופה, זמינים באתר האינטרנט של החברה בכתובת www.adama.com.

אודות אדמה
אדמה הינה מהחברות המובילות בעולם בתחום הגנת הצומח. אנו שואפים ליצור פשטות בחקלאות, ומציעים לחקלאים פתרונות ושירותים יעילים אשר מקלים עליהם ומסייעים להם לצמוח. עם אחד מסלי המוצרים המקיפים והמגוונים בעולם אשר מורכב ממוצרים מבודלים ואיכותיים, כ- 6,600 אנשי הצוות שלנו מגיעים לחקלאים ביותר מ- 100 מדינות ברחבי העולם ומספקים להם פתרונות להתמודדות עם עשבים, מזיקים ונגעים ולשיפור יבוליהם. למידע נוסף, אנא בקרו אותנו בכתובת www.adama.com ועקבו אחרינו בטוויטר ב- @AdamaAgri .




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il