TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הודעה משותפת למשרדי האוצר, הגנת הסביבה ומשרד הכלכלה והתעשייה


משרד הכלכלה והתעשיה
משרדי הכלכלה והתעשייה, הגנת הסביבה והאוצר הקימו קרן לתמיכה בפרויקטים סביבתיים במדינות מתפתחות בשיתוף הבנק האירופי לשיקום ופיתוח (EBRD)
משרדי הכלכלה והתעשייה, האוצר והגנת הסביבה, הקימו במשותף קרן ייחודית בשיתוף הבנק האירופי לשיקום ופיתוח (EBRD). הקרן, בסך 1 מיליון אירו, הוקמה על-מנת לתמוך בפרויקטים בתחומי סביבה, כגון בתחומי מים, אנרגיה והתמודדות עם שינויי אקלים במדינות שבהן פעיל הבנק, הכוללות בעיקר את מרכז ומזרח אירופה ומרכז אסיה.

הקרן תאפשר מגוון כלים של סיוע טכני כגון סקרי היתכנות, חוות דעת הנדסיות, חוות דעת משפטיות, סקירות, סקרי היתכנות ייעוץ וכדומה. כלים אלו מאפשרים גיוס מימון לטובת הפרויקטים מבנקים מסחריים, בנקים אזוריים לפיתוח וקרנות מיוחדות אשר תפקידן לספק מימון משלים לפרויקטים סביבתיים כגון ה-Green Climate Fund.

יוזמה זו משתלבת בפעילותה של ממשלת ישראל בזירה הבינלאומית לצורך חיזוק הקשרים הכלכליים ושיתופי הפעולה עם מדינות מתפתחות.

מדינת ישראל נמנית עם המדינות שייסדו את הבנק האירופי לשיקום ופיתוח (EBRD) בשנת 1991 לאחר פירוקה של ברית המועצות, על מנת לסייע למדינות האזור לעבור לכלכלת שוק. היקף ההלוואות של הבנק הוא כ-10 מיליארד אירו בשנה, המושקעים בכ-400 פרויקטים. בשנים האחרונות הבנק מוביל השקעות בתחום הסביבתי, שיהווה ב-2020 כ-40% מפעילותו.

שווקים מתפתחים מהווים הזדמנות כלכלית עצומה. באמצעות שיתופי פעולה כלכליים לפיתוח, משרדי הממשלה שואפים לסייע לחברות ישראליות למצות את הפוטנציאל הרב הטמון בשווקים אלו. יתר על כן, לשיתופי פעולה כלכליים בין ישראל לבין מדינות מתפתחות יש גם חשיבות מדינית אסטרטגית לחיזוק תפקידה ומעמדה של ישראל בקהילה הבינלאומית, לשמירה על האינטרסים האסטרטגיים שלה ולשמירה על היציבות בסביבתה.

שיתופי פעולה כלכליים לפיתוח בינלאומי מאפשרים לישראל להפגין את יכולותיה ותפקידה כמדינה מפותחת פעילה, אשר תורמת למאמץ למימוש יעדי הפיתוח הגלובליים (SDG- Sustainable Development Goals) ובכך לחזק את מעמדה והשפעתה במגוון מוסדות וארגונים בינלאומיים רבי-השפעה.

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ, משרד הכלכלה והתעשייה: "הבנקים המולטי ליטרליים לפיתוח מהווים אפיק לקידום יצוא ישראלי, הן של טכנולוגיה וידע והן של תרומה וסיוע לאוכלוסייה במדינות מתפתחות. הקרן שהקמנו עם ה EBRD, המוסד האירופאי המשמעותי ביותר לתחום הפיתוח במזרח אירופה, תתמקד בתחומי הקלינ-טק ע"פ אזור גיאוגרפי נרחב ומגוון, ותאפשר לחברות ישראליות הפועלות בסקטור לבצע פרויקטים, בקנה מידה בין לאומי תוך צבירת ניסיון פרקטי בפעילות עם שווקים מתפתחים. זאת הקרן הראשונה שאנו מייסדים עם הבנק, ואחת מתוך עשר קרנות בהן חברה ממשלת ישראל. חברות בתחום הסביבה, מים, סייבר ורפואה דיגיטלית מוזמנות לפנות אלינו, למינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, וללמוד על מגוון האופציות והפוטנציאל האדיר שקיים בעבודה עם מוסדות פיננסיים בין לאומיים".

שירה גרינברג, הכלכלנית הראשית, משרד האוצר: "מברכת על הקמת הקרן שמחזקת את מעמדה של ישראל ב-EBRD ובמדינות בהן הבנק פעיל. הקמת הקרן היא דוגמא נוספת למחויבות ממשלת ישראל בכלל והאוצר בפרט לפעילות בבנקים האזוריים לפיתוח ולחיזוק הקשרים הכלכליים הבינלאומיים של מדינת ישראל. הקרן תסייע לחברות ישראליות לקדם את פעילותן בשווקים המתפתחים שחשיבותם רבה, בין היתר, בשל הפוטנציאל הכלכלי המשמעותי הטמון בשווקים אלו לכלכלת ישראל".

גלית כהן, סמנכ"לית בכירה לתכנון, מדיניות ואסטרטגיה, המשרד להגנת הסביבה: "שיתוף הפעולה עם הבנק האירופי לשיקום ופיתוח הוא אבן דרך נוספת בתכנית התמיכה בטכנולוגיות סביבה שהמשרד להגנת הסביבה מוביל בשנתיים האחרונות. הסיפור כאן גדול במיוחד: המהלך הנוכחי יקדם את מדינת ישראל במימוש המחויבות הבינלאומית שלה במסגרת אמנת האקלים והסכם פריז שנחתם מכוחה, כמדינה מפותחת שתורמת למאמץ העולמי להתמודדות עם השלכות שינויי האקלים - לא רק באמצעות תמיכה כספית, אלא גם באמצעות העברת ידע ייחודי וטכנולוגיות חדשניות".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il