TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עתירה מנהלית: ״טעות סופר״ בתכנית מביאה לפגיעה קשה בזכויות בעלי הדירות ברובע 4 בת״א


עוהד ענת בירן
״פרסום התכנית במתכונתה השגויה מהווה פגיעה קשה בזכות הקניין של העותרת, אשר הינה זכות יסוד המעוגנת בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו״, נכתב בעתירה
׳טעות סופר׳ שנמצאה תכנון תכנית רובע 4, המתייחסת לקווי הבניין, מקטינה משמעותית את היקפי הבניה ברובע, ועלולה לסכל את ההיתכנות הכלכלית לביצוע התחדשות עירונית בבניין. כך עולה מעתירה מנהלית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כנגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה בת״א, הוועדה המחוזית מחוז תל אביב וועדת המשנה שליד המועצה הארצית.

מהעתירה, שהוגשה בשם בעלת זכויות בבניין ברחוב ועידת קטוביץ׳ בתל אביב על ידי עו"ד ענת בירן ועו"ד אור מור, ממשרד עורכי הדין ענת בירן, צויין כי ועדת המשנה של המועצה הארצית דנה בערר שהגישה העותרת וקבעה כי בתכניות השיכונים במגרשים שהבנייה החדשה אינה עולה על 4 קומות וקומת גג חלקית, קו הבניה האחורי יהיה 4.5 מטר, וכן נקבע כי תכנית רובע 4 לא פוגעת בקווי הבניין ע״פ תכנית תקפות.

קו הבניין הוא משמעותי מאד בהגדרת היקף זכויות הבניה שניתן לבנות במגרש (ככל שהוא קטן יותר, ניתן לבנות קרוב יותר לקצה המגרש, וכך לקבל זכויות בניה בהיקף גבוה יותר).

כאשר פורסמה ברשומות תכנית רובע 4 למתן תוקף הופתעה העותרת לגלות כי הושמט החלק בו קבעה ועדת המשנה כי קו הבניין האחורי יהיה 4.5 מטר ולא 5 מטר. העותרת פנתה במכתב בהול לתיקון התכנית, אולם לא קיבלה תשובה – ולכן הגישה כעת עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

בעתירה צוין כי ניתן לצאת מהנחה שמדובר בטעות סופר, ולא השמטה מכוונת של החלטת ועדת המשנה בתכנית, אולם עדיין מדובר בהשמטה בעלת משמעויות רחבות ופגיעה בזכות הקניין, ויש לתקנה באופן מיידי. ״העותרת מבקשת להאמין כי הטעות נעשתה בהיסח הדעת ובתום לב״, צויין בעתירה, ״וכי אין מדובר בניסיון בוועדות התכנון להגניב ׳מקצה שיפורים׳ אולי מתוך תקווה שאיש לא ישים לב לטעות, או מתוך הנחה כי הציבור אינו מודע להחלטתה של ועדת המשנה בנושא זה״.

״פרסום התכנית במתכונתה השגויה מהווה פגיעה קשה בזכות הקניין של העותרת, אשר הינה זכות יסוד המעוגנת בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו״, נכתב בעתירה.

העותרת מבקשת כי בית המשפט יורה לוועדה המקומית והוועדה המחוזית לפעול ללא דיחוי לתיקון תכנית רובע 4 בהתאם להחלטת ועדת המשנה, כך שבתחום תכנית השיכונים במגרשים שהבנייה החדשה אינה עולה על 4 קומות וקומת גג חלקית, קו הבניין האחורי יהיה 4.5 מטר, לעומת 5 מטר כפי שמצוין כיום.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il