TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תעשיית קרנות הנאמנות בחצי הראשון של 2022 ובחודש יוני


סיכום החצי הראשון של שנת 2022 כפי שנערך על ידי שון אשכנזי, מנהל קשרי יועצים במיטב בית השקעות.

תעשיית קרנות הנאמנות מסכמת חצי שנה של ירידות חדות בשווקים בעקבות האינפלציה הדוהרת בעולם המערבי שנסקה בין היתר כתוצאה מקשיים בשרשרת האספקה העולמית, השלכות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, וכמובן, ההרחבה המוניטרית האגרסיבית של הפדרל ריזרב בארה"ב בתקופת הקורונה ועוד לפניה שחיממה את הכלכלה העולמית.

המשקיעים אמנם לא נבהלו כמו במשברים קודמים (מרץ 2020, דצמבר 2018) בהם נרשמו פדיונות גדולים יותר תוך פרק זמן קצר יותר, אך מגמת הפדיונות שהחלה בחודש פברואר השנה נמשכה גם בחודשים שאחריה.

לאחר שבשנת 2021 נרשמו תשואות גבוהות במיוחד במדדי המניות העיקריים בעולם, חצי השנה הראשונה של 2022 התאפיינה במגמה שלילית מאוד כאשר מדד S&P500 ירד מתחילת השנה ב-20.6%, מדד הנאסד"ק נחתך ב-29.5% (!), הדאקס הגרמני נחתך ב-19.5% ומדד הניקיי גם הוא ירד בשיעור של 8.3%.
ברבעון הראשון המגמה השלילית בחו"ל עדיין פסחה על המדדים המובילים בישראל, כשמדד ת"א 35 עלה ב-2.2%, אך ברבעון השני המגמה השתנתה, ובסיכום חצי שנתי מדד ת"א 35 ירד ב-7.5% ומדד ת"א 125 ירד ב-8.4%.

מדדי אג"ח בישראל רשמו ירידות שערים חדות, כשמדד אגרות החוב הקונצרניות ירד ב-4.5% ומדד ממשלתי כללי ירד בשיעור של 6.6%.

החצי הראשון של 2022 בתעשיית הקרנות – פדיון כולל של כ-8.4 מיליארד ₪

• הפודות הגדולות היו הקרנות האקטיביות המסורתיות: כ-13 מיליארד ₪.
• הקרנות הכספיות, לעומת זאת, גייסו סכום נאה של כ-2 מיליארד ₪.
• הקרנות הפסיביות גייסו סכום של כ-2.7 מיליארד ₪.
• בתוך התעשייה הפסיבית היה פער ניכר בין קרנות הסל שגייסו כ-2.1 מיליארד ₪ לבין הקרנות המחקות שגייסו סכום של כ-0.6 מיליארד ₪, אחרי פרק זמן ממושך שבו התמונה הייתה הפוכה.


התעשייה האקטיבית בחצי הראשון של 2022

הקטגוריה המגייסת בתעשייה, קטגוריית מניות בארץ, סיימה את החצי הראשון של השנה עם גיוס של כ-560 מיליון ₪ וקטגוריית אגד קרנות גייסה כ-120 מיליון ₪.

אלה היו שתי הקטגוריות היחידות שגייסו כספים. הגיוס של הקרנות המנייתיות הוא מפתיע במיוחד, שכן הוא נעשה דווקא תוך כדי ירידות מתמשכות בשוק המניות ונכון לעכשיו עדיין לא הוכיח את עצמו במונחים של תשואה.

קטגוריית אג"ח בארץ כללי, הקטגוריה הגדולה ביותר בנכסיה, בהפרש ניכר משאר קטגוריות ההשקעה, פדתה גם את הסכום הגדול ביותר של כ-8.5 מיליארד ₪.

קטגוריית אג"ח מדינה וקטגוריית אג"ח בחו"ל פדו סכום דומה של כ-1.8 מיליארד ₪ כל אחת.
קטגוריית מניות בחו"ל פדתה כ-1 מיליארד ₪.
קטגוריית חברות והמרה פדתה כ-460 מיליון ₪.
קטגוריית ממונפות ואסטרטגיות סיימה את החצי הראשון של השנה עם פדיון של כ-230 מיליון ₪, שיעור של כ- 12% מנכסיה בראשית השנה.

התעשייה הפסיבית בחצי הראשון של 2022

בתוך התעשייה הפסיבית ניכר פער משמעותי, שנבע, ככל הנראה, מכמה רכישות גדולות של משקיעים מוסדיים, כך שבסיכום חצי שנתי תעשיית קרנות הסל גייסה כ-2.1 מיליארד ₪, בעוד שהקרנות המחקות גייסו כ-600 מיליון ₪.
|
הקטגוריה המגייסת ביותר בתעשייה הפסיבית, קטגוריית מניות בארץ, סיכמה חצי שנה עם גיוס של כ-4.8 מיליארד ₪.

קטגוריית מניות בחו"ל, הקטגוריה השנייה בגודלה בתעשייה הפסיבית, גייסה כ-800 מיליון ₪.
בצד הפודות המשמעותיות – קטגוריית אג"ח מדינה וקטגוריית חברות והמרה עם פדיון של כ-1.2 מיליארד ₪ וכ-900 מיליון ₪ בהתאמה.

חודש יוני בתעשיית קרנות הנאמנות – פדיון כולל של כ-1.8 מיליארד ₪

• בדומה לחודש מאי, מגמת הפדיונות המשיכה החודש בהובלת הקרנות האקטיביות המסורתיות, שפדו סכום של כ-3.8 מיליארד ₪.

• בתעשייה הפסיבית המגמה המעורבת נרשמה גם החודש תוך גיוס כולל של כ-0.8 מיליארד ₪. הקרנות המחקות סיימו את החודש עם פדיון של כ-330 מיליון ₪, בעוד שקרנות הסל גייסו סכום של מעט פחות מ-1.2 מיליארד ₪, גם החודש הודות לקטגוריית מניות בארץ (כנראה רכישה אחת מאוד גדולה) שחיפתה על פדיונות בשאר הקטגוריות.

• הגיוסים המשמעותיים ביותר נרשמו החודש בקטגוריית הקרנות הכספיות עם כ-1.2 מיליארד ₪.

• סך נכסי התעשייה כולה ירד בחודש יוני בכ-7.6 מיליארד ₪, שמהווים ירידה של כ-2% מכ-366.8 מיליארד ₪ לכ-359.2 מיליארד ₪. ירידה שנובעת מתשואה שלילית של כ-1.6% (השפעה של כ-5.8 מיליארד ₪), ופדיון של כ-1.8 מיליארד ₪.

יוני בשווקים הפיננסיים

חודש יוני התאפיין במגמה שלילית רחבה תוך המשך תנודתיות חריגה בשווקים השונים בישראל, ארה"ב ואירופה החוות תקופה קריטית שבה נתונים כלכליים מובילים להחלטות כבדות משקל המשפיעות באופן ישיר על השווקים. כך נוכחנו לראות את נתוני האינפלציה בארה"ב מנפצים כלפי מעלה את התחזיות, מה שהוביל את הפד להעלאת ריבית אגרסיבית יותר ממה שתכנן עד לפרסום הנתונים, העלאה של כ- 0.75% לרמת ריבית של כ- 1.75%.

המעצמה האסייתית, סין, בה רמת האינפלציה נמוכה ונמצאת בטווח הרצוי, חוותה התאוששות חדה בשוקי המניות שנבעה מהתחייבות הממשל לשמור על מדיניות מוניטרית מרחיבה תוך מיקוד בהגדלת היקפי האשראי למשק הסיני, הסרת סגרי קורונה ופתיחת קווי תעופה רבים.

אך בזמן שהשמש זורחת במזרח, מיתון כלכלי מתדפק על דלתות השווקים המערביים וההשפעות כבר נראות לעין. עליית תשואות האג"ח נבלמה החודש בשווקים השונים בעולם, שער הדולר/שקל פגש את רמת 3.5 ₪, שער הדולר מול סל המטבעות הגיע לשיא של 20 שנים, ומדד הסחורות של בלומברג, שבחמשת החודשים הראשונים של השנה עלה בכ-32%, רשם ירידה חדה של כ-10% החודש.

שוקי המניות בחו"ל סיימו את החודש במגמה שלילית מובהקת כאשר מדד S&P500 ירד בכ-8.4%, מדד הנאסד"ק ירד בכ-8.7%, מדד הדאקס הגרמני ירד בשיעור חד של כ-11.2% ומדד הניקיי היפני ירד בשיעור של כ-3.2%.

שוק המניות הישראלי סיים אף הוא את חודש יוני במגמה שלילית, כאשר מדד ת"א 35 ירד בכ-3.8%, מדד ת"א 125 ירד בכ-4.1% ומדד ת"א 90 ירד בשיעור של כ-4.3%.

איגרות החוב הקונצרניות סיימו את חודש יוני במגמה חיובית מתונה, לאחר חודש מאי שלילי מאוד. מדדי התל בונד 60, 40, 20 עלו בשיעור שנע בין 0.6% ל-1.3%.

מדד אג"ח קונצרני כללי עלה בכ-0.4%, ומדד אג"ח ממשלתי כללי, עלה בשיעור של כ-0.2%.

התעשייה האקטיבית המסורתית בחתך של קטגוריות

הקטגוריה המגייסת היחידה בתעשייה האקטיבית המסורתית הייתה קטגוריית אגד קרנות שרשמה גיוס זעיר של כ-10 מיליון ₪.

קטגוריית אג"ח כללי, הקטגוריה הגדולה ביותר בנכסיה, בהפרש ניכר משאר קטגוריות ההשקעה, רשמה גם החודש את הפדיון החודשי הגדול ביותר, פדיון של כ-2.4 מיליארד ₪.
קטגוריית אג"ח מדינה רשמה גם היא החודש פדיון גדול של כ-700 מיליון ₪.

קטגוריית חברות והמרה, שסיימה את חודש מאי עם פדיון זעיר, רשמה החודש פדיון של כ-340 מיליון ₪.
בקטגוריית אג"ח בחו"ל מגמת הפדיונות התמתנה, כשבחודש יוני נרשם פדיון של כ-140 מיליון ₪.
קטגוריית מניות בארץ סיימה את החודש עם פדיון קטן יחסית של כ-90 מיליון ₪.
קטגוריית מניות בחו"ל המשיכה במגמת הפדיונות בתעשייה האקטיבית המסורתית כשפדתה החודש סכום של כ-80 מיליון ₪.

הקרנות הכספיות

הקרנות הכספיות גייסו גם החודש סכום דומה לקודמו של כ-1.2 מיליארד ₪, כאשר הקרנות הכספיות השקליות גייסו מעט יותר מ-1.2 מיליארד ₪ ואילו הקרנות הכספיות הדולריות פדו כ-70 מיליון ₪. הגיוס לכספיות השקליות נובע מהעלאת הריבית וגם ממציאת מקלט לכספים שברחו מהקרנות המסורתיות.

התעשיה הפסיבית – קרנות הסל והקרנות המחקות

חודש יוני בתעשייה הפסיבית התאפיין גם הוא במגמה מעורבת, כשקרנות הסל סיימו את החודש עם גיוס של מעט פחות מ-1.2 מיליארד ₪, שוב, כנראה, תודות לגיוס אחד גדול של משקיע מוסדי, בעוד שהקרנות המחקות פדו סכום של כ-330 מיליון ₪, כך שבסה"כ התעשייה הפסיבית גייסה בחודש יוני כ-830 מיליון ₪.
קטגוריית מניות בארץ בתעשייה הפסיבית הינה הקטגוריה היחידה ביוני שרשמה גיוס משמעותי של כ-1.4 מיליארד ₪, כשהגיוס כולו הגיע מתעשיית קרנות הסל, בעוד שהקרנות המחקות סיימו את החודש ללא גיוס.

קטגוריית חברות והמרה, הקטגוריה השנייה שרשמה גיוס החודש בתעשייה הפסיבית, גייסה סכום של כ-140 מיליון, תעשיית קרנות הסל גייסה כ-200 מיליון, כשמנגד הקרנות המחקות סיימו את החודש עם פדיון של כ-60 מיליון ₪.

קטגוריית אג"ח בחו"ל גייסה סכום של כ-50 מיליון ₪, שהגיע אף הוא מתעשיית קרנות הסל בלבד.
קטגוריית מניות בחו"ל, הקטגוריה הפודה ביותר החודש בתעשייה הפסיבית, סיימה את החודש עם פדיון של כ-330 מיליון ₪, פדיון שהגיע כולו מתעשיית קרנות הסל.

קטגוריית אג"ח מדינה רשמה את הפדיון השני בגובהו בתעשייה הפסיבית כשפדתה כ-270 מיליון ₪, כשרוב הפדיון בסכום של כ-220 מיליון ₪ הגיע מן הקרנות המחקות, ופדיון של כ-50 מיליון ₪ הגיע מקרנות הסל.
קטגוריית ממונפות ואסטרטגיות פדתה החודש כ-90 מיליון ₪.






טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il