TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

היקף ההשקעות בהייטק הישראלי ברבעון השני משקף המשך מגמת ירידה:

מספר העסקאות ירד משמעותית מתחילת השנה, חברות יוניקורן שהיו מגדילות שווי בקפיצות של מיליארדים צמצמו פעילות

היקף ההשקעות בהייטק הישראלי צנח ב- 31% בהשוואת העסקאות ברבעון השני שהסתכמו ב- 4.5 מיליארד דולר, לעומת 6.6 מיליארד דולר ברבעון השני של 2021, כך עולה מדו"ח הסיכום של הרבעון השני של 2022 שערכה קרן ההשקעות Greenfield Partners. כמו כן, מהדו"ח עולה שגם פחת מספר הגיוסים, שעמד על 104 עסקאות ברבעון השני השנה, לעומת 132 ברבעון הראשון ו-135 ברבעון השני של 2021.

היוניקורנים שהיו מגדילים את שוויים בקפיצות של מיליארדי דולרים בסבבי גיוס הון צמצמו פעילות. מתוך ידיעה שבתקופה זו הם לא יזכו להערכת שווי גדולה יותר ונראה שהערכה חדשה אף תהיה קטנה יותר משוויים הנוכחי. ברבעון השני רק יוניקורן אחד הכריז על גיוס הון, StarkWare, זאת לעומת הרבעון השני אשתקד במהלכו הכריזו על קפיצת שווי היוניקורנים: גונג - 7.2 מיליארד דולר, נקסט אינשורנס - 4 מיליארד דולר, פורטר - 3 מיליארד דולר, טראקס - 2.25 מיליארד דולר.

בהשוואה בין כל עסקאות היוניקורן, הכוללת עסקאות גיוס הון שהפכו חברות ליוניקורנים חדשים ועסקאות של יוניקורנים קיימים. ברבעון השני של השנה הוכרז על 7 עסקאות של החברות: מונטה קרלו, יוניט , פרימטר 81, StarkWare, Vayyar, Viz.ai ואופטיבוס. שמשקפות ירידה של 50% לעומת 14 גיוסי הון שהוכרזו ברבעון השני של 2021.

לדברי שי גרינפלד, שותף מייסד בקרן גרינפילד: "נתוני הרבעון השני של שנת 2022 משקפים את המשך המגמה של ירידה בהיקף ההשקעות בסטארטאפים, לאור סביבת המאקרו והירידות בשווקים הציבוריים. הירידה בהיקף גיוסי ההון מלווה בהתפתחות של ערוצי גיוס חלופיים כמו שטרות להמרה (convertible note), או SAFE והרחבת סבבי השקעה על ידי משקיעים פנימיים. יש להניח שהימשכות התקופה תביא לפתרונות מימון יצירתיים נוספים. על רקע חוסר הוודאות בשווקים. אנחנו רואים חברות אשר פועלות ביתר שאת בתקופה זו להבטיח תזרים מזומנים המספיק לתקופה של 18-24 חודשים ופועלות לגייס משאבים נוספים."

נתונים נוספים העולים מהדוח הם ירידה של 50% בכמות העסקאות של סבבי צמיחה, בהשוואת גיוסי הון בין 50 ל-100 מיליון דולר, שירדו מ-26 עסקאות ברבעון השני אשתקד ל-13 ברבעון השני השנה. בניתוח הפעילות בתוך הרבעון השני רואים ירידה לקראת סוף הרבעון של 32% בהיקף העסקאות בחודש יוני לעומת מאי. בנוסף גם עולה כמות המיזוגים ורכישות שקשורות בהן חברות ישראליות, בכל אחד מהחודשים אפריל ומאי דווח על 3 עסקאות, לעומת 11 עסקאות בחודש יוני.

בבדיקת התפלגות ההשקעות מהרבעון השני לפי ענפים, ניתן לראות שהתחום המוביל בהשקעות הוא בריאות דיגיטלית עם 24% מהיקף הגיוסים, לאחריו סייבר 17.4%, סטארטאפים בתחומי הנתונים, בינה מלאכותית ולמידת מכונה – 12.8%, חברות של טכנולוגיות ענן ופיתוח 10.7%. שאר תחומי ההשקעה היו תוכנה B2B, פינטק, קריפטו, מוצרים צרכניים, טכנולוגיה עמוקה ותחבורה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il