TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

פסגות: האינפלציה מאיצה ובנק ישראל צפוי להאיץ גם כן


קרדיט צילום: רמי זרנגר
גיא בית-אור, הכלכלן הראשי של פסגות בית השקעות:

מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.6% וזאת לעומת תחזית הקונצנזוס שעמדה על 0.7% והתחזית שלנו שעמדה על 0.8%.

המדד ללא פירות וירקות עלה ב-0.5%, המדד ללא דיור עלה ב-0.8%, והמדד ללא אנרגיה עלה ב-0.7%. מדד הליבה עלה ב-0.6%.

במבט שנתי, קצב האינפלציה האיץ מעט מ-4.0% ל-4.1%, המדד ללא דיור עלה ב-4.3%, המדד ללא ירקות ויפרות עלה ב-4.0% והמדד ללא אנרגיה עלה ב-3.8%. מדד הליבה עלה ב-12 החודשים האחרונים ב-3.6% לעומת 3.4% בחודש שעבר.

ברמת הסעיפים, נרשמו עליות בולטות במחירי המזון (0.9%+, דומה לצפי שלנו שעמד על 1.0%), הפירות והירקות (4.5%+, מעל הצפי שלנו שעמד על 3.0%) ותחבורה ותקשורת (0.5%+, מתחת לצפי שלנו שעמד על 1.1%)

ההפתעה השלילית המרכזית במדד מאי הייתה שוב סעיף ההלבשה וההנעלה שעושה שמות במדדים החודשיים כבר שנתיים גם בעקבות חישוב הגשר וגם בעקבות השיבושים עקב משבר הקורונה. סעיף זה עלה ב-2.2% בלבד כאשר הצפי שלנו עמד על עלייה עונתית של 6.6%.

סעיף הדיור עלה ב-0.2% לעומת התחזית שלנו לעלייה של 0.4%. במבט שנתי, קצב העלייה בסעיף הדיור המשיך להאיץ.

מחירי הדיור ממשיכים לעלות עם עלייה של 0.9% בהמשך ל-1.7% בחודש הקודם, אך הקצב השנתי התמתן מ-15.9% ל-15.4%. להערכתנו הקצב השנתי צפוי להמשיך להתמתן לאור הזינוק החד בריבית על המשכנתאות שתוביל לחולשה בצד הביקוש. כמו כן, מדד תשומות הבנייה עלה ב-0.5%. התמסורת ממחירי הנדל"ן לסעיף הדיור לוקחת חודשים רבים ועל כן נו ממשיכים להעריך כי מחירי הדיור במדד צפויים להמשיך ולעלות.

סעיפים נוספים – ריהוט וציוד לבית עלה ב-0.3%, אחזקת דירה ב-4.0% וחינוך תרבות ובידור ב-0.6%.

מספר נקודות לציון:

העליות במחירי המזון נמשכות כאשר המחירים האיצו מקצב של 4.7% ל-5.6% בשנה האחרונה ואנו מצפים כי עליות אלו יימשכו ואף יתעצמו בחודשים הבאים על רקע הזינוק במחירי הסחורות ואפקט המלחמה.

הלמ"ס התחייחס במיוחד לסעיף הדיור במדד זה וציין כי "העובדה ש-90% מאוכלוסיית השוכרים נמצאת תחת חוזה, מדי חודש, ממתנת את השינויים במדד שכר הדירה...דבר אשר מביא לבלבול בקרב הציבור ולתחושה שקיים פער ניכר בין נתוני הלמ"ב לבין הנתונים המתפרסמים על ידי גורמים אחרים"

נציין כי אכן השפעת החוזים המתחדשים ממתנת את העליות אך בכל זאת אנו רואים את הקצב השנתי ממשיך להאיץ מ-3.4% ל-3.7% בסעיף הדיור ולהערכתנו, במדדי הקיץ הקרובים נראה גידול משמעותי יותר בשכר הדירה אשר יביא לידי ביטוי באופן יותר טוב את "תחושות הציבור" כדברי הלמ"ס.

על סעיף הלבשה והנעלה כבר אין מלים לומר והוא המקור היחיד והעקבי ביותר לטעויות החיזוי החודשיות, למעלה ולמטה.

בשורה התחתונה, 6 מתוך 10 הסעיפים במדד רשמו האצה בקצב האינפלציה כאשר רק ריהוט וציוד לבית (האט קלות מ-6.7% ל-6.6%), הבריאות (2.5% ל-2.2%) וחינוך תרבות ובידור (3.3% ל-2.9%) רשמו האטה בקצב האינפלציה השנתי.

להערכתנו, מגמות ההאצה בסעיפי הדיור והמזון יימשכו כאשר הסיכונים לאינפלציה ימשיכו להיות מוטים כלפי מעלה בחודשים הקרובים גם בשל מגמות השקל והאנרגיה בעולם.

לסיכום, לאור הסביבה העולמית המתפתחת, ולאור מגמות העומק במדד המחירים לצרכן, בנק ישראל אכן יבחר להעלות את הריבית ב-50 נ"ב בהחלטה הקרובה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il