TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

האם זה הזמן להספיד את הביטקוין או שמדובר בתיקון אחד מיני רבים?

שוק המטבעות הדיגיטליים בירידה נוספת, מטבע הביטקוין עומד על כ- 22,800 דולר ומשלים ירידה של 50% מתחילת השנה.


שוק המטבעות הדיגיטליים בירידה נוספת, מטבע הביטקוין עומד על כ- 22,800 דולר ומשלים ירידה של 50% מתחילת השנה. שווי שוק המטבעות הדיגיטליים ירד במעט יותר מ 55% מתחילת שנה.

המטבעות הדיגיטליים אינם רק שוק פיננסי אלא מייצגים את השלב הבא בהתפתחות הפינטק, את זה מבינות הענקיות שהחלו דרכם כבר בעולם התשלומים לפני עשרות שנים כדוגמת PayPal ו MoneyGram שמשלבות בשירותיהם מוצרים פיננסים הבנויים על המטבעות הדיגיטליים וטכנולוגיית הבלוקצ'יין.

ביטקוין - המטבע הדיגיטלי הראשון, הביא אתו בשורה פוליטית של חיסול המתווכים והעברת הכספים מהמוסדות הפיננסים הריכוזיים לעולם הכסף החדש - מבוזר ופתוח.

לדברי אלעד נומברג, סמנכ"ל תפעול בבית ההשקעות למטבעות דיגיטליים ,ProxiBit בעוד ההתפתחות הטכנולוגית, העסקית והרגולטורית אינה נפסקת השוק עצמו עדיין מאופיין בתנודתיות ותנועות שוק חדות. "הירידות האחרונות תודלקו ע"י קריסות מודלים בפרויקטים בעלי מודל עסקי מפוקפק. כך קרה גם היום עם הודעת פלטפורמת הלוואות הקריפטו הישראלית-אמריקאית, Celsius, על הקפאת משיכות. זאת לאחר מספר שנים שצלזיוס הציעה ריביות של 17% ללקוחותיהם – הבטחה שקשה מאוד לקיים, בעיקר בעתות משבר".

על מנת לבדוק האם יש סיבה להילחץ מהירידות האחרונות, בבית ההשקעות Proxibit בחנו את ההיסטוריה של מטבע הביטקוין, והאם ניתן ללמוד משהו מההתנהגות העבר. מבדיקתנו עולות שתי מסקנות:

המסקנה הראשונה - פרופורציה:

הביטקוין ירד "רק" 50% מתחילת שנה, עדיין לא קרוב לרמות אליהם הגיע ב 2018 73%- או ב- 2014 61%- יתרה מכך, ב 2014 בשיא הירידה ההפסד היה צורם הרבה יותר – 89% ירידה.

"חשוב לציין" אומר נומברג "שהתחתית כרגע אינה ידועה. מצב המאקרו אינו מזהיר ומשך חייו הקצר של שוק המטבעות הדיגיטליים מעולם לא חווה מדיניות מוניטרית מצמצמת ואינפלציה עולה".

המסקנה השנייה – הספדי השוק לחינם:

מתנגדי הביטקוין רואים כעת סיבות רבות להוכיח את צדקתם, ואת תקופות העליות הם מגדירים כ"טעות זמנית". לעליות העצומות של הביטקוין ב 10 השנים האחרונות אין אח ורע אבל גם לירידות. אסור לשכוח שהביטקוין הינו נכס בעל שווי שוק נמוך יחסית (אולי חצי משווי השוק של חברת Apple) שקל למוסדות גדולים להזיז את שוויו.

יתרה מכך מספידי השוק מתעלמים לחלוטין מהאימוץ הגובר של מטבעות דיגיטליים. חברות תשלומים כדוגמת PayPal ו MoneyGram מבינות את הערך ומשלבות את הקריפטו בשירותיהם, חברות מדיה כפייסבוק וטוויטר מבינות את הערך של הוכחת בעלות ע"י NFT ומטבעות דיגיטליים. סקר שהוכן ע"י חברת הייעוץ Deloitteקובע כי בשנתיים הקרובות 75% מהקמעונאים האמריקאים מתכננים לקבל מטבעות דיגיטליים כאמצעי תשלום.

נתון נוסף הוא התפתחות הרגולציה – השוק הפרוץ שהיה ב 2013 אינו השוק שקיים היום, והשוק שקיים היום אינו השוק שיהיה בשנת 2030. הרגולציה עשתה שינוי משמעותי בשלוש השנים האחרונות – מניסיון לעצור את התופעה, הרגולטור שינה את עמדתו ונוצרה ההבנה שהתחום כאן כדי להישאר.

דיסקליימר

החברה בעלת אישור המשך עיסוק מספר 57505 למתן שירות בנכס פיננסי מכוח בקשה לרישיון למתן שירות בנכס פיננסי לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה אינה בעלת רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995.


אין באמור באתר משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור באתר משום המלצה בנוגע לכדאיות השקעה במטבעות וירטואליים ו/או במוצרים או מכשירים פיננסיים כלשהם ואין בדברים משום הזמנה ו/או הצעה לביצוע פעולות במוצרים הנזכרים. אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה כלשהי.


השקעה במטבעות וירטואלים הינה מסוכנת ועשוייה לגרום להפסד של מלוא ההשקעה. תחום המטבעות הוירטואליים כרוך בחוסר וודאות רגולטורי, מיסויי ויישומי על ידי גופים שונים עמם נדרשים יחסי גומלין לצורך ביצוע פעולות




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il