TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בריון ישן חזר לשכונה- כיצד אנו פועלים בתיקי ההשקעה


shutterstock
מאת: משה מידן, מנכ"ל רויטר מידן בית השקעות: הדב הרוסי חוזר בברוטליות לזירה הגיאופוליטית האירופית
אנו נחסוך מכם את תיאור המצב הצבאי והפוליטי. בטוחים אנו שאתם מעודכנים בו היטב מכל אפיקי המדיה. ברצוננו להאיר מספר היבטים המכוונים אותנו בתיקי ההשקעות תוך הדגשה שמדובר באירוע עם השלכות רב מימדיות ועם תוצאות, נכון להיום, קשות לחיזוי. זהו לא אירוע של מלחמה בעזה.
א. בסקירה הקודמת שלנו מלפני חודש (ללקוחות בלבד) ציינו שלמרות הירידות בשווקים הפיננסים (שנבעו מעליית הריבית האלטרנטיבית חסרת הסיכון) איננו ממהרים לרכוש מניות ונשארים בפוזיציה לא מלאה לגמרי במניות, כשאחת הסיבות הייתה העננים השחורים שהתקרבו אט אט למעל אוקראינה.

ב. בדרך כלל, באירועים ביטחוניים השווקים הפיננסיים יורדים לפני פרוץ האירוע בפועל וכשהוא פורץ הם מתקנים למעלה ותופסים כיוון חיובי בד בבד עם ירידת מפלס האלימות. השווקים אכן מתעלמים מהמצב עם התמשכות המסחר ביום חמישי בארה"ב (אצלנו היה יום חמישי קשה מאד אך וול סטריט סיימה במהפך באותו יום והמשיכה את התיקון למעלה גם ביום ששי. אצלנו השוק תיקן למעלה אף הוא ביום ראשון, תאריך כתיבת הסקירה). אנו סבורים גם כיום שעדיין לא יהיה נכון להגדיל פוזיציה במניות (למעט התאמות המבוצעות בתיקים באופן פרטני)

ג. מה אנחנו כן עושים בחודש האחרון וספציפית מתחילת הפלישה:

1. אנו רוכשים אגרות חוב להמרה למניות שמגיעות סוף סוף לרמות מחירים המצדיקות את הסיכון (למביני עניין- הן נמצאות כרגע במסלול האג"חי אבל עם פרמיית המרה שבטווח האגרת יש לה סיכוי טוב להיכנס למסלול המנייתי).

2. אנו משתמשים במזומן ובתמורת אג"חים שהגיע זמן פדיונם, לרכישת אגרות חוב צמודי מדד ולאחרונה אף אגרות חוב שקליות, על רקע עליית הציפיות האינפלציוניות בכל טווחי ההשקעה (המוצדקת בוודאי על רקע הפלישה). היות ועד לאחרונה היינו מוטים חזק לצמודי המדד אנו מוצאים לנכון לאזן בהדרגה את מרכז הכובד עם רכישת אג"חים שקליים. כפי שעודכנתם בסקירות קודמות היינו קצרי טווח יחסית באגרות חוב, ואנו ממשיכים להגדיל באופן מתון את משך החיים הממוצע של רכיב האג"ח. ההתרכזות שלנו היא בעיקר בדרוגים הקונצרניים הגבוהים יחסית באופן משוקלל.

3. לגבי האג"חים בארה"ב – עד לאחרונה היינו מוטים חזק לאגרות החוב הממשלתיות צמודות המדד. בשבוע האחרון ירדנו מאד משמעותית באחזקות אלו. אנו סבורים כי הן מגלמות בתוכן כבר את כל האינפלציה ולא "נשאר הרבה בשר". אנו מייעדים את כספי המכירה שלהן לחניה לצורך ניצול עתידי של חולשות בשווקים.

4. איננו מגדילים כאמור את אחזקתנו במניות. אנו סבורים שהתנודתיות תהיה רבה מאד! ומוכנים ל"ספוג" מהלך עליות כשאיננו מלאים עד הסוף במניות. לפני הפלישה הערכנו שהסיכון לכניסה למיתון נמוך לשנה הקרובה אף האינפלציה שעולה, וזאת על רקע נתוני מקרו כלכליים טובים בארה"ב ואירופה שאמורים היו לשקף כלכלות בריאות המייצרות אינפלציה מהסיבות ה"נכונות". הנגזרות מהפלישה מעלות במידה מסויימת את הסיכון לכניסה למיתון סטגפלציוני, מידה המחייבת המשך זהירות וייתכן אף שינויים מסויימים בתמהיל ההשקעות.

ראוי לציין ספציפית לגבי מגזר הטכנולוגיה שאנו חושבים שעוד לא נאמרה המילה האחרונה השלילית לגביו למרות התיקון שלו כלפי מעלה ביומיים האחרונים, ויהיו מספיק הזדמנויות להיכנס אליו משום שזה העתיד אך תלוי באיזה מחיר קונים אותו (נכון לעכשיו, אנחנו חשופים אליו ישירות באופן מתון אם בכלל).


ראוי לציין כי ההתייחסות לעיל היא כללית וכל תיק השקעות מטופל פרטנית עפ"י הסיכון המוגדר, טווח ההשקעה הידוע, מגבלות נוספות ספציפיות וכד'. כמו כן המידע להלן נכון לעת הנוכחית ומטבע הדברים יתכנו שינויים בתפיסת ההשקעה עפ"י הצורך והמצב.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il