TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים: "למרות שהאינפלציה בעולם כרגע ממהרת – הבנקים המרכזיים צפויים לזחול"‎‎


עפר קליין, קרדיט צילום: יונתן בלום
הצמיחה בסין האטה ברבעון השלישי של השנה. אנו צופים צמיחה נמוכה יותר בשנה הבאה גם בשל האטה בשוק הדיור למגורים
נקודות מרכזיות

בארץ

· הירידה באבטלה נמשכת מאז סיום הסגר השלישי אך בקצב איטי, זאת במקביל לגידול בשיעור המשרות הפנויות.

· מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר עלה ב-0.2 אחוז והאינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עלתה ל-2.5 אחוזים, הרמה הגבוהה ביותר מזה כעשור. עם זאת, אנו צופים שבמהלך שנת 2022 קצב האינפלציה ירד אל מתחת למרכז יעד האינפלציה (2 אחוזים). לכן, אנו לא צופים שינוי במדיניות בנק ישראל בחודשים הקרובים.

· מחירי הדירות נסקו ב-9.2 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים. כל הגורמים שמנינו בעבר שתרמו לעלייה במחירים לא עצרו גם החודש. מנגד, סעיף הדיור במדד המחירים לצרכן הכולל בעיקר את מחירי השכירות בחוזים חדשים ומתחדשים עלה ב-1.8 אחוז בלבד ב-12 החודשים האחרונים.


בעולם

· האינפלציה בארה"ב חזרה לשיא. למרות האינפלציה אנו מאמינים שהפד לא יהיה ניצי בחודשים הקרובים על רקע נתונים פחות טובים לרבעון השלישי, הציפיה שהאינפלציה זמנית וההבנה שמדובר בזעזוע היצע בעוד ריבית הבנק המרכזי משפיעה בעיקר על הביקושים.

· הצמיחה בסין האטה ברבעון השלישי של השנה. אנו צופים צמיחה נמוכה יותר בשנה הבאה גם בשל האטה בשוק הדיור למגורים. ירידה בביקושים לחומרי גלם בסין יכול למתן את מחירי הסחורות בעולם. מנגד, היצוא המשיך לשבור שיאים גם בספטמבר ונותר נקודת האור בכלכלה.

· קרן המטבע הבינלאומית צופה צמיחה חזקה של 5.9 אחוזים השנה ו-4.9 אחוזים ב-2022. אך הקרן עדכנה כלפי מעלה את תחזית האינפלציה והדגישה את אי-הוודאות הסובבת את התחזית.

ישראל

האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים ברמה הגבוהה ביותר מזה כעשור. עם זאת, אנו צופים שבמהלך שנת 2022 קצב האינפלציה ירד אל מתחת למרכז יעד האינפלציה (2 אחוזים). לכן, אנו לא צופים שינוי במדיניות בנק ישראל בחודשים הקרובים.

מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר עלה ב-0.2 אחוז. הסעיפים הבולטים שתרמו לעלייה היו המזון (עלייה עונתית במחירי הבשר בחגים), זינוק במחירי הירקות הטריים (עגבניות ופלפלים), והמשך עלייה במחירי המכוניות. העליות קוזזו בירידה חדה במחירי הארחה, הנופש והטיסות (לאחר המחירים הגבוהים של הקיץ). האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עלתה ל-2.5 אחוזים, הרמה הגבוהה ביותר מזה כעשור. עם זאת, אנו צופים שבמהלך שנת 2022 שקצב האינפלציה ירד אל מתחת למרכז יעד האינפלציה (2 אחוזים). לכן, אנו לא צופים שינוי במדיניות בנק ישראל בחודשים הקרובים.

התחזית הראשונית שלנו למדד אוקטובר היא לעלייה של 0.3 אחוז (הלבשה והנעלה), וללא שינוי בנובמבר (עלייה חדה במחיר הדלק מול ירידה צפויה במחירי הפירות והירקות). התחזית שלנו ל-12 המדדים הקרובים נותרה סביב 1.6 אחוזים - תחזית זו נמוכה משמעותית מהתחזית הגלומה בשוק האג"ח.

מדד מחירי הדירות המשיך לעלות במהירות בעוד 1.2 אחוז (בין אמצע יולי לאמצע אוגוסט) ו-9.2 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים. כל הגורמים שמנינו בעבר שתרמו לעלייה במחירים לא עצרו גם החודש. יחד עם זאת, יש לציין שסעיף הדיור במדד המחירים לצרכן (הכולל בעיקר את מחירי השכירות בחוזים חדשים ומתחדשים) עלה ב-1.8 אחוז בלבד ב-12 החודשים האחרונים עד ספטמבר.


בעולם

בארה"ב - האינפלציה חזרה לשיא והשווקים מתחילים לתמחר עליית ריבית מהירה יותר – אנחנו מאמינים שהפד לא ימהר ללכת בעקבות השוק

האינפלציה בארה"ב עלתה קלות ל-5.4 אחוזים בספטמבר, ואינפלציית הליבה נותרה יציבה על 4.0 אחוזים. השפעת עלויות ההובלה על המחירים עדיין בולטת דבר שהוביל השבוע את הממשל להעביר את נמל לוס‑אנג'לס (הגדול במדינה) לפעילות סביב השעון. גם מחירי האנרגיה המשיכו לתרום לאינפלציה דבר שיחריף בחודשיים הבאים בעקבות הזינוק במחיר הנפט. הגורמים הללו הביאו לעלייה בצפי של השווקים לעליית ריבית. אנו מאמינים שהפד לא יהיה ניצי בחודשים הקרובים על רקע נתונים פחות טובים לרבעון השלישי, הציפיה שהאינפלציה זמנית וההבנה שמדובר בזעזוע היצע (בעוד ריבית הבנק המרכזי משפיעה בעיקר על הביקוש). סיכומי הדיונים האחרונים של הבנק המרכזי אוששו את הערכתנו שהבנק יכריז בתחילת נובמבר על צמצום תוכנית הרכישות שתסתיים במחצית השנה הבאה. דבר שתומך בהערכתנו שנמשיך לראות עלייה (איטית) בתשואות.

הכלכלה בסין מאטה דבר שיכול למתן בשנה הבאה את מחירי הסחורות בעולם.

הצמיחה בסין האטה יותר מהצפי ברבעון השלישי של השנה עם צמיחה של 0.8 אחוז בשיעור שנתי (4.9% מול הרבעון המקביל בשנה שעברה). החרפת המדיניות של הממשלה כלפי חלק מהענפים לצד סגרים נקודתיים במהלך הרבעון פגעו בצריכה הפרטית. שיבושים באספקת החשמל והזינוק במחירי חומרי הגלם תרמו גם להאטה בייצור התעשייתי שהאט ל-3.1 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים עד ספטמבר. עם זאת סחר החוץ של סין נותר איתן והגיע לשיא נוסף בספטמבר לאור הביקושים הגבוהים למוצרים בעולם ומקומה הבלתי מעורער של סין כיצרנית הגדולה בעולם.

לפי תחזיות קרן המטבע, הצמיחה בסין תמשיך להאט גם ברבעון הבא לכיוון 3 אחוזים (מול הרבעון המקביל בשנה שעברה) גם בשל ההאטה בשוק הדיור למגורים. הדבר יקשה על הממשלה לעמוד ביעד הצמיחה של 6 אחוזים ב-2022. הבנק המרכזי בסין הודיע שחדלות הפירעון הקרובה של ענקית הנדל"ן לא תשפיע על המערכת הפיננסית המקומית, איתות לכך שבמידת הצורך הבנק יתמוך בבנקים המקומיים. יחד עם זאת, סביר שהממשלה לא תגן על מחזיקי האג"ח הזרים, דבר שעלול להקשות בעתיד על חברות נדל"ן סיניות לגייס חוב ממקורות חיצוניים. ירידה בביקושים לחומרי גלם בסין יכול למתן את מחירי הסחורות בעולם.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il