TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

קומפיוג'ן מדווחת על נתונים מעודכנים מהניסוי הקליני שלב 1 של COM701, נוגדן ראשון מסוגו כנגד PVRIG, בכנס השנתי של האגודה האמריקנית לאונקולוגיה קלינית


קומפיוגן
הנתונים מעידים על תגובות ממושכות מעבר לשנה בעקבות טיפול במונותרפיה ובשילוב Opdivo® בחולים שעברו טיפולים רבים קודמים, כולל חולה אחד שמחלתו התקדמה טרם הטיפול המשולב עם Opdivo®
נתונים ראשוניים של סמנים ביולוגיים מראים הפעלה של מערכת החיסון, המאופיינת במגמה של התרבות תאי זיכרון חיסוני מסוג CD8+ ותאי NK-T ועלייה ברמת אינטרפרון גמא בדם

פעילות אנטי-סרטנית נצפתה גם בחולים עם ביטוי נמוך של PD-L1 וביטוי חיובי-של PVRL2 והיא מצביעה על האפשרות ש-COM701 מעורר פעילות חיסונית אנטי-סרטנית גם בגידולים שאינם דלקתיים


קומפיוג'ן (נאסד"ק: CGEN, ת"א: קמפג), חברה לאימונותרפיה של סרטן בשלבי פיתוח קליניים ומובילה בגילוי חישובי של תרופות, הציגה נתונים מעודכנים מהניסוי הקליני שלב 1 הכולל את שלב העלאת המינונים ושלב הניסוי המורחב של קבוצות הטיפול ב-COM701 כמונותרפיה, ומשלב הניסוי להעלאת המינונים של COM701 בשילוב Opdivo® ((nivolumab. הנתונים הוצגו בכנס השנתי של האגודה האמריקנית לאונקולוגיה קלינית (ASCO) 2021, שנערך באופן מקוון ב-4-8 ליוני, 2021. COM701 הוא נוגדן ראשון מסוגו כנגד PVRIG, חלבון בקרה של מערכת החיסון שהתגלה האופן חישובי על ידי קומפיוג'ן.

דר' ענת כהן-דייג, נשיאת ומנכ"לית קומפיוג'ן, אמרה, "נתונים חדשים אלו מתוכנית הפיתוח הקליני של COM701 הם בעלי חשיבות משתי סיבות עקריות. ראשית, תגובות ארוכות טווח אצל מספר מטופלים המגיבים לטיפול מעל שנה מחזקים את ביטחוננו שחסימת PVRIG על ידי COM701 עשויה לספק תועלת קלינית משמעותית עבור סוגי גידולים שאינם מגיבים כיום לטיפולים אימונותרפים, כולל חולים שמחלתם החמירה בעבר עם טיפולים כאלו. ראוי במיוחד לציין חולה מזרוע הטיפול המשולב של COM701 עם Opdivo® שהגיב באופן מלא לטיפול וממשיך להגיב כרצוי לשלב איסוף הנתונים. מדובר בחולה עם סרטן אנאלי מסוג SCC הנמצא בטיפול במסגרת הניסוי כבר 22 חודשים לאחר שמחלתו התקדמה בעבר בזמן שטופל עם Opdivo® בלבד. אנו סבורים שתוצאות אלו תומכות בהשערה שלנו שחסימה משולבת של PVRIG ו-PD-1 עשויה להיות חיונית כדי לעורר את מערכת החיסון באוכלוסיות חולים מסוימות".

דר' כהן-דייג המשיכה, "שנית, נתונים ראשוניים לגבי סמנים ביולוגיים מספקים תובנות חשובות לגבי מנגנון הפעלת מערכת החיסון על ידי COM701. נצפתה מגמת התרבות של תאי זיכרון חיסוני מסוג CD8+ ושל תאי NK-T הן בזרוע המונותרפיה והן בזרוע הטיפול המשולב. בנוסף, במקביל להעלאת המינון של COM701 נצפתה עלייה ברמה של אינטרפרון גמא בדם, ציטוקין אנטי-סרטני מרכזי. ממצא זה עשוי להעיד כי הפעילות החיסונית האנטי-סרטנית נובעת מהטיפול המשולב ואינה תוצאה של טיפול ב Opdivo® בלבד. יתר על כן, נתוני הסמנים הביולוגיים שלנו מרמזים ש-COM701 כמונותרפיה או בשילוב Opdivo® עשוי לגרום לתגובות קליניות ממושכות בחולים עם גידולים שיש להם רמות נמוכות של PD-L1 אך הם חיוביים ל-PVRL2. בפרט, נתונים שהתקבלו מביופסיה ישנה של חולה עם סרטן פריטונאלי ראשוני תומכים במסקנה זו, משום שהם מראים שמונותרפיה של COM701 עשויה לגרום להתכווצות הגידול, התרבות של תאים מסוימים של מערכת החיסון והפרשה של אינטרפרון גמא בחולה עם גידול שאינו דלקתי כלל. מכלול הנתונים הקליניים והנתונים הראשוניים לגבי סמנים ביולוגיים מספקים בסיס חשוב שתומך בהשערת ציר DNAM שלנו, אותה אנו בוחנים באופן נרחב בעזרת ניסויים קליניים של מונותרפיה ושילובים כפולים ומשולשים".

דר' דניאל ויאנה, מנהל התוכנית לתרופות ניסיוניות במרכז ווסט לסרטן ומכון המחקר בממפיס טנסי, אמר, "למרות שהתוצאות האלו מאוד ראשוניות, הן מרמזות שהתמקדות ב-PVRIG עשויה להרחיב את התועלת של אימונותרפיה גם לאוכלוסיות חולים ולסוגי גידולים שכיום אינם מגיבים לטיפול מסוג זה. מעודד לראות שיש תגובות ממושכות בחולים שמחלתם התקדמה עם מעכבים של חלבוני בקרת מערכת החיסון ויש בכך להעיד על הפוטנציאל של חלבון בקרה חדש זה של מערכת החיסון לשפר את התוצאה הקלינית עבור חולים עם צרכים רפואיים משמעותיים שאין להם כיום מענה".

דגשים מהמצגת המציגה נתונים קליניים מיום ה- 15 באפריל 2021 שכותרתה, "COM701 עם או ללא nivolumab: תוצאות מהניסוי הקליני המתמשך שלב 1 לבחינת הבטיחות, הסבילות והפעילות האנטי-סרטנית הראשונית בחולים עם גידולים מוצקים מתקדמים", שהוצגה על ידי דר' דניאל ויאנה, כוללים:

זרוע העלאת מינונים של COM701 בשילוב Opdivo®:
ב-15 חולים, טיפול ב-COM701 בשילוב Opdivo® לא גרם לתופעות לוואי מגבילות מינונים עד למינון החמישי והאחרון של 20 מ"ג/ק"ג של COM701 ו-480 מ"ג Opdivo®, בעירוי אחת ל-4 שבועות.
שיעור בקרת המחלה היה 66.7% (N=10) עם תגובה מיטבית כדלקמן: תגובה מלאה בחולה אחד (6.7%), תגובה חלקית בחולה נוסף (6.7%), ומחלה יציבה ב-8 חולים (53.3%(.
חולה עליו דווח בעבר עם סרטן עור אנאלי מסוג SCC עם תגובה מלאה מאומתת ממשיך בטיפול כבר 96 שבועות (22 חודשים). חולה זה טופל כבר בשלושה קווי טיפול קודמים וגויס למחקר חודש לאחר שמחלתו התקדמה עם טיפול ב- Opdivo® כמונותרפיה.
חולה עליו דווח בעבר עם סרטן של תאי הכליה שהגיב במחלה יציבה מטופל כבר 75 שבועות.
חולה עם סרטן מעי גס מסוג MSS עם תגובה חלקית ממושכת עליו דווח ב-AACR 2020 השתתף בניסוי 44 שבועות.

זרוע טיפול ב-COM701 כמונותרפיה:
נרשמו 36 חולים, מתוכם 16 בזרוע העלאת המינונים ו-20 בזרוע הרחבת קבוצות הטיפול. 4 חולים בכל אחת מההתוויות הבאות: סרטן רירית הרחם, סרטן ריאות מסוג תאים לא קטנים, סרטן שחלות, סרטן שד וסרטן מעי גס מסוג MSS.
שיעור בקרת המחלה היה 47.2% (N=17) עם תגובה מיטבית כדלקמן: תגובה חלקית אחת (2.7%) (N=1) ומחלה יציבה אצל 44.4% מהמטופלים (N=16).
חולה עליו דווח בעבר עם סרטן פריטונאלי ראשוני (עמיד לפלטינום, מסוג MSS) עם תגובה חלקית מאומתת נותר בטיפול כבר 79 שבועות (18 חודשים). החולה טופל בעבר בשלושה קווי טיפול עם תרופות קיימות.
ביופסיה שנלקחה לפני הטיפול הראתה שהגידול שלילי ל-PD-L1 אך חיובי ל-PVRL2 בתאים הסרטניים ובתאים אנדותלים סביב הגידול, וללא תגובה דלקתית (כלומר ללא תאים חיסוניים בגידול לפני הטיפול).
בדיקות דם הראו הפעלה של מערכת החיסון שמתבטאת בהתרבות של תאים חיסוניים, ועלייה ברמת אינטרפרון גמא לפני שנצפתה התכווצות הגידול.

תגובות אנטי-סרטניות ממושכות בחולים שטופלו בעבר בקווי טיפול רבים:
תגובות ממושכות לטיפול (תגובה מלאה, חלקית או מחלה יציבה מעל 6 חודשים) ב-10 מתוך 51 חולים (19%).
תגובה מיטבית כדלקמן: תגובה מלאה, חלקית או מחלה יציבה נצפו ב-11 מתוך 21 חולים (52%) עם מחלה עמידה לטיפולים קודמים.
תגובה מיטבית כדלקמן: תגובה מלאה, חלקית או מחלה יציבה נצפו ב-13 מתוך 18 חולים (72%) שטופלו בעבר במעכבים של חלבוני בקרת מערכת החיסון.


תוצאות ראשוניות לגבי סמנים ביולוגיים מעידות על הפעלת מערכת החיסון על ידי COM701
נמדדו שינוים בהתרבות תאי מערכת החיסון וברמת הציטוקנים האנטי-סרטניים במהלך הטיפול.
לאחר מחזור טיפול אחד, נצפתה מגמת התרבות של תאי זיכרון חיסוני מסוג CD8+ אצל חולים שטופלו ב-COM701 כמונותרפיה (שינוי ממוצע של 87%). אוכלוסיית תאים אלו מבטאת רמות גבוהות של PVRIG החיוניים ליצירת תגובה חיסונית אנטי-סרטנית. תוצאות דומות נצפו בזרוע הטיפול המשולב.
התרבות של תאי NK-T, אוכלוסיית תאים חיסוניים שמבטאים רמות גבוהות של PVRIG וממלאים תפקיד בפעילות חיסונית אנטי-סרטנית, עלתה באופן מובהק יום לאחר טיפול ב-COM701, עם מגמה דומה בטיפול המשולב.
הרמה של אינטרפרון גמא, ציטוקין שממלא תפקיד מפתח בפעילות חיסונית אנטי-סרטנית, עלתה לאחר טיפול משולב של COM701 עם Opdivo®. מידת העלייה עלתה ככל שעלה המינון של COM701. עובדה זו מציעה שהפעילות שנצפתה נובעת מהטיפול המשולב ולא מ- Opdivo® לבדו.
תועדה פעילות אנטי-סרטנית בחולים עם רמות נמוכות של PD-L1 אך חיוביים ל-PVRL2. תוצאה זו מציעה שטיפול ב-COM701 יכול לעורר פעילות חיסונית אנטי-סרטנית גם בחולים עם גידולים שיש בהם פחות פעילות דלקתית.

ניתן לצפות בהרצאה שניתנה בכנס השנתי ASCO 2021 באתר החברה, והיא אינה נחשבת לחלק מהודעה זו.

מסמך זה מהווה תרגום נוחות בלבד להודעה באנגלית שפורסמה בארה"ב, אשר היא המחייבת מבחינת החברה.


אודות קומפיוג'ן
קומפיוג'ן היא חברה לגילוי ולפיתוח תרופות ראשונות מסוגן בתחום של אימונותרפיה בסרטן. החברה משתמשת בפלטפורמות החישוביות שלה, בעלות אפליקציות נרחבות, לצורך זיהוי מטרות תרופתיות חדשות ופיתוח תרופות. המוצר המוביל של החברה הוא COM701, נוגדן ראשון מסוגו כנגד PVRIG, לטיפול בגידולים מוצקים נמצא בניסוי קליני שלב 1. בנוסף, COM902, נוגדן כנגד TIGIT, נמצא בניסוי קליני שלב 1. צנרת התרופות של החברה כוללת גם תוכניות אימונו-אונקולוגיות מוקדמות יותר, בעיקר כנגד מטרות מילואידיות. מטה החברה ממוקם בחולון ולה משרדים בקליפורניה, ארה"ב. החברה נסחרת בנאסד"ק:CGEN, ובתל אביב: קמפג. למידע נוסף אנא בקרו באתר החברה: .www.cgen.com


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il