TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דויטשה בנק: סקירת השווקים השבועית של הכלכלן הראשי


דויטשה בנק
כריסטיאן נולטינג: 3.1% מדד מחירי הליבה PCE מזיז את רף האינפלציה
תמונת המצב בשווקים:
נתון המאקרו שיקבל את מירב תשומת הלב השבוע יהיה דוח התעסוקה החודשי ביום שישי הקרוב אך יש לשים לב גם לנתון מדד מנהלי הרכש של מכון ISM עבור סקטור השירותים והייצור שיפורסם מוקדם יותר השבוע. בגוש היורו נתון מכירות הקמעונאיות יהיה בעל הסתכלות היסטורית אך תשומת הלב של השווקים תהיה לעבר מדד המחירים לצרכן הגרמני היום ומדד המחירים לצרכן בגוש היורו כולו שיפורסם מחר. בסין פורסם הבוקר נתון מעודד של מדד מנהלי הרכש NBS כאשר הנתונים של מכון CAIXIN יפורסמו עבור סקטור הייצור ביום שלישי ועבור סקטור השירותים ביום חמישי. מחר תיערך פגישת ארגון אופ"ק פלוס ולא צפוי שינוי במדיניות של הארגון למרות ששינויים זמניים לחוזי מחירים אפשריים לאור הביקוש הגבוה בארצות הברית וההיצע המוגבל. הבנק המרכזי ההודי נפגש ביום שישי לאור אינדיקציות שמספר מקרי הקורונה היומי ושיעור המתים במדינה מעבר לשיאם. הבנק המרכזי האוסטרלי נפגש ביום שלישי ומלבד זאת צפוי שבוע שקט למדי בגזרת הבנקים המרכזיים.
יומן אירועים כלכליים:
שני:
גרמניה-מדד המחירים לצרכן(מאי).
שלישי:
אוסטרליה- פגישת הבנק המרכזי האוסטרלי.
סין-מדד מנהלי הרכש מכון CAIXIN סקטור הייצור(מאי).
גרמניה-מכירות קמעונאיות, נתוני אבטלה(אפריל)
גוש היורו-מדד המחירים לצרכן(מאי)
ארצות הברית-מדד מנהלי הרכש ISM סקטור הייצור(מאי).
רביעי:
ארצות הברית-ספר הבז' של הפד
חמישי:
ארצות הברית- מדד מנהלי הרכש ISM סקטור השירותים(מאי), סקר התעסוקה של מכון ADP(מאי).
שישי:
הודו-פגישת הבנק המרכזי ההודי.
גוש היורו- מכירות קמעונאיות(אפריל).
ארצות הברית- דוח תעסוקה חודשי(אפריל).
עדכון שווקים: יציבים לעת עתה
השווקים לקחו את נתון מדד מחירי הליבה של PCE שפורסם ביום שישי בשלווה יחסית. זאת למרות שהנתון שהצביע על עלייה שנתית של 3.1% היה מעל הצפי בשוק וגבוה משמעותית מנתון חודש מרץ שתוקן כלפי מעלה והצביע על עלייה שנתית של 1.9%. תשואות אגרות החוב הממשלתיות זזו כלפי מעלה מעט אך עדיין נסחרות מתחת לרמתם הגבוהה משבוע שעבר: תשואת אגרת החוב ל-10 שנים של ארצות הברית נסחרת ברמה של 1.59% ותשואת אגרת החוב של גרמניה ל-10 שנים נסחרת ברמה של מינוס 0.18%. מדד האס אנד פי 500 נסחר קרוב ל4200. מדד המטבעות DXY התחזק בתגובה הראשונית לאחר הנתון. השאלה שנותרה פתוחה האם השווקים ימשיכו להאמין לנרטיב של הפד כי שהאינפלציה כרגע היא זמנית. נתון מדד המחירים לצרכן הבא שיפורסם בארצות הברית יהיה ב-10 ליוני כאשר לאחר מכן ב-15 ליוני יפורסם מדד המחירים ליצרן כאשר ל2 הנתונים הללו יכולת לזעזע את השווקים.
שורה תחתונה: השווקים לומדים לחיות עם נתונים של אינפלציה גבוהה יותר אך נתונים עתידיים מעל הצפי עשויים להצית מחדש מחשבות על מדיניות מהודקת יותר של הפד.

כלכלת ארצות הברית: שוק העבודה ונתון ISM
חברי הפד ממשיכים להיצמד לתסריט לפיו האינפלציה היא זמנית בלבד ישנם דעות חלוקות בנוגע לנקודה מתי יש להתחיל לדבר באופן פורמלי על צמצום תוכנית הרכישות. נתונים שיתפרסמו השבוע עשויים להוסיף ללחץ הקיים. בנוגע למצב החברות נקבל את מדד מנהלי הרכש ISM עבור סקטור הייצור ביום שלישי ועבור סקטור השירותים ביום חמישי כאשר תתי הסעיפים בדוח עשויים ללמד יותר מאשר הכותרת הראשית. נתונים לגבי שוק העבודה- תביעות אבטלה שבועיות וסקר התעסוקה של מכון ADP ביום חמישי ודוח התעסוקה החודשי ביום שישי צפויים להיות חיוביים באופן כללי. כיוון המגמה של הנתונים צפוי להתבסס בחודשים הקרובים מה שעשוי לאפשר ליושב ראש הפד פאואל בכינוס ג'קסון הול באוגוסט להודיע מתי השיחות על צמצום המאזן של הפד יתחילו.
שורה תחתונה: הנתונים בארצות הברית צפויים להמשיך לתמוך בסיפור על התאוששות כלכלית אך הפד לא ירצה להתחייב מוקדם מידי לשיחות על צמצום המאזן.

סין: התחזקות מטבע היואן סיבה לדאגה.
מטבע ה-RMB עלה לרמתו הגבוהה ביותר מזה 3 שנים אל מול מטבע הדולר בשבוע שעבר כאשר USDCNY נסחר ברמה של 6.4. התחזקות עקבית של מטבע RMB עשויה לגרום למספר אתגרים עבור הרשויות בסין. מבחינה מאקרו כלכלית מטבע RMB חזק יותר עשוי להוביל לעצירה בגידול בייצוא מה שיוביל לפגיעה בתוצר שהאטה גם ככה ברבעון ה-1 אך גם יגרום להשפעה מופחתת בעליית מחירי הסחורות על הכלכלה הסינית. יחד עם זאת הדאגה המיידית היא מה שגורמת לעליית ה-RMB ולא ההשפעות לטווח הבינוני. זרימות כספים אל המדינה יחד עם התחזקות RMB מוסיפות לחשש מפני בועות בנכסים פיננסים שונים. מדד ה-CSI300 עלה בשבוע שעבר לרמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מרץ, מדד אחד להתלהבות המשקיעים והרשויות נאלצו להוציא אזהרה בנוגע למסחר במטבעות קריפטוגרפים וספקולציה במסחר סביב עפרת ברזל. תנאי האשראי הצטמצמו בשבוע בחודשים האחרונים אך צעדי שליטה נוספים ייתכנו.
שורה תחתונה: ההתאוששות נמשכת אך התחזקות נוספת של RMB עשויה להוסיף לחששות בנוגע לבועות בנכסי סיכון שונים.

גרמניה: התאוששות ואינפלציה
אנו נקבל שלל נתוני מאקרו השבוע: מדד מחירים לצרכן היום(עבור חודש מאי) כאשר מכירות קמעונאיות ונתוני אבטלה יפורסמו מחר. נכון לרגע זה ישנה תחושת של אופטימיות מאופקת. מדד האקלים של סקר IFO עבור העסקים שפורסם בשבוע שעבר רשם את רמתו הגבוהה ביותר-99.2 כאשר נרשמו עליות גם במדד התנאים הנוכחיים(95.7) וגם במדד הציפיות העתידיות(102.9). נתונים סופיים לגבי מדד מנהלי הרכש של מרקיט בשבוע הזה צפויים לאשר מחדש תחזית חיובית באופן כללי אך גרמניה לא חסינה מפני הפרעות לשרשראות האספקה וחששות בנוגע לאינפלציה בשאר העולם. בסקר IFO ניתן היה למצוא יותר הערות על כוונתם של חברות להעביר את עליית מחירי הגלם אל הצרכנים. נתון מדד המחירים לצרכן שיפורסם היום עשוי להרעיד את השווקים אם הנתון יצביע על עלייה משמעותית של מעל 2% לעומת השנה שעברה ונתוני האינפלציה בחודשים הקרובים יהיו תורם מרכזי לאינפלציה בגוש היורו. חששות שהבנק המרכזי האירופאי עשוי להודיע על הפחתה בתוכנית הרכישות שלו בפגישתו הקרובה ב-10 ליוני פוחתות לאחר דבריהם בפומבי של כמה מחברי הבנק. גמישות בנוגע לתוכנית בעתיד צפויה אך הבנק המרכזי האירופאי יימנע מהכרזה רשמית על צמצום כאשר תוקף התוכנית הוא עמוק אל תוך שנת 2022.
שורה תחתונה: אופטימיות זהירה בנוגע לכלכלת גרמניה תמשך אך המגמה של האינפלציה תהיה חשובה עבור גוש היורו כולו.

נפט: ארגון אופ"ק צפוי להשאיר את מדיניותו ללא שינוי.
ארגון אופ"ק פלוס מקיים פגישה וירטואלית מחר. עם המשך המגמה של עלייה במחירי הנפט( חבית מסוג WTI נסחרת הבוקר ברמה של 66.8 דולר לחבית לעומת הנמוך שנרשם בחודש מרץ של 58 דולר לחבית) לא צפוי שינוי במדיניות של הארגון שממשיך להיות ממוקד בהורדת מלאי הנפט העולמי. יחד עם זאת ישנם מספר לחצים בארגון כמו עליית תפוקת הנפט האיראנית שלבסוף תצטרך לעלות. בניגוד לכך ישנם מספר לחצים מיידים(זמניים) על מחיר הנפט כלפי מעלה לאור התחלת עונת הנהיגה שמתרחשת בקיץ בארצות הברית שגורמת לעלייה בביקוש בעוד שההיצע נותר מוגבל למדי. בטווח הארוך יותר עליית מחירים עבור הנפט(וסחורות אחרות) תהיה מבוססת על אמונה כי הביקוש העולמי ימשיך לעלות. ארגון אופ"ק פלוס חייב לעביר את המסר שעלייה בתפוקה לא תגרום לקיזוז ההשפעה החיובית של עלייה בביקוש על המחיר.
שורה תחתונה: עלייה בביקוש צפויה לתמוך במחיר הנפט כאשר ההיצע נמצא תחת שליטה אך עליות גדולות במחיר הנפט לא צפויות להתרחש.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il