TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקופיה בהסכם ראשון באיחוד האמירויות – איזור בעל פוטנציאל ענק לחברה


Ecoppia
אקופיה חתמה על חוזה עם ענקית אנרגיה גלובלית הפועלת באזור לאספקת מערכות רובוטיות למתקני עקיבה (T4) באתר סולארי באמירויות
החוזה הוא במודל של ליסינג לתקופה של 25 שנה

• השוק באיחוד האמירויות מאופיין בפוטנציאל אדיר, רק באיחוד האמירויות החשמל הסולארי מהווה 58% מנתח השוק של פרויקטים סולאריים באזור MENA כולו

לדברי ז׳אן סממה, מנכ״ל אקופיה, ״אקופיה חוברת לאחת משחקניות האנרגיה הגדולות בעולם בהסכם חדש באמירויות וממשיכה להרחיב את פעילותה למדינות חדשות עם פוטנציאל צמיחה משמעותי. החיבור בין החברות, שנוצר באמצעות שגרירות ישראל בניו דלהי ולשכת המסחר ישראל הודו (IFIICC), נותן ביטוי למובילות השוק של אקופיה ומחדד כי השילוב של הניסיון הרב שצברה החברה והאמינות המוכחת של מוצריה לאורך זמן ממצבים אותה כבחירה הטבעית לניקוי רובוטי של לוחות סולאריים בשדות של ספקיות האנרגיה המובילות.

האיתנות הפיננסית של החברה כמו גם הניסיון בתחזוקת שדות ענק הינם תנאי הכרחי לעבודה מול גופי האנרגיה המובילים בעולם, ואנו ממשיכים וקושרים היקשרויות ארוכות טווח עם החברות הגדולות בתחום האנרגיה המתחדשת, בהמשך לשורת הלקוחות ושיתופי הפעולה הקיימים כדוגמת EDF, Engie,SoftBank, AES, Fortum, Azure Power ואחרות.

מדובר בהסכם ראשון עם ענקית האנרגיה, באתר קטן יחסית בהיקף של 3.6 מגהוואט שצפוי להניב לחברה כ-400 אלף דולר לאורך תקופת ההסכם, ומהווה הוכחת יכולת טכנולוגית ללקוח כמו גם לשחקניות אנרגיה אחרות הפעילות באיזור. תחת הסכם זה, הרובוטים של אקופיה ימכרו במודל ליסינג בו מפעילת האתר משלמת מדי שנה עבור האחזקה והתפעול של הרובוטים באתר, במשך 25 שנה.

אין זה יד המקרה שלאחר בחינה של מספר פתרונות רובוטים, בחר הלקוח בפתרון של אקופיה המשלב טכנולוגיה מתקדמת, אמינות מוכחת, פלטפורמת AI מתקדמת המאפשרת ניתור מלא של פעולות הניקוי מרחוק ומתן מענה מיידי ואפקטיבי במקרה של סופות חול, המתרחשות באופן תדיר באזור.

לכבוד המאורע המרגש נשאו דברים אנשי מפתח מדובאי, מהודו ומישראל ובירכו את אקופיה ואת נשיא ההתאחדות הבינלאומית של לשכות מסחר הודו-ישראל, מר מרזי סודהווטרוואלה;

בין המברכים: כבוד הנשיא ראובן (רובי) ריבלין, נשיא מדינת ישראל; מר פאייבן קאפור, שגריר הודו באמירויות; דוקטור אחמד אבדול ראחמן אלבאנה, שגריר האמירויות בהודו; מר רון מלכה, שגריר ישראל בהודו; מר סאנג׳יב קומאר סיגלה, שגריר הודו בישראל; מר יונתן מילר, שגריר מיוחד של ישראל בתחום האנרגיה במשרד החוץ.״

ה-10 למאי 2021, ישראל, תל אביב: חברת אקופיה סיינטיפיק (ת״א:אקפה) העוסקת, בפיתוח, מכירה ותחזוקה של פתרונות רובוטיים מתקדמים לניקוי מתקנים סולאריים תשתיתיים הודיעה היום כי תפרוס את הפתרון הרובוטי שפיתחה במתקן סולארי בדובאי, ההתקנה צפויה להתבצע במהלך 2021. היקף העסקה עומד על 3.6 מגה והכנסות מצטברות של כ-400 אלף דולר, מודל ההיקשרות אל מול הלקוח הינו מודל של ליסינג ל-25 שנה, המעיד על האמון הרב שיש ללקוח באקופיה ובמוצריה.

החיבור בין אקופיה לבין החברה הפעילה בדובאי נוצר באמצעות שגרירות ישראל בניו דלהי ולשכת המסחר ישראל הודו (IFIICC), והינו סנונית ראשונה לשיתופי פעולה כלכליים טרילטראליים שנפתחו לכלכלת ישראל באמצעות הסכמי אברהם.

הרובוט של אקופיה מדגם-T4 שיותקן על גבי הפאנלים בשדה, מיועד לניקוי לוחות סולאריים במתקנים עוקבים מסוג Single Axis Trackers (SAT).

רובוט ה-T4 מנקה את שורת הלוחות הסולאריים באמצעות שימוש במיקרו-פייבר ויצירת זרמי אוויר מבוקרים בכדי לדחוף את חלקיקי האבק החוצה מהלוחות הסולאריים. פעולת הניווט של הרובוט מתבצעת באמצעות שימוש בחיישנים ורכיבים טכנולוגיים נוספים, המאפשרים לרובוט לזהות את גבולות הלוחות הסולאריים, תוך תזוזה בין מרווחי הלוחות וניווט בצורה אופטימאלית ויעילה, ובכך הופך את ניקוי הלוחות לאוטונומי לחלוטין ולא מצריך כוח עבודה או מפעילים.


אודות אקופיה:

אקופיה סיינטיפיק (TASE:ECPA), מובילה עולמית ברובוטיקה למתקנים סולאריים גדולים, הוקמה בשנת 2013 על-ידי היזמים ערן ומשה מלר, החברה החלה להיסחר בבורסת תל אביב בנובמבר 2020 וגייסה סכום של 82.5 מיליון דולר.

אקופיה עוסקת, בפיתוח, מכירה ותחזוקה של מערכות רובוטיות לניקוי מתקנים סולאריים תשתיתיים הממוקמים באזורים צחיחים. בנוסף, החברה הינה בעלת קניין רוחני משמעותי עם למעלה מ-50 פטנטים מאושרים בכיסוי עולמי.
מערך הרובוטים של אקופיה מנקה כ-10,000,000 פאנלים סולאריים מדי לילה ללא מים ובצורה אוטומטית לחלוטין. יתרה מזאת, החברה הציגה ב-6 השנים האחרונות קצב גידול שנתי ממוצע בחתימה על הסכמים של מעל 285%, והיא אחת החברות הצומחות ביותר במשק הישראלי.

שוק היעד – מתקנים סולאריים באיזורים צחיחים, הנו אחד השווקים הצומחים בעולם וצפוי לצמוח מכ 170 ג'יגה-וואט בשנת 2020 לכ 440 ג'יגה-וואט עד שנת 2025. לאקופיה 16.6 ג׳יגה-וואט הסכמי מסגרת חתומים, המהווים כ-4% בלבד מכלל שוק היעד בשנת 2025, נתון המשקף את הפוטנציאל האינסופי הקיים עבור החברה. החברה פעילה כיום בארבע יבשות, ולקוחותיה הינם שחקני האנרגיה המובילים בעולם כאשר ההתקשרות עמם היא לתקופה של 25 שנים.
מנכ"ל החברה, מר ז'אן סממה, כיהן בתפקידו האחרון כמנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה וחבר הנהלת שיכון ובינוי. הנהלת החברה יושבת במשרדים הראשיים בישראל, והיא מעסיקה כ-150 עובדים בארץ, במדריד ובניו דלהי.
אקופיה פועלת בשוק האנרגיות המתחדשות, הגדל בקצב מהיר ודו ספרתי משנה לשנה, שוק שמתודלק על ידי יעדים מדיניים ושלוקחות בו חלק יצרניות החשמל המובילות בעולם כמו גם חברות האנרגיה המובילות מתחום הדלקים והפחם, כגון BP, Shell, Total, שעושות את המעבר לאנרגיות מתחדשות, לרבות PV.

בשנים האחרונות נבנים בעולם אתרי ענק, המשתרעים על פני עשרות קילומטר רבועים, עם מיליוני לוחות סולאריים הדורשים ניקוי רציף. רבים מהם מוקמים במדבריות על מנת ליהנות מרמת קרינה גבוהה, לצד עלויות קרקע נמוכות. באתרים אלו קיים קושי רב להתמודד עם רמות האיבוק שעל הלוחות הסולאריים ובשינוע כמויות המים הדרושות לטובת ניקוי ידני של הלוחות בהיעדר ניקוי, הירידה ברמת ייצור החשמל עשויה להגיע עד להיקף של 35%.
אוטומציה ורובוטיקה הפכו להכרח על מנת לשמר רמות ייצור חשמל גבוהות באותם מתקני אנרגיה אסטרטגיים. ניקוי אפקטיבי ללא מים הפך לאלמנט משמעותי לשיפור הכלכליות של פרויקטים גדולים באזורים יבשים.

המערך הרובוטי מבוסס הענן והשימוש בעיבוד מידע מתקדם מאפשרים ייצור חשמל סולארי בצורה מיטבית ורציפה לאורך כל השנה, ובו בזמן מזעור עלויות תפעול ותחזוקה אודות לחיבור לפלטפורמת הענן של החברה (Ecoppia AI), אשר אוגרת ומעבדת נתונים ומידע אודות פעילות המערכות הרובוטיות ומאפשרת שליטה ובקרה מרחוק על פעולות הניקוי של הרובוטים.
בנוסף, החברה מעניקה ללקוחותיה שירותי תחזוקה ותמיכה טכנית שוטפים וארוכי טווח למוצריה לצורך ניצול מרבי של פוטנציאל תפוקת האנרגיה של הלוחות הסולאריים.
המוצר הראשון שפיתחה החברה בשנת 2013 הוא מערכת רובוטית E4.
פעולת הניקוי של הרובוטים מתבצעת תוך שימוש בכוח הכבידה כדי להעביר חלקיקי אבק כלפי מטה ומחוצה ללוחות. במהלך פעולת הניקוי הרובוטים נעים מעלה מטה תוך שימוש במסגרת אלומיניום קשיחה ובאמצעות גלגלים מצופים בחומר המאפשר תנועה חלקה (גם בין הלוחות, ללא מרווחים) וללא עומס על פני לוחות סולאריים. מרבית מההתקנות הקיימות של מערכות החברה הן מסוג E4.

מוצר נוסף אותו משווקת החברה הוא מערכת רובוטית T4, הרובוטים המיועדים לניקוי לוחות סולאריים במתקנים עוקבים מסוג Single Axis Trackers) SAT). רובוט ה-T4 מנקה את שורת הלוחות הסולאריים באמצעות סיבוב של פיסות בד רכות מסוג מיקרו-פייבר, ויצירת זרמי אוויר מבוקרים בכדי לדחוף את חלקיקי האבק החוצה מהלוחות הסולאריים. פעולת הניווט של הרובוט מתבצעת באמצעות שימוש בחיישנים ורכיבים טכנולוגיים נוספים, המאפשרים לרובוט לזהות את גבולות הלוחות הסולאריים, תוך תזוזה בין מרווחי הלוחות וניווט בצורה אופטימאלית ויעילה, ובכך הופך את ניקוי הלוחות לאוטונומי לחלוטין ולא מצריך כוח עבודה או מפעילים.
שתי המערכות נמצאו כאמינות ובטוחות ללוחות הסולאריים, וככאלה שלא יוצרות פגיעה או נזק ללוחות גם אחרי עשרות שנים של ניקוי.

הפתרונות הייחודים שפיתחה החברה, מוזילים משמעותית את עלויות הניקוי והתחזוקה של השדה, ובכך מקצרים דרמטית את פרקי הזמן להחזרת ההשקעה, תוך שמירה רציפה על יעילות הפאנלים. לחברה שיתופי פעולה משמעותיים עם חברות ענק בתחום האנרגיה המתחדשת כדוגמת EDF, Engie, Fortum,AES, Brookfield, Actis, SoftBank, Azure Power Renew Power ואחרות. צבר ההזמנות הקיים, כמו גם הניסיון המוכח שנרכש בשבע שנות פעילות החברה, ממצבים אותה כשחקן המוביל בעולם בתחום הניקוי הרובוטי היבש של לוחות סולאריים במתקנים תשתיתיים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il