TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רציו מסכמת שנה ראשונה של הפקה מלוויתן: הכנסות של כ- 195 מיליון דולר ורווח תפעולי של כ- 107 מיליון דולר


יגאל לנדאו מנכל רציו צלם יהושע יוסף
במהלך שנת 2020 מכר מאגר לוויתן 7.25 BCM של גז טבעי ללקוחות בישראל, ירדן ומצרים
הייצוא למצרים וירדן היווה מעל 50% מההכנסות

שותפות רציו מדווחת כי הכנסותיה בשנת 2020 מהפקת גז טבעי ממאגר לוויתן בו היא שותפה (15%) הסתכמו בכ- 195 מיליון דולר והרווח התפעולי בתקופה זו הסתכם בכ- 107 מיליון דולר. במהלך שנת 2020, שנת ההפקה הראשונה של לוויתן, נמכרו מהמאגר כ- 7.3 BCM גז טבעי ללקוחות בישראל, ירדן ומצרים, במחיר ממוצע של כ- 5.1$.
במהלך שנת 2020, שנת תחילת הפעלת האסדה ועל אף משבר הקורונה, עמדה הזמינות התפעולית של לוויתן על 98.5% כאשר במחצית השנייה של השנה עלתה לכ-99.6%. עוד במהלך השנה החולפת, קידמו וביצעו השותפים בפרויקט לוויתן מספר פעולות משמעותיות, וביניהן השלמת פרויקט המדחסים באשקלון, שאפשר את הגברת הייצוא בצינור למצרים במחצית השנייה של השנה, וכן השלמת פרויקט הטורבו אקספנדרס, שהגדיל את כושר ההפקה של האסדה למעל 12BCM בשנה.
תחילת ההפקה ממאגר לוויתן תרמה לביטחון אנרגטי של מדינת ישראל עם מקור גז משמעותי נוסף לשוק המקומי וכן אפשרה את יישום מדיניות משרד האנרגיה להפחתת זיהום האוויר וצמצום השימוש בפחם. מכירות הגז מלוויתן תרמו לקופת המדינה הכנסות מתמלוגים בהיקף של כחצי מיליארד ₪ כבר בשנת הפקה ראשונה, זאת לצד ירידה בתעריפי החשמל לאזרחי ישראל.
עוד במהלך שנת 2020, חיזקה השותפות את איתנותה הפיננסית והשלימה בהצלחה את תהליך המימון מחדש של החוב הבנקאי עם קונסורציום של 8 בנקים בינלאומיים וישראלים מובילים באמצעות הלוואה דולרית חדשה ל -7 שנים במסגרת כוללת של 650 מיליון דולר בריבית של ליבור+3.5%. בנוסף, וכחלק ממהלך כולל להגדלת הגמישות הפיננסית תוך הפחתת המינוף, רכשה השותפות בשנת 2020 אג"ח (סדרה ב') שהנפיקה חברת הבת "רציו מימון" בהיקף של כ- 32 מיליון דולר המהווים כ- 14.4% מהסדרה. ביטוי נוסף לאיתנות הפיננסית של השותפות בשנת 2020 הוא הגידול ביתרת המזומנים העומדת על כ-142 מיליון דולר נכון לסוף השנה.
יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו: "רציו מסכמת שנה ראשונה של הפקת גז ממאגר לוויתן עם מכירות מרשימות, בפרט במחצית השנייה, הן לשוק המקומי והן לשווקי הייצוא, וזאת על אף האתגרים שהביאה איתה שנת 2020. שנת 2021 נפתחה עם ביקושים חזקים לגז והמכירות מהמאגר מתחילת השנה עומדות על כ- 2.45 BCM. אנו ממשיכים לקדם במרץ יחד עם שותפינו את התוכניות להגדלת ההפקה וליצוא של כמויות משמעותיות נוספות. כניסת שברון, הביקושים בשווקי הייצוא וההגעה ליכולת הפקה הנוכחית של אסדת לוויתן מגבירים את רמת הוודאות בפרוייקט ואת הפוטנציאל הנוסף בו ואנו בהחלט שמחים על כך"


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il