TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:


עפר קליין צילום יונתן בלום
החיסונים השתלטו על תחזית בנק ישראל
כצפוי, בנק ישראל השאיר את הריבית ללא שינוי. לנוכח הגעת החיסונים, שני התרחישים של תחזיות בנק ישראל קדימה עודכנו כלפי מעלה. הקצב המהיר של תהליך ההתחסנות בישראל כרגע, מגדיל להערכתם את הסיכויים להתממשות התרחיש האופטימי יותר. יחד עם זאת, תחזיות הבנק לאינפלציה ולריבית בשנים 2022-2021 נשארו נמוכות מאוד.

התחזית שלנו לצמיחה מעט נמוכה מהתחזית האופטימית של הבנק (5.0-4.5 אחוזים) כאשר ההבדל המרכזי הוא בתחזית המאוד אופטימית של הבנק לגידול בצריכה הפרטית בשנתיים הקרובות ומנגד תחזית האינפלציה שלנו ל-2022 גבוהה יותר.


בישראל - שיפור אחרון בנתוני האבטלה לפני הידוק הסגר.
בארה"ב - ביום שישי צפוי דוח תעסוקה חלש.

רגע לפני שהחלו הגבלות ההסגר השלישי, סקר כח האדם בישראל למחצית הראשונה של דצמבר הראה ירידה בשיעור האבטלה הרחב ל-12.7 אחוזים עם ירידה במספר העובדים שנעדרו זמנית (בעיקר חל"ת) ל-5.6 אחוזים, לצד ירידה במספר המובטלים ל-4.8 אחוזים. כך חזרנו לרמת האבטלה שהייתה ערב הסגר השני בתחילת ספטמבר, אך הנתון כבר פחות רלוונטי עקב צפי לחזרה לעלייה בשל ההגבלות החדשות.

בארה"ב בשישי הקרוב יתפרסם דוח התעסוקה האחרון ל-2020 והאומדנים הראשוניים מצביעים על גידול אפסי, כך גם על פי סך הדרישות השבועיות לדמי אבטלה.

סין ממשיכה להגדיל את השפעתה – הפעם על אירופה. חברות השירותים האירופאיות יוכלו ליהנות מהמהלך.

לאחר כמעט 7 שנים של משא ומתן (רק אנג'לה מרקל הייתה כבר בשלטון כשהמשא ומתן החל), האיחוד האירופאי וסין הסכימו עקרונית על הסכם סחר חדש שבו סין תאפשר לחברות אירופאיות גישה חופשית יותר לשוק הסיני ללא הכרח של העברת טכנולוגיה לשותף המקומי, תוך כדי הגברת השקיפות וההגנה המשפטית. מנגד, האיחוד וויתר על סעיפים שמכריחים את החברות הסיניות שפועלות באיחוד לשמירה על זכויות אדם. הדרך לחתימה עוד רחוקה ורק עכשיו הדרגים המנהליים יחלו לשבת ולדון על הפרטים, אך במידה שהדבר יבשיל להסכם זה יועיל במיוחד לחברות השירותים באירופה, שבניגוד לחברות התעשייה, הגישה שלהן לסין עדיין מוגבלת.

הערב בארה"ב - בחירות קטנות משמעות עצומה

הלילה יסתיימו הבחירות החוזרות ל-2 מושבים לסנאט של מדינת ג'ורג'יה (ספירת הקולות תימשך כנראה עד לסופ"ש). נוכח החשיבות המכרעת של הבחירות סך ההוצאה של המפלגות לצד גופים נוספים (על פי הדיווחים בתקשורת) גדולה יותר מסך כל ההוצאה של טראמפ בכל קמפיין הבחירות לנשיאות. על פי הסקרים המוקדמים המרוץ צמוד (יותר מהמרוץ לנשיאות) ורק במידה שהדמוקרטים יזכו ב-2 המושבים הם יוכלו להפוך את הרוב הרפובליקני בסנאט בגלל שובר השוויון שמוקנה לסגנית הנשיא. בתרחיש זה הם יוכלו להעביר בחקיקה תשלומי העברה נדיבים בהרבה לאוכלוסייה (2000 דולר לאדם במקום 600 כרגע) לצד סיכויים גבוהים יותר שגם השקעות ארוכות טווח בתשתיות אנרגיה מתחדשת (ירוקה) יעברו בחקיקה. מנגד, יש לזכור שזכייה כזו גם תאפשר לנשיא לממש הבטחות שהן פחות חיוביות לשוק ההון כמו רצונו להכפיל את שכר המינימום הארצי והעלאה של מס החברות. על פי הסקרים האחרונים המרוץ צמוד - נשאר לנו לחכות ולראות.

נקודות מרכזיות

בארץ

כצפוי, הריבית נשארה ללא שינוי. לנוכח הגעת החיסונים, שני התרחישים של תחזיות בנק ישראל עודכנו כלפי מעלה. הקצב המהיר של תהליך ההתחסנות בישראל כרגע, מגדיל את הסיכויים להתממשות התרחיש האופטימי יותר. יחד עם זאת, תחזיות הבנק לאינפלציה ולריבית בשנים 2022-2021 נשארו נמוכות מאוד.
דוח תעסוקה אחרון לפני הסגר השלישי הראה שיפור בשיעור האבטלה הרחב, אך המגמה תתהפך בפרסומים הבאים.

בעולם

היום יסתיים הסיבוב השני לבחירות הכי יקרות למושבים בסנאט, כאשר רק ניצחון ב-2 המושבים לדמוקרטים יוביל לשינוי משמעותי.
בשישי יתפרסם דוח התעסוקה האחרון ל-2020 והאומדנים הראשוניים לא מעודדים. הנהירה של משקי בית מדירות במרכזי הערים לבתים בפריפריה ממשיכה לדחוף כלפי מעלה את מחירי הבתים.
סין והאיחוד האירופאי הגיעו סוף סוף להסכמה עקרונית על הסכם סחר חדש, אך רק עכשיו מתחילים לעבור על הפרטים הקטנים. במידה ויתממש הדבר יטיב במיוחד עם חברות השירותים באירופה.
סנטימנט חברות התעשייה בסין נותר גבוה גם בסוף 2020, אך המשך העלייה במחירי חומרי הגלם פוגעת במרווחים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il