TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

קבוצת אלקטרה מרחיבה את עסקי מגזר השירות, ההפעלה והאחזקה ונכנסת לראשונה גם לענף התחבורה


איתמר דויטשר. צילום - לירון אלוני
תרכוש את השליטה (51%) בחברת 'אפיקים' לפי שווי של כ-154 מיליון שקל
רכישת 'אפיקים' הינה אבן דרך משמעותית בפיתוח זרוע פעילות נוספת של אלקטרה הכוללת ניהול ותפעול תחום תשתיות לתחבורה בישראל

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "ענף התחבורה בישראל הינו מהסקטורים שזוכים להיקף השקעות משמעותי ביותר במשק הישראלי בשנים האחרונות. בכוונת קבוצת אלקטרה להפוך לאחד המפעילים הגדולים בישראל בענף זה, ומשכך יצאנו למהלך אסטרטגי משמעותי, במסגרתו תרכוש הקבוצה את השליטה ב'אפיקים', מתוך הבנה שרכישה זו עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית 'מעגל החיים' של החברה, ומאפשרת לה להתרחב לתחום התפעול והתחזוקה של תחבורה בישראל. כידוע, בשנה האחרונה זכתה החברה, יחד עם שותפים, במכרז להקמה ותפעול של הנתיבים המהירים בכביש 2 ובכביש 20.
אלקטרה מספקת כיום שירותי ניהול ותפעול לפרויקטים מורכבים בתחומי החשמל, האנרגיה והגז – עתה, יתווסף למערך זה גם תחום התחבורה. העיסקה תאפשר שילוב של יכולות הליבה, הנסיון והידע של קבוצת אלקטרה יחד עם נכסיה של 'אפיקים', לרבות מיצוי סינרגיות וייצור הזדמנות לצמיחה משמעותית. פעילות זו תיתן מענה מקיף לניהול בעולם התשתיות לתחבורה.
'אפיקים' הינה שחקנית מובילה בתחום, ובאמצעותה נעמיק את הפעילות בעולמות כמו הפעלת רכבות קלות, הפעלת ציי רכב והפעלת מערכי רכב אוטונומיים, לצד המשך הצמיחה הצפויה בתחום האוטובוסים וההיסעים, בהתאם לתכנית העבודה של ממשלת ישראל".

לדברי אמנון סלע, נשיא קבוצת 'אמנון מסילות', "אני מברך על השותפות החדשה עם קבוצת אלקטרה. הקורונה הפכה את 2020 לשנה מאתגרת מאוד, אך גם מלאת הזדמנויות ואני בטוח שנצעיד את הפעילות המשותפת בצורה מופלאה״

לדברי ערן סלע, יו"ר קבוצת 'אמנון מסילות' ערב החתימה, "אנו נרגשים להתחיל את השותפות המרגשת עם קבוצת אלקטרה. הוכחנו שישנם ורטיקלים עסקיים ראשונים במעלה. אנחנו רגע לפני חזרה מלאה לשגרה, כאשר אנחנו מאמינים שאפיקי התחבורה יהיו הראשונים לצמוח. העסקים נוצרו יציבים ואיתנים ואנו מצפים להמשיך ולתמוך אחד בגב השני. בנינו שותפות אמיתית שתוכיח עצמה גם בשנים הבאות עלינו לטובה״.

-------
עסקה אסטרטגית לקבוצת אלקטרה, בניהולו של איתמר דויטשר - הקבוצה הודיעה כי היא מרחיבה פעילותה ונכנסת לראשונה, באמצעות מגזר השירותים והאחזקה שלה, לתחום התחבורה. החברה התקשרה בהסכם לרכישת 51% מהון המניות המונפק והנפרע של חברת אמנון מסילות, חברה פרטית-משפחתית, הכוללת גם את חברת 'אפיקים' שבבעלותה. אלקטרה תשקיע ברכישת 51% ממניות החברה סכום הכולל מקדמה בסך של כ-79 מיליון שקל – סכום זה עודכן ביחס לדיווח המיידי שפרסמה החברה ביום 1 באוקטובר 2020 עקב שינוי במבנה ההון הנובע מרה-ארגון שביצעה חברת 'אפיקים' טרם חתימת העיסקה. בסך הכל, מבטאת העיסקה שווי של כ-154 מיליון שקל לאמנון מסילות ולאפיקים.

לאלקטרה ניתנה אופציה לרכוש מאמנון סלע, בעליה של אמנון מסילות, את יתרת מניות החברה בחלוף 8 שנים ממועד חתימת העיסקה, וזאת לפי שווי שייקבע על בסיס מנגנון שסוכם בין הצדדים. במקביל, ניתנה לאמנון סלע אופציה למכור את יתרת מניותיו לאלקטרה בשווי דומה. עוד סוכם בין הצדדים, כי ערן סלע יכהן כמנהל עסקים ראשי של החברה לפחות במהלך 5 השנים הבאות. יצויין, כי השלמת העיסקה כפופה להתקיימותם של מספר תנאים מתלים, לרבות אישור רשות התחרות ואישור משרד התחבורה.

חברת אמנון מסילות, במישרין ובאמצעות חברת אפיקים שבבעלותה, הינה חברה פרטית משפחתית, העוסקת בתחום התחבורה הציבורית. החברה מחזיקה בצי הכולל כ-850 אוטובוסים, ולמועד הדיווח הינה בעלת זיכיונות להפעלת חמישה אשכולות של קווי שירות בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ, ומחזיקה ב-25% מחברת נתיב לעיר בע"מ.

מהדיווח שפירסמה אלקטרה עולה, כי אמנון מסילות רשמה בשנת 2019 הכנסות בסך של כ-783 מיליון שקל, רווח תפעולי בסך של כ-77 מיליון שקל ורווח נקי בסך של כ-42 מיליון שקל.

תחום התחבורה הציבורית הינו אחד מהתחומים הנהנים מצמיחה בעקבות יישום תכניות הממשלה להרחבת פרויקטי התשתיות במדינת ישראל. בהקשר זה, פועלת המדינה להרחיב את האשכולות הגיאוגרפיים של מערך האוטובוסים הציבורי, וזאת במקביל לתהליכים להפרטת חלק מקווי אגד ודן. כמו כן, צפויים פרוייקטי הרכבת הקלה בתל-אביב, פרויקט ה'מטרו' ופרויקטים נוספים שהמדינה מקדמת להביא לגידול בהיקף התחבורה הציבורית בישראל ובמשקל של תחום זה בתוך עוגת התשתיות הלאומית.

את אלקטרה ייצגו בעיסקה עורכי הדין שרון אמיר, מיטל צימברג לדרמן ונועם שועלי ממשרד עו"ד נשיץ ברמדס אמיר; את אמנון מסילות בע"מ ייצג בעיסקה עו"ד אסף נחום ממשרד הרצוג פוקס נאמן.

קבוצת אלקטרה פירסמה בנובמבר 2020 תוצאותיה הכספיות לתשעת החודשים הראשונים לשנת 2020. החברה הציגה עלייה של כ-10% בהכנסותיה לכ-5.65 מיליארד שקל, לצד רווח נקי בסך של כ-138.5 מיליון שקל. צבר העבודות של הקבוצה צמח לכ-16 מיליארד שקל.

קבוצת אלקטרה בע"מ, בניהולו של איתמר דויטשר, נחשבת לאחת הקבוצות הקבלניות המובילות בישראל. הקבוצה פועלת כיום, באמצעות החברות הבנות שבבעלותה, בחמישה מגזרי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל; פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל; שירות ואחזקה; פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום, ומגזר הזכיינות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il