TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אנלייט זכתה במכרז רשות החשמל השני למערכות משולבות סולארי ואגירה בהספק של 82 מגה-וואט AC


אנלייט
הספק זה יאפשר הקמת מתקנים סולאריים בהספק של כ- 200 מגה-וואט DC ומערך סוללות אגירה בהיקף 328 MWH
גלעד יעבץ מנכ"ל אנלייט מסר: "מכרז האגירה השני הינו חלק ממהפכה בלתי נתפסת בארץ ובעולם, ומהווה צעד ענק נוסף במעבר למשק חשמל זול, יעיל ונקי בישראל ללא תלות בייצור חשמל מדלקים פוסיליים. בשילוב עם הזכייה במכרז הראשון מוקדם יותר השנה, אנלייט צפויה להקים מתקנים סולאריים משולבי אגירה בהיקף של כ-320 מגה וואט במונחי DC בעלות הקמה מצרפית של למעלה ממיליארד שקלים. אלו, יתרמו לחברה גידול בהכנסות השנתיות בהיקף של 110-140 מיליוני שקלים. הזכיות במכרזים מהוות נדבך נוסף באסטרטגיית החברה לפעילות משמעותית בתחום אגירת האנרגיה בכל שווקי הפעילות שלה בעולם"

אנלייט מודיעה כי על-פי פרסום רשמי, במסגרת מכרז שפורסם על ידי רשות החשמל להקמת מתקני ייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית בשילוב קיבולת אגירה שיחוברו לרשת החלוקה (הליך מספר 2), זכתה החברה בהספק מצטבר של 82 מגה-וואט (במונחי AC) בנקודת החיבור לרשת החשמל הארצית. הספק זה, בשילוב טכנולוגיית אגירת האנרגיה, יאפשר לחברה להקים מערך מתקנים סולאריים בהספק מוערך של כ- 200 מגה-וואט (במונחי DC).
היחס המושג בין הספק המתקנים הסולאריים לבין גודל החיבור, אשר צפוי לעמוד על כ- 2.5 (גודל המתקן יעמוד בקירוב על פי 2.5 מגודל החיבור), מושג באמצעות טכנולוגיית אגירת האנרגיה המשולבת במתקנים. בהתאם לדרישות המכרז תכנון המתקנים כולל מערך סוללות אשר מאפשר אגירה של ייצור שעתי עודף בעת שעות פעילות השמש, והזרמתו לרשת בשעות אחרות, בהן גודל החיבור הזוכה אינו מנוצל במלואו. תכנון זה מאפשר לייעל משמעותית את השימוש ברשת החשמל הארצית ובכך לחסוך למשק עלויות גדולות של הקמת רשתות חלוקה והולכה על ידי חברת החשמל.
לפי הודעת רשות החשמל, התעריף לזוכים בהליך הינו בסך של 17.45 אג' לקוט"ש (צמוד למדד המחירים לצרכן) לתקופה שתחילתה במועד ההפעלה המסחרית של כל מתקן במסגרת הזכייה ועד ליום 29.12.2045.
מדובר במכרז שני מסוגו להקמת מתקני ייצור המשלבים אגירה, קרי, מתקנים בטכנולוגיה פוטו-וולטאית המחוברים למערך אגירה המבוסס לרוב על סוללות גדולות, ומאפשר המרת אנרגיה חשמלית לאנרגיה הניתנת לאחסון והמרתה בחזרה לאנרגיה חשמלית, בהיקף של ארבע שעות אגירה. תנאי המכרז מאפשרים ליצרן להזרים אנרגיה לרשת בכל שעות היממה מלבד לשעות בהם הוגבלה ההזרמה על ידי חברת החשמל בהתאם למגבלות שנקבעו לאותו היצרן.
מימוש הזכייה מותנה, בין היתר, בקבלת אישורי חיבור לרשת עבור הפרויקטים מחברת החשמל ובעמידה באבן הדרך לקבלת אישור סנכרון לרשת מחברת החשמל בתוך 30 חודשים ממועד הודעת הזכייה, או עד 37 חודשים ממועד הודעת הזכיה כנגד חילוט ערבויות. בנוסף, ניתן להאריך את מועד הסינכרון עד 15 חודשים מעבר למועד המחייב המירבי כנגד העמדת ערבויות נוספות, שיחולטו בהדרגה בהתאם למועד החיבור בפועל. החברה תפעל על מנת להשלים את כל האישורים וההיתרים הנדרשים להקמת המתקנים במסגרת זכייתה, לרבות השלמת תוכניות סטטוטוריות ככל הנדרש, קבלת היתרי בניה וביצוע עסקאות מול רשות מקרקעי ישראל בקשר למקרקעין עליהם יוקמו המתקנים.
בהתאם לתנאי המכרז, לצורך מימוש הזכייה כאמור, על החברה להעמיד ערבות בנקאית להקמת ההספק בסכום של 600,000 שקלים לכל מגה וואט מתוך ההספק AC בו זכתה החברה.
ההכנסות הצפויות מהפרויקטים במימוש מלא של היקף זכייתה במכרז בתקופה של 23 השנים הראשונות של הפעלת המתקנים, ובהתחשב בתרחישי ההפעלה השונים של המתקנים, מוערכות בכ- 65-85 מיליון שקלים לשנה, צמוד למדד המחירים לצרכן.
עלות ההקמה הכוללת של המתקנים ומערכי אגירת האנרגיה הנלווים להם צפויה להיות בסך של כ- 650-750 מיליוני שקלים. החברה מעריכה כי אורך חיי המתקנים יעמוד על 30 שנים לכל הפחות וההכנסות משנים 24 ואילך יהיו בתעריף נמוך יותר במונחים ריאליים.

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, נוסדה ב- 2008, נסחרת במדד תל אביב 125, ומוחזקת בכ-98% ע"י הציבור, היא מהמובילות בישראל בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת בישראל ובאירופה, נהנית מפורטפוליו מגוון של פרויקטים מניבים, בהקמה ולקראת הקמה בהספק ייצור של כ- 1,800 מגה ואט, ומעל 2,300 מגה ואט נוספים בשלבי פיתוח שונים. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל ובמקביל פועלת על מנת להרחיב את אחיזתה בשווקים וסגמנטים נוספים בתחום האנרגיה הנקייה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il